Gå til innhold

skriver dere overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møter opp 15 minutter før jobb hver dag, selfølgelig uten å skrive overtid, MEN så er jeg ofte ikke ute fra jobben før 25 minutter etter jeg skal være ferdig.....ville dere skrevet overtid en halvtime?

Når det går 15 minutter etter stengetid har jeg aldri skrevet noe, men når det går nesten en halv time da har jeg egentlig lyst til å skrive(dyrebar tid når man er ferdig sent og i tillegg har barn å ta seg av...)..

Hva gjør dere?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fleksitid, så jeg skriver ned hvert minutt;) Når jeg jobbet i butikk og skulle stenge, så tenkte jeg sånn. Hvis jeg kommer 15 minutter for sent, blir jeg trukket for 1/2 time. Så hvis jeg jobber over, så skal jeg jammen ha betalt for det også..

Skrevet

Jeg skriver overtid om jeg blir lengre. Ikke om jeg kommer før av egen vilje. Kun om jeg må komme tidligere for at jeg har mye å gjøre.

Det blir faktisk en del dager avspasering i løpet av ett år og det gir jeg ikke bort gratis.

Skrevet

JEg skriver heller ikke om jeg kommer før av egen vilje. Begynner jeg klokken 15 så begynner jeg ikke før det. Er jeg ferdig 18.30, men er nødt å holde på til 19 så skriver jeg det. Ikke gi noe gratis for da kan du bli utnytta.

Skrevet

Klart jeg skriver ovetid hvis jeg må jobber lenger! Jobber ikke gratis :-)

Skrevet

Jeg gjør det ikke selv fordi jeg har overtid inkludert i lønnen min, men hadde jeg ikke hatt det ville jeg absolutt skrevet en halvtime overtid ja!

Skrevet

Det jeg jobber i dag fikk jeg beskjed om at hvis vi er 15min eller mer over stengetid, så skal vi skrive en halvtimes overtid (45min eller mer gir en time). Vi får betalt det vi skal ha ekstra for overtid og så avspasserer vi i tillegg for den tiden. Andre steder jeg har jobbet har vi egentlig ikke hatt noen gode regler på det, så det har ofte vært sånn at vi avspasserer time mot time i beste fall.

Jeg ville snakket med arbeidsgiver om det hvis jeg var deg, for du skal ha betalt for den tiden du er over.

Skrevet

Jeg har ikke andledning til å skrive overtid på jobb, hvis det ikke er pålagt overtid, så nei, jeg skriver ikke overtid. Jobber egentlig ganske mye gratis når det kommer til stykket.

Skrevet
Jeg møter opp 15 minutter før jobb hver dag, selfølgelig uten å skrive overtid, MEN så er jeg ofte ikke ute fra jobben før 25 minutter etter jeg skal være ferdig.....ville dere skrevet overtid en halvtime? Når det går 15 minutter etter stengetid har jeg aldri skrevet noe, men når det går nesten en halv time da har jeg egentlig lyst til å skrive(dyrebar tid når man er ferdig sent og i tillegg har barn å ta seg av...).. Hva gjør dere? :)

Du kommer 15 før jobb hver dag, men fører det "selvfølgelig" ikke som overtid? Hvorfor er det selvfølgelig? For meg er det like selvfølgelig å gjøre det.

Jeg skriver opp når jeg kommer, og jeg skriver opp når jeg går. Tiden mellom disse to klokkeslettene er tiden jeg har vært på jobb. Hvis det er mer enn den faste arbeidstiden min, er det å regne som plusstid; hvis det er mindre, regnes det som minustid. Det synes jeg er selvfølgelig. Er det ikke det som er hele poenget?

Skrevet
Jeg gjør det ikke selv fordi jeg har overtid inkludert i lønnen min

Dette forstår jeg ikke. Hvordan kan overtid være inkludert i lønnen?

Skrevet

Det er vel ikke så vanskelig å forstå. Hun har en jobb som er av en slik art at man må påregne å være på jobb utenom det som anses å være "normal arbeidstid", og dette får hun kompensert for gjennom høyere lønn, men har dermed ikke anledning til å kreve ekstra betalt for det hun jobber utenom "normal arbeidstid". For å si det veldig enkelt: Hun får betalt for å få jobben gjort, uavhengig av hvor lant tid hun bruker på det. Ikke uvanlig i enkelte yrker det.

Skrevet
Jeg møter opp 15 minutter før jobb hver dag, selfølgelig uten å skrive overtid, MEN så er jeg ofte ikke ute fra jobben før 25 minutter etter jeg skal være ferdig.....ville dere skrevet overtid en halvtime? Når det går 15 minutter etter stengetid har jeg aldri skrevet noe, men når det går nesten en halv time da har jeg egentlig lyst til å skrive(dyrebar tid når man er ferdig sent og i tillegg har barn å ta seg av...).. Hva gjør dere? :)
Du kommer 15 før jobb hver dag, men fører det "selvfølgelig" ikke som overtid? Hvorfor er det selvfølgelig? For meg er det like selvfølgelig å gjøre det. Jeg skriver opp når jeg kommer, og jeg skriver opp når jeg går. Tiden mellom disse to klokkeslettene er tiden jeg har vært på jobb. Hvis det er mer enn den faste arbeidstiden min, er det å regne som plusstid; hvis det er mindre, regnes det som minustid. Det synes jeg er selvfølgelig. Er det ikke det som er hele poenget?

Jeg er ikke HI, men skriver heller ikke den tiden jeg kommer før arbeidstid. Det er jo ikke arbeidsgiveren min sitt problem at toget mitt er fremme sånn at jeg kommer 15min for tidlig, det er faktisk mitt problem. Men så bruker jeg heller ikke alle de 15min på nyttige ting, er ofte en rask tur innom vg, mailen el i tillegg til at jeg skifter for å være klar når vi åpner. Har man fleksitid kan man skrive tiden fra man kommer til man går, men hvis man har fast arbeidstid feks i en butikk, så har man ikke mulighet for det, man kan jo ikke stenge butikken 15min før, bare fordi man kom litt tidlig på jobb den dagen.

Skrevet

Det er vel ikke så vanskelig å forstå. Hun har en jobb som er av en slik art at man må påregne å være på jobb utenom det som anses å være "normal arbeidstid", og dette får hun kompensert for gjennom høyere lønn, men har dermed ikke anledning til å kreve ekstra betalt for det hun jobber utenom "normal arbeidstid". For å si det veldig enkelt: Hun får betalt for å få jobben gjort, uavhengig av hvor lant tid hun bruker på det. Ikke uvanlig i enkelte yrker det

Helt riktig. Det er vanlig og fullt tillatt å inkludere overtid i ledende stillinger eller i stillinger med stor grad av selvstendighet. Men selvfølgelig er da grunnlønnen høyere.

Skrevet

Jeg har fleksitid, og vi har kort vi logger inn og ut med, og da registreres den tiden man kommer/går for tidlig eller for sent.

Jeg jobber hvertfall ikke gratis.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Har også flexi-tid, og skriver timer fra det minuttet jeg kommer til øyeblikket jeg går.

Er veldig glad i jobben min, men jeg jobber ikke gratis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...