Gå til innhold

Nyhetene - mann risikerer 21 år for voldtekt av 5 åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2012/09/01/nyheter/voldtekt/fengsel/23204692/

Jeg kjenner lynsjeren våkne i meg, gi meg denne mannen og jeg skal sørge for at han aldri kan skade noen igjen! Ikke mye gjør meg like sint som overgrep mot barn, fortjener slike mennesker egentlig rehabilitering og nye sjanser? Trenger vi kanskje en debatt om det er noen typer mennesker vi er best tjent med at ikke får gå fritt i samfunnet vårt?

Slike nyheter gjør meg så motløs og mørkeredd, får meg til å tro på monstre i skapet, draugen og nøkken. At noen kan være så fæle går egentlig over min fatteevne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike folk burde ha blitt dratt etter en hest i 50 mil.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Det er helt sinnsykt! Han var stefaren hennes var han ikke? Det gjør meg livredd for å møte en mann å slippe han inn i livet mitt. Jeg er så redd for å ikke klare å beskytte mitt barn, så jeg tør ikke møte menn og få kjæreste. Jeg kan ikke risikere å feilbedømme..

21 år skulle bare mangle! Drittlei av de som kun for 2 år og sånt! Han har ødelagt et annet menneske og jeg håper han får gjennomgå noe sinnsykt i fengsel! Klarer ikke ønske han rehabilitering og ny sjanse. Ønsker han bare evig tortur:( håper lille får masse masse hjelp så hun klarer seg!

Skrevet

Klart han må få rehabilitering. Det håper jeg ABB også får.

Nå er det jo noe alvorlig galt med hvordan hjernen deres fungerer. Håper noen klarer å "fikse" den slik at de oppfatter hvilke forferdelige forferdelige handliger de har gjort. For så å leve med det i visshet leeeeenge bak lår og slå.

Det er rett og slett kvalmt! Stakkars lille uskyldige 5-åring :`(

Skrevet

Hjelper fan ikke med rehabilitering på slike mennesker. Hadde noen gjort noe slikt mot barnet mitt, så hadde det ikke vert noe å rehabilitere etterpå for å si det slik!

Skrevet

Hadde ikke han tilstått, så hadde saken sikkert blitt henlagt.

Så bra han tilsto. Håper han får 21 år! Han har ødlagt ett liv, en barndom!

Her er Bf annmeldt 2 ganger for seksuelt missbruk av datter, men politiet har henlagt saken begge gangene. Ingen politi ol. har snakket med barnet.

Bf har i dag ingen kontakt med barnet, men har heller ikke prøvd å forsvare seg.

Skrevet
Hadde ikke han tilstått, så hadde saken sikkert blitt henlagt. Så bra han tilsto. Håper han får 21 år! Han har ødlagt ett liv, en barndom! Her er Bf annmeldt 2 ganger for seksuelt missbruk av datter, men politiet har henlagt saken begge gangene. Ingen politi ol. har snakket med barnet. Bf har i dag ingen kontakt med barnet, men har heller ikke prøvd å forsvare seg.

Huff, så grusomt..

Skrevet

Denne mannen skulle blitt hengt på åpen gate. Eller steinet. Faktisk bedre det ja. Sånne folk har ikke livets rett.

Skrevet

Slike udyr mener jeg er verre en breivik! Slike mennesker fortjener å dø langsomt, tortur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet
Det er helt sinnsykt! Han var stefaren hennes var han ikke? Det gjør meg livredd for å møte en mann å slippe han inn i livet mitt. Jeg er så redd for å ikke klare å beskytte mitt barn, så jeg tør ikke møte menn og få kjæreste. Jeg kan ikke risikere å feilbedømme.. 21 år skulle bare mangle! Drittlei av de som kun for 2 år og sånt! Han har ødelagt et annet menneske og jeg håper han får gjennomgå noe sinnsykt i fengsel! Klarer ikke ønske han rehabilitering og ny sjanse. ønsker han bare evig tortur:( håper lille får masse masse hjelp så hun klarer seg!

Jeg kjenner faktisk til en pedofilmann. Siste overgrepet han gjorde som jeg kjenner til fikk han 2 år for. Og da hadde han vært straffet for dette 6 ganger før. ER DET MULIG??

