Gå til innhold

Noen som har peiling på garanti på mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en HTC i nov i fjor. Nå har skjermen tatt kvelden. ikke sprukket, bare sluttet å lyse.. Noen som vet om reperasjon nå er gratis? Jeg betaler fortsatt ned på mobilen.. (skal være lur å ha forsikring på neste tlf jeg kjøper)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er garantisak, med mindre reparatør kan bevise (skal bevises med skriftlig dokumentasjon og bildedokumentasjon) at det er fuktskade. mobiltelefoner er 2 eller 5 års garanti på. Ta med kvittering og telefon til forhandler.

Skrevet

Takk :) Da satser jeg på at det går i orden. Den har ikke vært utsatt for fukt :)

Skrevet

det er garantisak, med mindre reparatør kan bevise (skal bevises med skriftlig dokumentasjon og bildedokumentasjon) at det er fuktskade. mobiltelefoner er 2 eller 5 års garanti på. Ta med kvittering og telefon til forhandler.

Det er nesten riktig ;)

Det er reklamasjon på 5 år som hovedregel :)

Garantien er den som følger med fra selger når du kjøper mobilen.

Reklamasjon er lovfestet, garantien er noe du får som er service, og er ikke en rettighet :)

Husket selger kun har rett til å prøve å utbedre samme feil tre ganger.

Etter det er det din rett å få ny vare eller pengene tilbake.

Vil også tipse deg om at HTC er veldig samarbeidsvillige når du ringer å prater med dem :)

HTC Support Norge. Kan være lurt å informere dem om hva som skjer med mobilen. De kan godt finne på å pushe litt på selger ;)

I vårt tilfelle sendte de faktisk en representant til butikken ;)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...