Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Det har jeg alltid ment. Han gjør stort sett ingenting for sønnen vår. Nå er riktignok sønnen 17 år, men ser jo at han ikke er helt fornøyd med faren. Det sier han for så vidt også. Faren skal nå gifte seg. Sønnen har spurt faren om penger så han kan få kjøpt gave til dem. Men neida faren har ikke penger får han beskjed om. Sønnen er lei seg og sier han kommer til å føle seg som en dust om han ikke får gitt faren og stemoren gave. Han vil heller ikke bruke ukepengene sine på gave til dem. Er jo ikke mange kr. gutten har og dem trenger han selv. Jeg har bedt han ringe farmen og forklare situasjonen for henne og spørre om å få låne 500 kr. Jeg har ikke lyst til bruke mine penger gave til xn. Er så og si blakk selv. Det er rart det der. Xn har ikke råd til å gi sønnen penger til gave men å bruke tusenvis av kroner på en hobby det kan han. Han legger nemlig alt sånt ut på Facebook. Hobbyen kunne ventet etter min mening. Hva er deres råd i denne saken?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Glemte å si at stebesteforeldrene til sønnen mest sannsynlig har ordnet med gave fra halvsøsknene hans. Dem har det med å gjøre det til jul og bursdag. Sønnen er også forloveren til faren.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Hvorfor kan han ikke bruke sine egne penger hvis han får lommepenger? Det trenger jo ikke være noen dyr gave, og det kan jo hende det er det faren har sagt også, at de ikke trenger noen gave. Jeg tror jeg som 17-åring ikke ville bedt foreldrene mine om penger til å kjøpe gave til dem. Kan han ikke lage noe til dem istedet da? Eller hva om han gir dem et "gavekort" på noe han kan bidra med? Kanskje han kunne tilby seg å passe barn (hvis de har flere barn da), eller vaske huset for dem 3 ganger eller noe slikt? DEt tror jeg jeg hadde satt større pris på som far enn om jeg måtte betale selv for en gave.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Vel... Faren er en dust. Jeg ville kanskje gitt penger til sønnen min så han kunne kjøpe gave til faren uten å føle seg som en dust. Du vil ikke at sønnen din skal oppføre seg likedan til sine barn i framtida. Da ville jeg gitt sønnen pengene for å vise at det er noen ting man prioroterer. Bl.a barna sine. Hvis du klarer å spare inn på noe så er det mitt råd.
Mrs. Bouquet Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Vanskelig, men jeg hadde nok sagt at sønnen fikk kjøpe en gave han følte han hadde råd til. Bruk 100 kr da f.eks.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Vet du, er han 17 år så synes jeg han bør tjene pengene selv eller bruke lommepengene sine! Da er det på høy tid at han ser at noen ganger kommer ekstrautgifter som kommer på bekostning av eget forbruk. Kanskje han kan spørre besteforeldre om han kan tjene penger på å vaske hos dem...? Mulig x'en din er en dust, men ikke på bakgrunn av infoen i dette innlegget.
LykkelitenAprilSpire Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 Syns egentlig helt ærlig at en på 17 år kunne klart å tjene seg egne penger til slikt... skal likso faren betale for sin egen pressang da?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Gutten har prøvd i ett år nå og få seg jobb ved siden av skolen. Ikke lett for man skal helst være 18 år for å få jobb eller så blir det gjennom bekjente. Han har i alle fall ikke fått napp noen steder. Mange om beinet her. Til og med avisbud er det umulig å få jobb som. Han har virkelig prøvd. Jeg har knapt med penger igjen frem til neste lønning og jeg har mann og flere barn selv. De få kr han har i lommepenger fortjener han få bruke på seg selv.
3 er nok! Skrevet 2. september 2012 #10 Skrevet 2. september 2012 X'en din er fantastisk som har valgt sin sønn som forlover! For en ære:) Mulig han er en dust ellers, men i denne situasjonen synes jeg ikke det er noe rart han ikke vil gi penger for å kjøpe gave til seg selv og den nye kona. Han mener sikkert at en gave er unødvendig, ikke at han skal oppdrive penger et annet sted og at han forventer en fin gave fra sønnen sin. Kanskje farmor også tenker at en 17 åring er stor nok til å fikse sin egen gave eller at du gjør det, det synes jeg også er naturlig. De andre barna til x'en din er kanskje ikke store nok til å ordne gave på egenhånd, og de har heller ingen andre (antagelig) som kan ordne dette for de, moren deres er tross alt bruden. Hvor gamle er de andre barna? Jeg ville kjøpt en flaske vin for et par hundrelapper, skrevet på kortet at den skal nytes på deres 1 års bryllupsdag og at han (sønnen din) melder seg frivillig som barnevakt denne dagen. Enkelt, greit og koselig! Jeg synes du gjør en big deal av denne saken, men forstår samtidig at sønnen din vil gi far og ny kone en gave.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #11 Skrevet 2. september 2012 Synes verken du eller sønnen din kan forlange at far legger ut penger for egen gave. Synes dere to det er viktig... FIKS DET SELV!
humlesurr Skrevet 2. september 2012 #12 Skrevet 2. september 2012 Jeg hadde i dette tilfellet latt 17 åringen jobbet inn 500 kr så han fikk kjøpt gave. La han låne/få med deg og din mann, og så betaler han tilbake ved å vaske bil, passe småsøsken, lage middag, vaske badene etc.
O`Neill Skrevet 2. september 2012 #13 Skrevet 2. september 2012 Det har jeg alltid ment. Han gjør stort sett ingenting for sønnen vår. Nå er riktignok sønnen 17 år, men ser jo at han ikke er helt fornøyd med faren. Det sier han for så vidt også. Faren skal nå gifte seg. Sønnen har spurt faren om penger så han kan få kjøpt gave til dem. Men neida faren har ikke penger får han beskjed om. Sønnen er lei seg og sier han kommer til å føle seg som en dust om han ikke får gitt faren og stemoren gave. Han vil heller ikke bruke ukepengene sine på gave til dem. Er jo ikke mange kr. gutten har og dem trenger han selv. Jeg har bedt han ringe farmen og forklare situasjonen for henne og spørre om å få låne 500 kr. Jeg har ikke lyst til bruke mine penger gave til xn. Er så og si blakk selv. Det er rart det der. Xn har ikke råd til å gi sønnen penger til gave men å bruke tusenvis av kroner på en hobby det kan han. Han legger nemlig alt sånt ut på Facebook. Hobbyen kunne ventet etter min mening. Hva er deres råd i denne saken? Jeg synes det er litt smakløst å be foreldrene om penger for å kunne kjøpe gave til de når en selv får ukelønn, men vil ikke bruke av de til en gave.. når det ikke trenger å være en dyr gave engang.. Han er 17 år og, tror nok han/dere visste om bryllupet en stund så 17 åringen kunne ha hatt en liten ekstrajobb og tjent seg opp en liten sum selv til en gave ELLER lagt av en liten sum hver gang han fikk ukepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå