Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 En venninne fyller 30 og skal ha stort selskap om to uker, hun har invitert alle venninnene med menn bortsett fra meg og sambo. Saken er at hun har to venninnegjenger, i vår gjeng er vi ganske jordnære og jeg vet at hun synes at jeg og samboeren kan være litt "rølpete og harry" (hun har beskrevet oss slik), i hennes andre gjeng er det bare vestkantdamer med høy utdannelse, dyre klær og vaner og årsaken til at ikke jeg er bedt er åpenbart at hun ikke synes vi passer inn. Hun har ikke snakket med meg om dette, jeg trodde lenge at vår invitasjon bare var kommet bort, men så fikk jeg altså vite fra andre venner at vi faktisk ikke var bedt. Ja, hun har lagt lista nå når hun er så overfladisk og vi kommer ikke til å ha noe særlig forhold fremover, men det er jo tragisk når vi har felles vennegjeng som oftest er ute sammen. Det jeg ble tipset om av ei annen venninne var å kjøpe gave til henne og få den levert på døren hennes den dagen hun skal ha selskap, med et kort hvor vi (mannen og jeg) gratulerer med dagen og ønsker henne en fin feiring. Tenkte kanskje det kan gi henne en passe dårlig smak i munnen. Egentlig synes jeg hun fortjener det. Lurt eller er det "slemt" eller dumt?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Vet det er fristende, men er redd du kun vil fremstå som bitter...
Gjest Ziva Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Gi faan, ingen invitasjon ingen gave.
Soon to be mum Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Hev deg over det, og ikke fall for fristelsen til å synke til hennes nivå. Hvis hun utelater deg av slike grunner er hun ingen venn.
Gjest peacock Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 (endret) Vet du hva, synes hellere du bare skal kutte kontakten. Ville tatt en manglende invitasjon som et tydelig hint, og derfor ville jeg nok hellere være fristet til å slette henne fra facebook. Endret 2. september 2012 av peacock
MaRiAnNe_85 Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 I og med at du ser på henne som en venninne kan du heve deg over hennes handlinger og gi henne en gave og mene det, men om din tanke er å gi henne dårlig samvittighet burde du bare la være. Tror de fleste vil være borti lignende situasjoner en eller flere ganger i livet. Det stikker litt, men så lenge man vet at man selv er normalt snill og grei så må man prøve å ikke ta det så personlig. Kanskje de bare har plassmangel og må velge bort noen?
Gjest overlord Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Skjønner tanken, men ville ikke gjort det. Hun anser deg tydeligvis ikke som en venn, og da er det bedre at du bruker energien din på dine virkelig venner. Du kan jo tromme ihop til et digert rølpelag:)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 2. september 2012 #9 Skrevet 2. september 2012 Jeg forstår tankegangen din, og jeg hadde sikkert tenkt det samme. Men jeg hadde ikke gjennomført det. Du vil fremstå som bitter og litt småbarnslig antakeligvis. Hev deg over det, og spar pengene du måtte ha brukt på gave
Toocute Skrevet 2. september 2012 #10 Skrevet 2. september 2012 En ting er sikkert, hun hadde uansett fått vite hva jeg syns om den.slags holdning hadde oversett henne.glatt en god periode når vi var sammen. Kunne fint snakket med henne, men ikke om jeg gidder å gi henne så mye info om livet mitt. Kommer til å ha ett nøytral forhold.pluss 0 invitasjon til alle mine selskap, bare til de som er mine venner
Iiiiik Skrevet 2. september 2012 #11 Skrevet 2. september 2012 Ingen har plass til å invitere alle vennene sine hver gang det er selskap. Jeg blir fortsatt litt overrasket over at voksne jenter synes det er greit å ta igjen eller bli fornærmet fordi man ved en anledning ikke blir invitert. OK, så tenker ikke hun på deg som en av sine nærmeste venninner. Eller hun tenker at du er en god venninne, men at du og mannen ikke passer så godt sammen med en del andre venner. Er det virkelig grunn til å bli fornærmet? Tenk over om hun er hyggelig ellers, om det gir deg noe å være sammen med henne, om det du og hun har felles er verdt å ta vare på. Jeg har venninner som ikke inviteres i store anledninger og som jeg heller ikke inviteres til, men som er knakandes gode allikevel. Forskjellige venner til ulikt "bruk" hvis du skjønner. Det er en veldig dårlig idé å stikke innom på dagen selskapet skal være for å ta hevn. Hva skulle det være godt for? Hvis du ønsker å "stikke" henne kan du i det minste gjør det uten å ødelegge selve dagen for henne. Jeg synes selve tanken er smålig uansett. Gi henne gjerne en gave hvis du vil vise at du setter pris på henne, det du skisserer er utrolig barnslig!
