Gå til innhold

Hvilken spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på prevensjon.

Vil ikke ha masse hormoner som klusser med kroppen, vektoppgang, ustabilt humør, osv. Har også hørt at en av spiralene gir masse blødninger, det vil jeg helst unngå, vitsen med prevensjon er jo borte om man ikke får hatt sex på grunn av blødninger ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral er den sikreste, det er grunnen til at jeg valgte den. Vurderte kobberspiral når jeg skulle sette inn en ny etter fødsel nr2, men etter flere "skremselshistorier" både her inne og ellers, bestemte jeg meg for en ny hormonspiral.

Skrevet

Hvilke skremselshistorier da?

Noen flere? :)

HI

Skrevet

Velger også hormon. På grunn av at jeg vet flere som har fått betennelse i livmora av kobberspiralen, pluss at jeg mista mensen med den sist. Jeg er plaga med sterke smerter under mensen, så det passa meg ypperlig at den ble borte :)

Hormonene herjer ikke i kroppen med hormonspiral. Virkningen er lokal, og vektoppgang kommer i såfall av hva du putter i munnen, ikke noe annet.. :)

Skrevet

Takk for svar :)

Hva koster dette da, og er det vondt å få satt den inn? Er det sikkert at den holder seg på plass?

Har de disse liggende hos legen eller må jeg bestille en legetime for å få resept, dra på apoteket og kjøpe for så å bestille ny legetime for å få satt den inn?

HI

Skrevet (endret)

Her funker det slik at du får resept av legen, henter den på apoteket og får ny time for å få satt inn. Jeg har vanskelig livmortapp, så er henvist til gyn. Har ikke henta ut min, men for 4 år sida kosta den 1190,- og den holder i 5 år.

Det gjorde grusomt vondt da fastlegen prøvde sist, derfor ble jeg henvist til gyn. Grua meg son en idiot, men det var over på et svosj, og jeg kjente ingenting! Ubehagelig å ligge med speculumet der da, men kjente ikke at han satte den inn. Og ja, i de aller aller fleste tilfeller holder den seg der. Det har jo hendt at den har ramla ut hos noen, men det er ikke vanlig :)

Endret av 2 hjertegull :)
Skrevet

jeg fikk satt inn spiral fregag som var.

Var hos gyn . lege henv meg pga ks og arrvev,

betalte 1250 kr.

denne gyn er en knupp :) han noterte det som en 6 ukers kontroll, selv om jeg allerede har hatt denne :)

snuppa er snart 8 mnd , hehe.

var noe vondt i det han festet div intsrumenter, og fikk rie lignende smerter da den ble satt på plass.

har enda noe spotting, men de kunne en vist ha en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...