Gå til innhold

oppgitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typisk søndag, jeg gjør alt i huset, vasker,lager mat, baker osv... Å sambo sitter bare sammen med naboen å drikker kaffe... Slik er livet hver helg!

Hvordan gjør dere det for å forbrede ny uke i heimen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir også litt oppgitt - av sånne tråder...

Det er bare du selv som kan gjøre noe med arbeidsfordelingen. Om du syns at du gjør for mye og samboer for lite, må du rett og slett ta det opp med han.

Har du funnet deg en guttunge som syns det er greit å bli oppvartet, må du enten finne deg i det, eller starte å oppdra han - noen han absolutt burde vært ferdig med idet han flyttet fra mamma'n sin.

Skrevet

Hva skjer hvis du f.eks. neste søndag lager en avtale og ber mannen ta seg av husarbeidet (ja, lag en liste!)?

K O M M U N I K A S J O N

Skrevet

Damer som oppfører seg som mora til mannen sin får som fortjent. Hvis han venner seg til at dere vasker og skurer og rydder opp etter dem mens de drikker kaffe så får dere heller ingen forbedring.

Hjelper ikke kjefte og smelle heller så lenge dere fortsatt gjør det for dem.

Slutt å vask klærne hans, slutt å vaske opp, slutt å vaske gulvet. Hold ut noen uker. Når han vasser i hybelkaniner etter rent tøy som ikke finnes og han heller ikke finner en ren tallerken å spise av så kan det hende han skjønner at han også må ta i et tak.

Og bake? Det velger du faktisk selv, det er neppe nødvendig.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig irritert kjenner jeg!

I dag er det samboeren min som har vasket opp og lager middag ;)

Vi deler på alt hjemme og begge er fornøyde med det.

Har du snakket med samboeren din om dette?

Jeg syns du burde ta det opp med han og si det som det er.

I et godt forhold burde det være en selvfølge å hjelpe hverandre og ta i ett ekstra tak om den andre er skikkelig trøtt og lei ( som jeg er i dag ) og en annen dag er det min tur til å gjøre en ekstra innsats.

Det er også viktig å vise den andre at man setter pris på det den andre gjør, om det er husarbeid eller annet.

Alle må gi og ta like mye syns jeg.

Lykke til!

Skrevet

Ikke at det forandrer situasjonen, men er ikke samboeren til regnbuemamma ei dame?

Uansett bør du reklamere på henne til svigerforeldre og be dem stramme henne opp ift husarbeid. Eller hvis du er voksnere enn som så, gi oppstrammeren selv..

Skrevet

Takk stjerne! Jo sambo er en dame ja... D blir snakka om det ofte, og rutinen er dn samme hver søndag... Blir drittlei! Begynner å lure på om jeg skal lage liste for hver dag, hva skal gjøres og når... Drittlei!

Å gjøre snilde ting for andre, uten å få et takk tilbake... Bortkastet!

Hvilken annen dame hadde ikke blitt overlykkelig over å hvert i et forhold der de blir avlastet, lagd mat til, overraska med kaffen på senga osv....? Jeg kan godt bytte ut min om det er noen andre som ønsker å Ha det slik som min, men ønsker å gjøre mer hjemme...

Skrevet

Ps, å gjøre en slik oppstramming gidder jeg ikke... Jeg har 2 barn, gidder ikke oppdra et 3.

Skrevet

Hæ? Er du sammen med en dame også er hun ikke like flink å huslig som deg? Der brast en boble for meg altså. Er ofte oppgitt over menn og fantaserer om gå over på det andre laget. FOrdi det er mye koseligere å bo med en dame. Men gu så skuffa jeg ble nå.

Skrevet

Jepp, man skulle tro at slik var det... Men et skeivt forhold er akkurat det samme som et hetrofilt forhold... Forskjellen er bare hvem du går til sengs med... Så den boblen må være det alle tenker, men slik er det ikke i virkeligheten...

Skrevet

Neste gang får du gi henne oppvaskbørsten og si der er oppvasken!

Putt moppen inn i handa hennes.

Glad for at kjærringa mi er like god på vasking som det jeg er:)

Skrevet

Neste gang får du gi henne oppvaskbørsten og si der er oppvasken!

Putt moppen inn i handa hennes.

Glad for at kjærringa mi er like god på vasking som det jeg er:)

Hehe... Ja skulle tro d var så enkel... Har sittet å hatt en lang prat nå... Så ble det stille litt å jeg spurte "tenker på?" Fikk til svar at "trenger jeg å tenke alltid!".... Arg!

Skrevet
Typisk søndag, jeg gjør alt i huset, vasker,lager mat, baker osv... Å sambo sitter bare sammen med naboen Å drikker kaffe... Slik er livet hver helg! Hvordan gjør dere det for Å forbrede ny uke i heimen?

Han vet ikke hva du tenker, bare hva du sier.

Og om du ikke har sagt noe til han om at du ikke setter pris pÅ at han heller velger Å drikke kaffe med naboen enn Å hjelpe deg, sÅ antar han at det han gjør er greit.

Mannfolk er enkle krek og trenger Å fÅ ting fortalt..

Skrevet
Neste gang får du gi henne oppvaskbørsten og si der er oppvasken! Putt moppen inn i handa hennes. Glad for at kjærringa mi er like god på vasking som det jeg er:)
Hehe... Ja skulle tro d var så enkel... Har sittet å hatt en lang prat nå... Så ble det stille litt å jeg spurte "tenker på?" Fikk til svar at "trenger jeg å tenke alltid!".... Arg!

Jeg vet med meg selv at jeg hadde gitt henne klesvasken og sagt at hun måtte gjøre det sjøl:p

Huff, jeg håper virkelig at det er andre ting i forholdet som gjør hele forholdet bra.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Trur du burde ta deg en fri helg fra barn og sambo.

Har du ikke en bestevennine du kan dra til for en helg.

Mener å huske fra en annen tråd at du er ny i hennes hjembygd.

Så syns du fortjener en helg med en gode venner uten å tenke på andre en deg selv.

Så kan hun få en helg på å se alt som ikke blir gjort når ikke du er der.

Her er jeg og min samboer riktignok er vi hvert vårt kjønn, men det går vel for det samme like lite glade i husarbeid.

Så når det må vaskes og ryddes siier jeg nå gjør jeg det også gjør du det.

Her er det bare klare beskjeder som hjelper.

Skrevet

Har prøvd å dra bort, men hva skjer..? Jo kommer hjem å ingenting er gjort.. håper samtalen i dag har satt spor...

Å ja, forholdet hat mye godt i seg, men akkurat dette plager meg..

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hva med å drikke litt mer kaffe selv? En typisk søndag trenger ikke innebære husarbeid, baking og styr. Søndag er til for å slappe av, drikke kaffe, være med familie, gode naboer og til å ta en pause :)

Skrevet

Mhm... Men viss ikke jeg tar et tak søndag, så får jeg ikke slappet av i uka siden søndag er "forberedelsedagenmin"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...