Gå til innhold

NY 8-9 mnd september (gamle 7-8 mnd aug)


Dini

Anbefalte innlegg

Så kjekt å lese om deres små.

 

Her har vi god tid, ligger rolig på gulvet, skubber oss litt mer bakover nå enn før, og rundt og rundt i sirkel på magen, men ikke noe åling eller kryping framover, men ser at han har begynt å trekke beina til seg. Hadde håpet det skulle løsne, for på mandag begynner jeg på jobb igjen. Trist å skulle gå glipp av utviklingen, filmkamaraet skal nå ligge lett tilgjengelig hjemme.

 

Ellers så vil ikke gutten vår spise skive. Prøvd for det meste uten noe på, men lager grimaser. Tips taes imot med stor takk!!

 

Ellers har vi en blid gutt, som sover to blunder hver dag, en på en halv time, og en på ca to timer. Herlig med de to timene i strekk. Men lurer på om vi skal prøve å få de to til å bli en blund etterhvert..

 

Bor på vestlandet, og her sover vi ute om dagen uansett vær. Ligger på lammeskinn og med dyne. Har vanlige klær på + lue, ullsokker og jakke. Varm og god når han kommer inn, så venter med ull og vinterposen..

 

Har fått fire tenner, men tror det er mange på vei, synes jeg iallefall ser en nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det mye fortere fremover, han åler bare enda, men er oppe i krypestilling hele tiden. Har ogå begynt å legge seg på siden, slik som de gjør når de skal sette seg opp. Han er nok langt fra å sette seg enda, det er han ikke sterk nok til.

 

Den første tannen holder fortsatt å komme opp, syns det gikk veldig tregt fra den kom ut fra gommene til å komme helt opp..

 

Vi har endelig begynt med faste såvetider på dagene, så nå såver han 2 dupper, ca 1 time hver.

 

Han har 4 faste måtider fortsatt, grøt kl 9, skive og fruktmos kl 12, middag kl 15 og grøt kl 18. Ammer utenom dette, men har egentlig lyst å kutte dette ut snart.

 

Vi har slitt en del med brødskive, jeg begynte først å bruke fruktmos (noe han elsker) til pålegg, feks tok jeg en skje med fruktmos og en liten brødskive på toppen. Slik han fikk bli "kjent" med konsistensen.. Etterhvert begynte jeg med leverpostei og makrell i tomat. Nå spiser han nesten en skive med leverpostei til dagen, men må etter ca halve skiven, "lure" litt med annenhver skei fruktmos. Måltidet tar opp til 30,45 min så her må en være tolmodig...

 

Jeg har funnet frem vognposen til de kalleste dagene, bytter litt mellom den og dyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min snuppe 9 mndr idag, herlighet så fort tiden går! Skulle så gjerne opplevd alle disse mnd pånytt:p

 

Hun reiser seg etter alt, tilogmed doen prøver hun seg på. Er nylig begynt å gå langs møblene, så her er det full rulle! Skulle ønske hun hadde ventet litt, menmen. Det har vært forunderlig lite knall og fall, hun er veldig god på å se hva hun klarer og ikke.

 

Mat må hun få akkurat når det passer henne, er hun for sulten eller for lite sulten er det full nekt, da peiver hun bort skjeen og kniper igjen munnen og hyler.

Hun hater å bli vasket i ansikt og på fingrer, da blir hun rasende. Påkledning er også forferdelig, det samme med tannpuss.

 

Hun elsker å bli kysset på føttene og knærne, da skratter hun:) er veldig glad i å trille tur, men foretrekker å sitte i bagdelen, så vi avventer med sportsdel til hun begynner å prøve seg på å klatre ut.

 

Vurderer å ha henne i bhg fra 1 år, da vi ikke kjenner så mange andre barn hun kan leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Nå er snuppa ca 7,5 mnd. I løpet av den siste uka har hun skjønt at hun kan åle seg fremover, ikke bare dytte seg bakover. Og hun står og vagger i krypestilling. Moro å se hvor fort de lærer.