****TÅRNFRID**** Skrevet 2. september 2012 #12 Skrevet 2. september 2012 Tror jeg hadde spandert et bursdagskort som jeg hadde sendt i posten med følgende tekst: "Gratulerer med 30 årsdagen. Håper du får en hyggelig fest". Denne "venninnen tror nok ikke at du vet det, og vil kanskje gi henne et snev av dårlig samvittighet.
mrsrogaland. Skrevet 2. september 2012 #13 Skrevet 2. september 2012 Hun er ikke særlig til veninne om hun syntes dere er rølpete og harry. Om du skjemmes sånn over dere at hun ikke kan invitere dere fordi dere ikke passer inn, så kan hun bare drite og dra Snakk med henne. Si at du er skuffet om du føler det.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #14 Skrevet 2. september 2012 Ingen har plass til å invitere alle vennene sine hver gang det er selskap. Jeg blir fortsatt litt overrasket over at voksne jenter synes det er greit å ta igjen eller bli fornærmet fordi man ved en anledning ikke blir invitert. OK, så tenker ikke hun på deg som en av sine nærmeste venninner. Eller hun tenker at du er en god venninne, men at du og mannen ikke passer så godt sammen med en del andre venner. Er det virkelig grunn til å bli fornærmet? Tenk over om hun er hyggelig ellers, om det gir deg noe å være sammen med henne, om det du og hun har felles er verdt å ta vare på. Jeg har venninner som ikke inviteres i store anledninger og som jeg heller ikke inviteres til, men som er knakandes gode allikevel. Forskjellige venner til ulikt "bruk" hvis du skjønner. Det er en veldig dårlig idé å stikke innom på dagen selskapet skal være for å ta hevn. Hva skulle det være godt for? Hvis du ønsker å "stikke" henne kan du i det minste gjør det uten å ødelegge selve dagen for henne. Jeg synes selve tanken er smålig uansett. Gi henne gjerne en gave hvis du vil vise at du setter pris på henne, det du skisserer er utrolig barnslig! Leste du hovedinnlegget? ALLE andre venninner er bedt, med menn.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. september 2012 #15 Skrevet 2. september 2012 Jeg skjønner heller ikke at dette er noe å bli fornærmet over. Jeg hadde et vennepar som ikke ble invitert i dåpen til eldste og de ble dødsfornærmet og nesten krevde å bli bedt. Og helt ærlig,så passet de ikke inn i den dagen.
☆☆☆ Skrevet 2. september 2012 #16 Skrevet 2. september 2012 Ta et hint og finn deg en venninne som er verdig din oppmerksomhet..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #17 Skrevet 2. september 2012 Men hvorfor er det ingen av de andre venninnene til HI som reagerer da? Om et par i vennegjengen her hadde blitt utelatt, ville det blitt reagert på det, fra oss andre!
Toocute Skrevet 2. september 2012 #18 Skrevet 2. september 2012 Ingen har plass til å invitere alle vennene sine hver gang det er selskap. Jeg blir fortsatt litt overrasket over at voksne jenter synes det er greit å ta igjen eller bli fornærmet fordi man ved en anledning ikke blir invitert. OK, så tenker ikke hun på deg som en av sine nærmeste venninner. Eller hun tenker at du er en god venninne, men at du og mannen ikke passer så godt sammen med en del andre venner. Er det virkelig grunn til å bli fornærmet? Tenk over om hun er hyggelig ellers, om det gir deg noe å være sammen med henne, om det du og hun har felles er verdt å ta vare på. Jeg har venninner som ikke inviteres i store anledninger og som jeg heller ikke inviteres til, men som er knakandes gode allikevel. Forskjellige venner til ulikt "bruk" hvis du skjønner. Det er en veldig dårlig idé å stikke innom på dagen selskapet skal være for å ta hevn. Hva skulle det være godt for? Hvis du ønsker å "stikke" henne kan du i det minste gjør det uten å ødelegge selve dagen for henne. Jeg synes selve tanken er smålig uansett. Gi henne gjerne en gave hvis du vil vise at du setter pris på henne, det du skisserer er utrolig barnslig! Venninne du har som du liker veldig godt som du ikke alltid inviterer er svært heldige som har deg som en venninne. Jeg er gjerne litt ung ennå, så har derfor ikke den lange livserfaringen (nå vet jeg ikke hvor gammel du er) men etter mine livserfaringer, så har folk som ikke inviterer noen til spesielle ting som bursdagsfeiring. Rett og slett noe i mot personen, for den sannheten pleier som oftest å komme for