Gå til innhold

Silikoninlegg og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og min forlovede planlegger snart å få en liten en, men pluttselig kom jeg over et spørsmål som kanskje noen av dere kan svare på.

Da jeg var 18 år tok jeg silikon i brystene, og det er et valg jeg fortsatt er glad jeg tok:) (er 21 nå) Kirurgen sa at jeg mest sannsynelig kunne amme når den tiden kom, men man kunne ikke vite det helt sikkert. Er det noen av dere som har silikon og har ammet? Fungerer det som normalt?

Blir veldig glad om noen svarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har silikon, og har ikke hatt noen som helst problemer med amming. Fikk lagt inn silikon ca ett år etter at jeg hadde slutta å amme førstemann (var 22 da). Nå ammer jeg barn nr 2. Merker ingen forskjell fra sist gang da jeg ikke hadde silikon, så det går veldig greit å amme med silikon:)

Skrevet

Må bare spørre, er de forandret seg mye etter amming og graviditet?

Skrevet

Nei, ikke annet enn at de har blitt enda litt større. Men har jo ikke slutta helt å amme enda, så jeg vet jo ikke hvordan de kommer til å se ut når de er heeelt tomme... Satser på det går bra.

Det som ofte er problemet når man slutter å amme, er jo at alt volumet forsvinner, dermed sitter man igjen med "vrengte bukselommer". Det slipper man med silikon, for implantatene er jo der uansett:)

Skrevet

Takk Mizzmamma :) Ja, det er sant at man slipper det. Og skulle de bli litt mer naturlige etter amming så er jo det bare et pluss, for mine er nesten i overkant runde nå syns jeg.

Skrevet

Jeg har ammet tre barn etter at jeg tok det. Gikk kjempefint hver gang. De har heller ikke forandret seg. :)

Skrevet

Hei.

Jeg ammet til gutten min var 8 måneder. Slet med brystbetennelser på det ene brystet. På slutten av ammeperioden så merket jeg at det ene brystet begynte å bli hardt. Trodde det var en ny betennelse. Dessverre fikk jeg da innkapsling. Jeg hadde ingen problemer med innleggene før jeg ble gravid og ammet. Nå skal det sies at jeg hadde hatt mine i 13 år før jeg ble gravid.

Skal nå skifte mine ut. Kirurgen sa at de fra tid til annen så at ammende mødre fikk inkapsling.

Jeg er glad jeg ammet barnet mitt. Håper du slipper komplikasjoner. Jeg skulle uansett skifte mine iom at de nå er 15 år gamle.

Lykke til. :)

Skrevet

Dumt at du fikk kappsling da, har hørt at det ikke er noe greit...:( Men det kan man jo få uansett om man har ammet eller ikke, men kanskje det er mer sjangs for å få det når man ammer :(

Takk :)

Skrevet

Får man ikke lettere tilbake kapseldannelse hvis man først har fått det da?

Skrevet

Får man ikke lettere tilbake kapseldannelse hvis man først har fått det da?

Kirurgen mente at sjangsen for ny innkapsling ikke økte i mitt tilfelle fordi jeg hadde hatt innlegg i 13 år uten plager og at innkapslingen skyldes amming/betennelser.

Håper det stemmer. Visst ikke så fjerner jeg de igjen uten å sette inn nye.

Anonym #7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...