Gå til innhold

Hvordan bli kvitt de helsikkes fluene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fjernet alle planter, ingen mat står fremme og søppel kastes ut daglig. Noen som har tips til et vidundermiddel som tar knekken på de? Gjerne noe jeg kan mikse selv av det som er i skapene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg får fruktfluer på kjøkkenet heller jeg samiakk i vasken. De kan legge egg der. Får hvertfall kjapt bukt med de på den måten.

Må bare tilføye at krydder/urtepotter er helt klart største fluesprederen her. Det kommer fluer bare etter et par dager. Irriterende!

Skrevet

Rødvin med en dråpe zalo.

De liker også sluk, så hell klorin og kokenes vann i alle sluk.

Skrevet

Når jeg får fruktfluer på kjøkkenet heller jeg samiakk i vasken. De kan legge egg der. Får hvertfall kjapt bukt med de på den måten.

Må bare tilføye at krydder/urtepotter er helt klart største fluesprederen her. Det kommer fluer bare etter et par dager. Irriterende!

Da prøver jeg salmiakk i vasken i første omgang :) takk!

Skrevet
Rødvin med en dråpe zalo. De liker også sluk, så hell klorin og kokenes vann i alle sluk.

Har ikke rødvin, kan eventuelt noe annet blandes med zalo?

Skrevet

Takker for svar :) Ha en god kveld videre :)

Skrevet

hvitvinseddik/vin/eddik og en dråpe zalo gjør susen..vips så er det mange i glasset:)

Skrevet

mamma la en halv sitron oppi litt balsamico-eddik i en bolle. Da samlet det seg mange mange fluer der, så var det bare å hive dem ut :P

Ellers så jeg henne løpe rundt på kjøkkenet med støvesugeren en gang også... Morsomt å se henne veive med støvesugeslangen i lufta mens hun ropte " håhå! Nå skal jeg ta deg" og "HAH!! DER tok jeg deg!!!"

Så ikke helt friskt ut :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...