Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Hei jenter! Jeg har endelig fått ut fingeren og skal nå utdanne meg til helsesekretær. Må starte på grunnkurs som jeg skal ta som privatist. Saken er den at jeg har gått to år allmennefag, droppet ut på tredje året. Trenger jeg å ta allmennfagene på helse&sosial grunnkurs? Husker ikke hva det heter nå. Har jo avsluttende karakter i norsk, naturfag, matte, engelsk osv. Hvor skal jeg henvende meg for å få hjelp/korrekt svar? Takk på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Skal du ta fagene som privatist må du skynde deg å bestemme deg, fristen for å melde seg opp går ut 15 sept.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Du skal ikke behøve å ta dem, men kontakt opplæringskontoret i kommunen\fylket ditt og hør med de for sikkerhetskyld..
laroos Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Nei, fellesfagene du nevner trenger du ikke ta hvis du har avsluttende karakterer i disse fra allmenn/studiespes. Hvis du skal ta hs-fag som privatist, ville jeg henvendt meg til privatiskontoret der du bor for å kunne vise dem dokumentasjonen på hva du har fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå