Gå til innhold

Kallenavn på barna - hva er poenget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine venner kaller datteren sin "Lille my".

dette bruker hun på henne når hun skriver om henne på fb bl.a og det gjør hun ofte.

Tror ikke folk flest vet hva dattera heter.

Hva er greia med å bruke kallenavn på barna? er det ikke bare direkte teit og skjemmende for det stakkars barnet som må gå gjennom livet og hete lille my?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel... My er jo et ordentlig navn da. Du tror ikke hun heter det da?

Skrevet

Heheh... Jammen kjære deg da! Det er jo bare koselig :)

Mormor kalte meg " Lille dukken" fra det øyeblikk jeg var født. Og jeg verken skjemmes eller synes det er teit. Det er bare koselig :)

Kanskje hun kaller henne " Lille My" for å skjerme henne litt, siden du sier at hun ikke bruker hennes ekte navn. Vet om et par som gjør det :)

Skrevet

Jeg har 100 kallenavn på datteren min, har desverre lagt meg til en uvane med å kalle henne bebien i stedet for navnet hennes til vanlig...

Skrevet

hihihihi.. her er det noen års aldersforskjell på barna, og eldste var meget bestemt på hva jeg IKKE kunne kalle babysøsteren ;)

Gullet, diamanten, lille go'ungen min, safiren, og alt som er best, mente eldste hørte til eldste. Så søsteren hadde aldri slike kallenavn. Men jeg måtte ta meg i det, da hun selv forkortet sitt navn da hun begynte å snakke. For da var det nesten slik at det ble hennes hverdagsnavn. Så jeg måtte være meget bevisst på å ikke kalle henne annet hennes navn, og ikke si det hun selv kalte seg. Hun kalte seg "Gia" hele tiden. Og det er jo meget søtt, og lett å bruke :)

Hva er galt med slike søte kallenavn, som ikke helt har med navnet å gjøre? Og i hvertfall på FB! Hvorfor Må man liksom bruke barnets navn der?

Skrevet

Kallenavn er koselig så lenge man har noen få og forholde seg til og så lenge det ikke er sånne sukkersøte prinsessenavn. Mener jeg, da...

Skrevet
En av mine venner kaller datteren sin "Lille my". dette bruker hun på henne når hun skriver om henne på fb bl.a og det gjør hun ofte. Tror ikke folk flest vet hva dattera heter. Hva er greia med å bruke kallenavn på barna? er det ikke bare direkte teit og skjemmende for det stakkars barnet som må gå gjennom livet og hete lille my?

Er opp til hver enkelt om de vil ha klengenavn på barna sine.

Synes du det er så fælt og poengløst så er det deg om det.

La folk få leve sitt liv, så kan du leve ditt.

Skrevet

Kjært barn har mange navn, vet du ikke det?

Skrevet

Jenta mi heter Emilie og vi kaller hu mila... :-) hva er problemet med det?

Skrevet

Husker foreldrene mine hadde et kallenavn på meg som ikke hadde noe med mitt egentlig navn å gjøre. Ser ikke problemet i det. Jeg viste jo hva jeg het.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg ble kalt for "minmin" og må si, jeg elsket det, gjør jeg nok fortsatt.. Det er hjerte kjært, og varme minner om oppveksten. Ser ikke problemet med det du..

Skrevet

Hvorfor heter hun ikke bare mila?

Skrevet

Jeg har ei venninne som aldri legger ut navnet på sønnen sin, eller bilder av han. Hun syns ikke at det bør på nettet. Hun er selv aktiv på face og andre nettsteder, en slags måte å holde litt på hans personvern..

Ser ikke noe galt i det.

Skrevet

Jeg har ikke noen faste kallenavn på ungene mine, men jeg kaller dem alt mulig innimellom likevel. Koseklumpen, vennen, trollungen, prinsen, småtten, snopungen, prinsessen osv, her inne kaller jeg også minste for "vesla". Det er jo bare fordi det er kos :)

Men apropos. Svigermor har det med å kalle vesla for "dukken min", og vesla retter henne alltid med å svare "Nei, jeg er ikke noen dukke, jeg heter xx!" I dag var det samme greien. Så etter litt kommer vesla bort til farmoren med en dukke og sier tålmodig: "Farmor, jeg heter xx, og dette er en dukke!" Vi holdt på å les oss i hjel, hehe...

Skrevet

Elstegutt som heter Iver kaller jeg Bobben :-) Bobben- bei også, hehe.

Minstemann kalles bare Bebi og Stompen foreløpig:-)

Synes det er koselig med kallenavn, selv om foreldrene mine kalte meg Skinke... Why? Fordi jeg elsket og elsker fremdeles kokt skinke på skiva ;)

Mannen min ble kalt Piotr, han heter Per :-)

Kjært barn har mange navn :-)

Skrevet
Hvorfor heter hun ikke bare mila?

Fordi vi liker Emilie, vi kaller henne både for mila og Emilie, kommer litt ann på...

Skrevet

Jeg har mange kallenavn på både barna og katta! Poenget med det? Det kommer av seg selv! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...