Gå til innhold

Hvor ofte synes du det er akseptabelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

at mannen/samboeren drikker alkohol? Type fest/kompisdrikking osv? Jeg og venninna er litt uenige, siden jeg mener at mer enn 2 ganger i måneder på fylla for en familiefar er for mye, hun mener at det er greit hver helg. Jeg og mannen skal ha felles barn til vinteren (jeg har barn fra før), og jeg reagerer hvis han ønsker å drikke med kompis og lignende mer enn 2-3 ganger i måneden. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men synes at 2 ganger i mnd er i overkant også, om det er på det jevne.

Skrevet

Her i huset så var mannen nylig på fylla, og da var det 7 åR siden sist.

Hadde aldri godtatt fyll hver helg, ikke hver mnd en gang. Men det er vi enige om begge to, så vi har aldri behøvd å ha noen diskusjon på det.

Skrevet

Hvordan formidler man synspunktet til mannen uten at han blir sur og føler seg kontrollert?

Skrevet

Det kommer helt ann på, er det en mnd det plutselig skjer noe å det er lenge sia sist, hadde gubben fint fått lov til å dra ut et par helger på rad, men ikke jevnt over.

Har man familie så syntes jeg at man burde prioritere familien fremfor kompisene og festing, selv om det er viktig å ha litt sosialt i hverdagen trenger ikke det innebære alkohol og sene kvelder.

Her føler jeg at jeg må dytte mannen ut døra hvis han blir spurt om han vil på poker eller fotballkveld med gutta som kanskje er en kveld i mnd.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye han skal drikke spør du meg. Skikkelig fylla, med påfølgende soving hele neste dag godtar jeg ikke for ofte, for da blir jeg i praksis alene med ungene nesten hele helgen. Men et par øl på kvelden uten å bli drita, typisk til en fotballkamp eller noe, det er greit et par ganger i mnd. Men da må han jo være oppegående neste dag.

Dagtid i helgene er eneste tiden vi kan/orker å finne på noe sammen hele familien, så de er litt hellige for meg.

Skrevet

Her praktiserer vi at begge får feste like mye. Så hadde han festet annenhver helg hadde han hatt barna annenhver helg da jeg ville vært ute. Vi fester utrolig sjeldent, og da somregel sammen og barna hos barnevakt. festene de siste 3-4 årene har bare vært bryllup :P i praksis ville jeg synes annenhver helg var mye, hadde holdt med en gang i mnd...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Når man blir foreldre så sier det seg nesten selv at verken mor eller far kan fly på fylle hver helg. Og nei, det er ikke andre regler for far enn for mor selv om mange later til å tro det. Har man baby og familie så avsetter man helgene i hovedsak til det.

Skrevet

kommer jo helt ann på hva du mener her egentlig. Om det blir alkohol hver helg går jo ann det, hvis det ikke er store mengder. Noe liker kanskje å sitte en fredag eller lørdag med noen øl/vin. Uten at dette går utover noe som helst. Men skikkelig fyllekule med å være dårlig dagen etterpå trenger ikke være hver helg.

Skrevet
kommer jo helt ann på hva du mener her egentlig. Om det blir alkohol hver helg går jo ann det, hvis det ikke er store mengder. Noe liker kanskje å sitte en fredag eller lørdag med noen øl/vin. Uten at dette går utover noe som helst. Men skikkelig fyllekule med å være dårlig dagen etterpå trenger ikke være hver helg.

Jeg mener alkohol som å ta 10-12 øl og bli skikkelig brisen. Her i huset drikkes aldri 1 eller 2 glass vin. (barna ser aldri ham full eller drikke, så ingen fare akkurat der, han drikker kun borte hos venner eller på fest, og kommer ikke hjem før han er noen lunde edru).

HI

Skrevet
Jeg mener alkohol som å ta 10-12 øl og bli skikkelig brisen. Her i huset drikkes aldri 1 eller 2 glass vin. (barna ser aldri ham full eller drikke, så ingen fare akkurat der, han drikker kun borte hos venner eller på fest, og kommer ikke hjem før han er noen lunde edru). HI
"Jeg mener alkohol som å ta 10-12 øl og bli skikkelig brisen" Aldri mener jeg. Hvem i all verden drikke så mye etter at de er blitt voksne og fått unger?

Jeg syns det er nok at hver av oss går ut noen ganger i året og da drikker ca.1 flaske vin eller 3-4 øl.

Ellers syns jeg det er helt greit å dele en flaske vin eller ta en øl i helgene hjemme etter at ungene er i seng.

Har man familie og unger bruker man helgene på ungene, partneren, handling og husvask. Syns jeg.

Skrevet

Jeg synes to ganger pr mnd også er for mye for en familiefar. Jeg hadde aldri i livet giddi å fått barn med en fyr som på død og liv skulle ut på fylla så ofte. Men jeg tenker også at slike ting bør man snakke om før man får barn sammen så man har en felles forståelse for hva som er ok.

Skrevet
Jeg mener alkohol som å ta 10-12 øl og bli skikkelig brisen. Her i huset drikkes aldri 1 eller 2 glass vin. (barna ser aldri ham full eller drikke, så ingen fare akkurat der, han drikker kun borte hos venner eller på fest, og kommer ikke hjem før han er noen lunde edru). HI
"Jeg mener alkohol som å ta 10-12 øl og bli skikkelig brisen" Aldri mener jeg. Hvem i all verden drikke så mye etter at de er blitt voksne og fått unger? Jeg syns det er nok at hver av oss går ut noen ganger i året og da drikker ca.1 flaske vin eller 3-4 øl. Ellers syns jeg det er helt greit å dele en flaske vin eller ta en øl i helgene hjemme etter at ungene er i seng. Har man familie og unger bruker man helgene på ungene, partneren, handling og husvask. Syns jeg.

Jeg er ikke så konservativ på det, hehe. Jeg mener at hvis man kun bruker tid på husvask, ungene og handling av mat hver helg, så vil det få nesten hver mann til å hyle, særlig en mann som har stor vennekrets og har hatt det i tiår. Men jeg synes kanskje han burde ha trappet litt ned på drikkinga...

Skrevet

Enig med deg HI ;) Hadde følt at gubben hadde prioritert helt feil hvis han var ute hver helg! Vi ser lite nok til barnet vårt i ukedagene, så da blir helgene litt "hellige" for meg. Folk må jo gjøre som de vil og hvis det virkelig ikke plager venninnen din, så ja ja. Her hadde det ikke vært akseptabelt ihvertfall ;)

Skrevet
"Jeg mener alkohol som å ta 10-12 øl og bli skikkelig brisen" Aldri mener jeg. Hvem i all verden drikke så mye etter at de er blitt voksne og fått unger? Jeg syns det er nok at hver av oss går ut noen ganger i året og da drikker ca.1 flaske vin eller 3-4 øl. Ellers syns jeg det er helt greit å dele en flaske vin eller ta en øl i helgene hjemme etter at ungene er i seng. Har man familie og unger bruker man helgene på ungene, partneren, handling og husvask. Syns jeg.
Jeg er ikke så konservativ på det, hehe. Jeg mener at hvis man kun bruker tid på husvask, ungene og handling av mat hver helg, så vil det få nesten hver mann til å hyle, særlig en mann som har stor vennekrets og har hatt det i tiår. Men jeg synes kanskje han burde ha trappet litt ned på drikkinga...
Han kan da treffe venner både alene og sammen med familien uten at det må involvere drikking.

Jeg treffer også venninner på kveldene når det er mannens dag å legge ungene. Trenger ikke drikke for å være sammen med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...