 

Hun spiser alt hun får servert. Herregud, hun spiser jo mer enn storebror(snart 4 år)! Men så nettopp i boka hans, og han var visst like storspist som henne da han var så liten. Så jeg nyter hennes matlyst! Hun liker like godt most mat som store biter. Har ingen triks eller forklaring til dere, hun er som en sulten ulv.

 

Hun gulper jo utrolig masse. Sikkert fordi hun overspiser. Jeg gir henne jo ikke ubegrenset med mat altså, men er jo litt vanskelig å vite når hun stort sett bare gaper opp. Noen av dere som opplever liknende?

 

Jeg skal leve på luft og kjærlighet og mannens inntekt frem til påske. Det blir litt hardt, men vi klarer oss. Med storebror gikk jeg ut i jobb etter 9mnd og mannen var hjemme et halvt år med han. Dette fordi jeg ikke hadde opparbeidet meg rett til foreldrepenger/permisjon, så da fikk han mye permisjon.

 

Hvor mye mme drikker deres i løpet av et døgn? Etter mye fast føde her i hus, er ikke flaska så stas lenger...

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er 8 mnd i dag.

Når han var 7 mnd begynte han å reise seg opp, to uker etter begynte han å gå langs møblene. Han begynte også å krabbe og sette seg opp selv. ALT skjedde jo på bare noen dager, når han først fikk til en ting kom alt på rekke og rad.

 

Han spiser grøt til morgen og kveld, brødskive til lunsj og middag.

Får MME til grøten (ca. 260 ml til sammen), til resten av måltidene får han vann.

 

Han sover hele natten fra kl. 20 til 08. Og sover to dupper på dagen.

 

Ei tann har han også fått og en til er på tur, det gikk smertefritt, plutselig så var bare tannen der.

 

Skal snart på 8 mnd kontroll, så blir gøy å se hvor tung og lang han er blitt. Når han var 7 mnd var han 8,4 kg og 72,5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) Nå er snuppa ca 7,5 mnd. I løpet av den siste uka har hun skjønt at hun kan åle seg fremover, ikke bare dytte seg bakover. Og hun står og vagger i krypestilling. Moro å se hvor fort de lærer. Hun spiser alt hun får servert. Herregud, hun spiser jo mer enn storebror(snart 4 år)! Men så nettopp i boka hans, og han var visst like storspist som henne da han var så liten. Så jeg nyter hennes matlyst! Hun liker like godt most mat som store biter. Har ingen triks eller forklaring til dere, hun er som en sulten ulv. Hun gulper jo utrolig masse. Sikkert fordi hun overspiser. Jeg gir henne jo ikke ubegrenset med mat altså, men er jo litt vanskelig å vite når hun stort sett bare gaper opp. Noen av dere som opplever liknende? Jeg skal leve på luft og kjærlighet og mannens inntekt frem til påske. Det blir litt hardt, men vi klarer oss. Med storebror gikk jeg ut i jobb etter 9mnd og mannen var hjemme et halvt år med han. Dette fordi jeg ikke hadde opparbeidet meg rett til foreldrepenger/permisjon, så da fikk han mye permisjon. Hvor mye mme drikker deres i løpet av et døgn? Etter mye fast føde her i hus, er ikke flaska så stas lenger...

 

Gutten min gaper han også, uansett om det er fullt. Så jeg er nødt til å begrense matinntaket. Det hender han blir litt sint når han ikke får mer, men det går fort over når jeg tar han ut av stolen.

Mannen min lagde frokost til han her en gang og han ga han mat så lenge han gapte, det endte med en veeldig stappa gutt som ikke spiste noe mer før 6-7 timer senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :)

Nå for tiden sliter lille prinsen med å få tann nr to, ikke noe koslig å se han slite så mye. Merker godt på seperasjonangst der han hyler om jeg går langt fra han. Vet dere hvor lenge har disse små sepr.angsten?