Også får man 6 års fengsel for å kverke trær med gift i Oslo...?

*Oppgitt!!*

Skrevet
Slike udyr mener jeg er verre en breivik! Slike mennesker fortjener å dø langsomt, tortur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ENIG. Faktisk være en AAB.

Skrevet

Ja, det er noe grunnleggende feil med strafferammene i dette landet.

Skrevet

Ja...Breivik er jo et monster han også, men om valget mellom breivik, og en som voldtar en 5 åring så hadde valget vært jævla enkelt om hvem som jeg gledelig hadde sett blitt tortuert, eller det finnes ingen hard straff nok, slike mennesker er ikke mennesker men avskum!!!!

Skrevet

ABB burde få 77*21 år, og dette udyret her burde blitt lemlestet på en brutal måte.

Skrevet
Ja...Breivik er jo et monster han også, men om valget mellom breivik, og en som voldtar en 5 åring så hadde valget vært jævla enkelt om hvem som jeg gledelig hadde sett blitt tortuert, eller det finnes ingen hard straff nok, slike mennesker er ikke mennesker men avskum!!!!

Ja bare tenk... Stålsette seg å trykke inn avtrekkern på en pistol.

Eller legge seg over et barn og plage det så instendig.Absolut uten tvil den værste forbrytelsen mulig.

Skrevet
Det er helt sinnsykt! Han var stefaren hennes var han ikke? Det gjør meg livredd for å møte en mann å slippe han inn i livet mitt. Jeg er så redd for å ikke klare å beskytte mitt barn, så jeg tør ikke møte menn og få kjæreste. Jeg kan ikke risikere å feilbedømme.. 21 år skulle bare mangle! Drittlei av de som kun for 2 år og sånt! Han har ødelagt et annet menneske og jeg håper han får gjennomgå noe sinnsykt i fengsel! Klarer ikke ønske han rehabilitering og ny sjanse. ønsker han bare evig tortur:( håper lille får masse masse hjelp så hun klarer seg!

Jo, han var vel stefaren. Jeg kjenner ihvertfall at jeg blir kjempeskeptisk til folk når jeg leser slikt! ...men det er kanskje et dårlig utgangspunkt å ha dersom man ser mennesker man møter som potensielle overgripere. Ikke vet jeg, jeg kjenner bare at dette henter fram det verste i meg ihvertfall. - og når slike udyr er 'ferdig rehabilitert' og er ferdig med soning slippes de tilbake til samfunnet og bosettes blant barnefamilier igjen uten advarsler. :P

Skrevet

Jeg var selv dette barnet da jeg var 3.5-4.5. Jeg opplevde ubeskrivelige ting, også former for voldtekt, men mest psykisk og fysisk mishandling, og har fremdeles sterke minner om det som aldri vil bli borte. Jeg oppfordrer dere alle til å være ekstremt kritisk til kjærester, og alle andre dere lar passe barna deres. Det er mange som sitter og sier "men han var jo verdens snilleste" og har et barn som er preget for livet. Hva jeg mener straffen burde være? 21 år er strengeste straff, men er det nok? Kjemisk kastrering for resten av livet, samme system som i usa med offentliggjøring av pedofilidømte i et register, og forbud mot å jobbe med/ oppholde seg rundt barn på livstid. Det tror jeg ville gjort meg mindre bekymret.

Skrevet

Det er jo helt sprøtt.

Du mener altså at du heller ville se datteren din og over 60 andre barn og ungdommer drept enn et av dem voldtatt? Hvor er logikken? Jenta kan fortsatt få et langt og godt liv. Det kan ikke noen av dem ABB drepte.

Selvfølgelig er det grusomt å voldta et barn, men slike volds og torturønsker som mange fremmer her inne vet jeg ikke om jeg skal ta seriøst, eller om det bare er latterlige innspill fra korttenket damer som har drukket litt for mye vin..

