Gå til innhold

Hva er eller var dine plager i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som ikke får noen plager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen plager utenom litt halsbrann når jeg skal legge meg. Samme sist svangerskap også. Føler meg heldig. Jobbet 100% hele svangerskapet sist gang, og har planer om det nå også. Og nei, dette er ikke et skryteinnlegg, men du spurte:)

Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg så og si ingen plager.

Bittelitt kvalme som varte noen få minutter om morgenen i første trimester. Så fikk jeg litt bekkenlåsning om jeg gikk eller stod mye, og det var jo bare å ta hensyn til så slapp jeg å merke det.

I andre merket jeg en del mer til kvalmen, men vil ikke si det var veldig ille heller.

Merket mer til både bekkenløsning og bekkenlåsning, men var bare å ta hensyn til det denne gang også, så merket jeg lite til det. Følte meg også tyngre og større i kroppen denne gang, selv om jeg ikke var noe større eller tyngre enn sist, men jeg var i noe dårligere fysisk form.

Alt i alt vil jeg si at jeg har hatt lette svangerskap.

Skrevet

halsbrann var jeg mye plaget med,men det gikk heldigvis over med å bare drikke melk.

Liker jo egentlig ikke melk engang men bedre enn halsbrann :P

Kastet opp en del i begynnelsen av svangerskapet og var mye kvalm.

I slutten av svangerskapet kastet jeg så mye opp at jeg ble innlagt.

Også hadde flere ganger så intense magesmerter at jeg var sikker på det var rier.

Skrevet

Begge svangerskap: hyperemesis og bekkenplager.

Blir ikke fler unger ;)

Skrevet

Plaget med kvalme i begge svangerskap, fra ca uke 8 til 14-15. Lite oppkast, men mye kvalm.

Mer trøtt med første enn med andre.

Med førstemann var jeg veldig plaget med bekkenløsning fra ca uke 24 og frem til fødsel, kunne knapt gå de siste 8-10 ukene.

Denne gangen har jeg knapt merket noe til bekkenet, men har mye mer ubehagelige kynnere. Begynner å kjenne litt mer ubehag og nedpress nå, men så er det også bare tre uker til termin så det skulle vel bare mangle at det ikke kommer litt vondter etterhvert.

Alt i alt tror jeg at jeg har sluppet billig unna og jobbet frem til permisjon begge ganger.

Skrevet

Er helt fylt opp med babyer, så det gjør vondt i ribben, blære, rygg og bekken. Pluss at jeg ikke kan stå mer enn 15 sek på samme sted uten å besvime pga lavt blodtrykk.( Uke 35 med store tvillinger;)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Hyperemesis. Ekstrem kvalme og mye oppkast, til alle døgnets tider.

Skrevet

Jeg er 15 uker i dag og sliter fremdeles med kvalme og oppkast. Har vært 100% sykemeldt etter at kvalmen og spyingen meldte seg for fullt. Jobben min er ikke forenelig med disse symptomene desverre. Jeg ser ikke så mye tegn til bedring heller, så det lover ikke godt.

Før jeg ble gravid tenkte jeg at "Jaja... 2-3 måneder med kvalme skal jeg vel overleve", men nå som kvalmen har vart nærmere 4 mnd er jeg mer enn lei. Vil bli god nok i formen til å komme tilbake på jobb! Helst skulle jeg begynt igjen i går...

Alle sier det er verdt det. Siden det er min første, så vet jo ikke om det stemmer, men jeg regner med de har rett ;)

Skrevet

Stramminger i magen, svie i blæra, halsbrann, vondt i bekkenet, strekkmerker til tusen, måtte tisse 4 ganger om natten når jeg var høygravid, søvnløshet. Den siste måneden satt jeg oppe nesten hele natta. Noen dager døgnet jeg. Ble helt utslitt, men fikk aldri sove. Også var jeg kvalm og hadde brekkninger stort sett hele svgskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...