 

Lurer på åsen vakser/fjerne dere avføring når disse små trollene snur seg så fort på magen og vil krabbe. jeg har stort problem med å vakse han- Litt av avføring må jo vaskes / tørkes før jeg vasker han med vann. Han vil ikke ligge på gulvet uansett om jeg gir han noe å leke med eller synge osv.

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fungerer foreløpig avleding og leker. Men skal sies at jeg har holdt henne fast ved et par anledninger. Bæsjebleier kan virkelig være en utfordring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det som om hun "tenker over" matinntaket litt mer. Hun kniper igjen munnen, snur seg vekk osv. Bra. Inntil videre. Begynner sikkert snart å klage på at hun spiser for lite... Hehe

 

Bæsjebleier ja. Det er jo et styr. Her synger jeg favorittene, lager lyder og liknende. Går som regel greit. Har begynt med up and go bleier fordi hun åler seg så akkurat når jeg skal feste bleiene. Da blir de skjeve og tisset renner ut.

 

I dag sov hun jammen meg til halv 7. Begynte å rope i 4tida. Jeg gikk inn stappet inn smokk, gikk ut. Så gjorde jeg det et par ganger og så sovnet hun!!! Overskudd på søvn i dag, det er ikke ofte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, nå er det lenge siden jeg har oppdatert litt fra oss.

 

Morsomt å lese hvor store småtrolla er blit og hva de kan.

 

Snuppa er brått 9 mnd. ho har lært å sette seg opp og reise seg opp ved alt ho kan, så her er bord, benker og vinduskarmer rensket for ting ho kaster i gulvet :P

 

Når det kommer til mat så gaper ho for alt og tunga helt ned på knea. Ho spiser ca hver 3 time.

 

Ser det er fler som har en liten "kamp" ved stelling, jeg gjør først forsøk for å avlede, som å legge en bleie på ansiktet hennes og si borte-tittei(funker ofte) men de gangene ho slår seg helt vrang så holder jeg ho rett og slett fast for bæsjen må vekk og ønsker ikke at ho skal dette i gulvet heller.

 

Ho legegr seg for kvelden ca 18.00 og sover til ca 08.00. Jeg har vært heldig å fått en sovebaby. det har ho gjort fra dag en.

På dagen har ho to korte lurer på 1/2 - 1 time.

 

Før jeg la ho i dag så jeg endelig en bittebitte liten del av en tann i gommen hennes :) Jeg har misstenkt tenner siden ho var 2 mnd så i det siste har jeg tullet med at jeg tror ho er født uten anlegg til å få tenner og at jeg må kjøpe gebbiss til ho, men nå ser det ut som at jeg slipper det :P

 

Dagene går til å ligge/sitte på gulvet, mens ho utforsker alt mulig(jeg er da ikke interresang) men om jeg setter meg i sofaen så skal ho kun i fanget å sutre :P

 

Under en mnd til jeg begynner å jobbe igjen også mens far skal ha sine 12 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har mini begynt å reise deg opp OVERALT! Men aller aller helst skal han reise seg opp etter meg, så jeg sitter/ligger ganske stuck på gulvet for tiden ;) deiset i bakken noen ganger også når han tøffer seg med å ikke holde seg fast..det er ikke noe gøy :(

prøver å gå en lang tur hver dag, og kanskje en litt mindre..trenger litt pauser innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampem om bleieskift fortsetter hos oss :) Hjelper veldig veldig lite å synge eller gi han noe leke osv...

Ellers sover han ganske dårlig om natten (våkner flere ganger), siden vi har begynt med nattavenning sover han ikke hele natta i strekk. må nok bære han eller byse forsiktig for han skal sove videre. litt vanskelig når han ikke tar smokk, blir sint om han får vann og ikke noe pupp. håper dette blir bedre snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke såå mye problemer md skifting her. Hun ligger og sparker meg i magen, men når jeg skal ha på bodyer, t-skjorter og gensere pleier jeg å reise henne opp slik at hun står og holder i meg.. Men nå har jeg jo hatt kampen i 4 mnd alt.. Så endelig har det begynt å løsne ;) men det kommer vel en tid hvor det blir verre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...