Skrevet
Det er jo helt sprøtt. Du mener altså at du heller ville se datteren din og over 60 andre barn og ungdommer drept enn et av dem voldtatt? Hvor er logikken? Jenta kan fortsatt få et langt og godt liv. Det kan ikke noen av dem ABB drepte. Selvfølgelig er det grusomt å voldta et barn, men slike volds og torturønsker som mange fremmer her inne vet jeg ikke om jeg skal ta seriøst, eller om det bare er latterlige innspill fra korttenket damer som har drukket litt for mye vin..

Mener det ja! Synes også det er verre å drepe små barn enn ungdommer hvis man skal tenke slikt. Et lite barn er allefall helt hjelpesløs, og kan ikke springe/svømme, dessuten tror jeg at om man mishandler og voldtar et slikt lite barn så er barnet ødelagt uansett!!!! Så jeg mener pedofile er verre ja!!!!!!

Skrevet

Denne saken er grusom, vet hvem både mor og han er :(

Håper han får lang straff :(

Skrevet
Det er jo helt sprøtt. Du mener altså at du heller ville se datteren din og over 60 andre barn og ungdommer drept enn et av dem voldtatt? Hvor er logikken? Jenta kan fortsatt få et langt og godt liv. Det kan ikke noen av dem ABB drepte. Selvfølgelig er det grusomt å voldta et barn, men slike volds og torturønsker som mange fremmer her inne vet jeg ikke om jeg skal ta seriøst, eller om det bare er latterlige innspill fra korttenket damer som har drukket litt for mye vin..
Mener det ja! Synes også det er verre å drepe små barn enn ungdommer hvis man skal tenke slikt. Et lite barn er allefall helt hjelpesløs, og kan ikke springe/svømme, dessuten tror jeg at om man mishandler og voldtar et slikt lite barn så er barnet ødelagt uansett!!!! Så jeg mener pedofile er verre ja!!!!!!

Da har du liten tiltro til hve et menneske kan klare i livet. En voldtekt er ikke slutten på livet og barna dine blir ikke mindre verdt selv om de blir 10 eller 15 år eldre enn de er nå.

For meg er det skremmende at det går mødre rundt i Norge som har et menneskesyn som er forenlig med tortur og drap.

Skrevet

Hvordan kan dere sammenligne det ABB gjorde med dette?

Å sitte slik Å "velge" hvem dere ønsker livet er rett og slett forkastelig.

Begge deler er like jævlig og ingen av delene burde skjedd. For min del er ikek den ene Å foretrekke over den andre.

Dere burde virkelig ta en lang samtale med dere selv og hÅpe at ingen som er berørt av 20 Juli er her inne for Å lese disse usympatiske innleggene.

Det er like grusomt nÅr ungdommer drepes som nÅr smÅ barn drepes. Uansett hvordan du vrir og vender pÅ det sÅ var disse undommene noens barn og elsket over alt pÅ jord.

Skrevet

Ingen bør dømmes uten en skikklig rettsak og ingen bør dømmes til hverken tortur eller døden. Heldig vis ble det slutt på systemet med blodhevn her i landet for ca 700 år siden. Jeg har i hvertfall ikke noe ønske om å få det gjenninført.

Skrevet

Synes ikke man kan sammenlikne Breivik og en pedofil voldtektsmann, selv om begge aldri burde slippes ut i frihet igjen.

Breiviks angrep var politisk motivert, og det kan man ikke gardere seg mot at han vil gjøre igjen. Ja, jeg mener nok han enten burde få sjansen til å ta livet sitt eller sitte resten av livet i isolasjon - uten pc, internet, tv og slikt.

En pedofil voldtektsmann burde henges ut offentlig, få livstidsstraff og kastreres. Tror nu han får det vanskelig i fengsel, men uansett synes jeg 21 år er lite for å ødelegge et lite barns liv. Dessuten er jo et fengselsår ikke 12 måneder så han kommer uansett ikke til å sitte inne så lenge. Vel, et offentlig register som man fikk i et link til på fødegangen og fra helsestasjonen ville nok ikke være så dumt!

Skrevet

Dere som ønsker dere offentlig gapestokk. Er det bare dem som har forgrepet seg på små barn det skal gjelde eller burde vi like godt legge ut søkbare lister over alle som har betalt noen svart, kjørt i fylla eller fusket med sykmelding også? I mange tilfeller ville jo det også vært greit å vite om folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...