en dag. I med at min tanke gang er slik kan nok oppfattes at jeg har møtt på en del sånne folk, noe jeg selvfølgelig har gjort, men jeg har også møtt på bra folk. Jeg pleier å skille mellom bekjent og venner. Bekjente behandler jeg slik som du gjør i noen anledninger med venner. Mens for meg så bør alle.mine venner få en sjangs til å vær med på en bursdagsfeiring. Og mine venner er som oftest de nære. Jeg har mange bekjente, og noen.gode. Når jeg hadde dåp, så inviterte jeg familie og de som skulle være fadder. Jeg inviterte ingen utenom, for det tenkte jeg kunne bli oppfattet som at jeg favorittserte de. Noe jeg ikke ønsker å gjøre. Jeg forstår hva du mener, men alle er bare ikke slik i denne verden. Jeg både ser og hører mye rart, jeg ser og hører mye bra også. Så det er litt hissn og pissn her og der
O`Neill Skrevet 2. september 2012 #19 Skrevet 2. september 2012 En venninne fyller 30 og skal ha stort selskap om to uker, hun har invitert alle venninnene med menn bortsett fra meg og sambo. Saken er at hun har to venninnegjenger, i vår gjeng er vi ganske jordnære og jeg vet at hun synes at jeg og samboeren kan være litt "rølpete og harry" (hun har beskrevet oss slik), i hennes andre gjeng er det bare vestkantdamer med høy utdannelse, dyre klær og vaner og årsaken til at ikke jeg er bedt er åpenbart at hun ikke synes vi passer inn. Hun har ikke snakket med meg om dette, jeg trodde lenge at vår invitasjon bare var kommet bort, men så fikk jeg altså vite fra andre venner at vi faktisk ikke var bedt. Ja, hun har lagt lista nå når hun er så overfladisk og vi kommer ikke til å ha noe særlig forhold fremover, men det er jo tragisk når vi har felles vennegjeng som oftest er ute sammen. Det jeg ble tipset om av ei annen venninne var å kjøpe gave til henne og få den levert på døren hennes den dagen hun skal ha selskap, med et kort hvor vi (mannen og jeg) gratulerer med dagen og ønsker henne en fin feiring. Tenkte kanskje det kan gi henne en passe dårlig smak i munnen. Egentlig synes jeg hun fortjener det. Lurt eller er det "slemt" eller dumt? Tviler på at det vil ha noe effekt på ei som fra før er så overfladisk.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #20 Skrevet 2. september 2012 Kaste vekk peng på ei gave til ei som er så FALSK.
Gjest SHOC Skrevet 2. september 2012 #21 Skrevet 2. september 2012 Sett en tom eske på trappa med et kort inni. Hei ....... Gratulerer med dagen, siden vi ikke ble bedt får du ingen gave. Hilsen ...... Ja, sinnsykt barnslig. Men hadde vært gøy å se reaksjonen når hun åpnet.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #22 Skrevet 2. september 2012 Sett en tom eske på trappa med et kort inni. Hei ....... Gratulerer med dagen, siden vi ikke ble bedt får du ingen gave. Hilsen ...... Ja, sinnsykt barnslig. Men hadde vært gøy å se reaksjonen når hun åpnet. Hvis jeg hadde vært den personen som skulle feire bursdag og hadde vært selektiv med hvem jeg inviterte, og hadde fått en slik eske på trappen hadde jeg bare tenkt: Gud for et godt valg det var. Dette bare understreker det faktum at jeg ikke ønsker denne personen i min bursdag. Mye bedre å bare drite i det og ikke bli barnslig.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #23 Skrevet 2. september 2012 Hadde bare droppet gaven og hele jenta. Høres ikke ut som noen god venninne uansett.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. september 2012 #24 Skrevet 2. september 2012 Du skriver: "Saken er at hun har to venninnegjenger...." og da forstår jeg det slik at det kun er den ene gjengen som er invitert. Helt fair det, tenker jeg, og man kan fint være venner selv om man ikke alltid blir invitert til bursdag og fest.
Iiiiik Skrevet 2. september 2012 #25 Skrevet 2. september 2012 Jeg tenkte også at dette delvis handler om alder. Jeg blir bedt i flere 40-årsdager enn 30-årsdager for tiden og har også vært gjennom noen intriger rundt invitasjoner og har sett at det spiller liten rolle i det lange løp. Lever dessuten godt med at min mann ikke matcher 100% med alle mine venninner og noen av mine venner har partnere jeg ikke liker kjempegodt. Dermed har jeg kino- og kafévenninner som ikke nødvendigvis inviteres i bursdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå