Gå til innhold

små barn på kino..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet ditt første gang på kino? Er tre år for tidlig? For f.eks istid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter barnet i ro hjemme og ser film? Tåler det høy lyd? Om ja, ikkeno problem, ellers er det jo bare å gå. Min prater mye, det synes jeg e

Ikke er såååå gøy.....

Skrevet

De har vært omtrent akkurat 3 år alle sammen +/- 1-2 måneder. Det har gått veldig bra med alle sammen. Vesla maste veldig mye og høylytt under reklamen og trailerne, så vi rakk å bli litt nervøse, men hun klarte å være stille gjennom omtrent hele filmen :) Er bitt litt sitting på fanget innimellom da, og nr 2 mente halvveis gjennom sin første film at nok var nok og vi kunne gå. Fikk overtalt ham til å bli, og han elsket slutten.

Tror de fleste vil takle en kinotur fra rundt 3-års alder, men man bør være forberedt på at man må gå før filmen er ferdig dersom barnet blir urolig eller masete (man skal jo ikke ødelegge opplevelsen for andre heller ved å nekte å gå ut med en unge som prater mye og høyt).

Skrevet

Det kommer nok veldig an på ungen. Jeg ser ikke for meg at jenta mi kommer til å sitte stille i en kinosal før hun er tenåring, så her drøyer vi det litt til;)

Skrevet

Vi har begynt med filmer som har vært litt kortere og for yngre barn enn Istid. Eldste var ca2år da vi så Pelle Politibil første gang på kino. Det gikk veldig bra, bortsett fra at han ikke var så flink til å sitte i ro på setet, han sto en del, men ettersom vi satt nesten ytterst og ikke hadde noen foran eller bak oss, så gjorde det ingenting. Yngste var ca 1,5år da vi så Ole Brum og det gikk ikke fullt så bra... Han var veldig flink en stund, men ble litt lei, så da gikk vi ut så han fikk løpe fra seg litt og så gikk vi inn igjen og så på resten.

Skrevet

Min lille var akkurat to da hun var med på kino første gang. Det gikk kjempebra, måtte bare snakke om og forklare at hun måtte sitte ro hele tiden :) hun sitter forresten IKKE i ro å ser tv hjemme :)

Skrevet

Jenta mi tok jeg med da hun var 3 1/2 år. Gikk kjempe fint, og hun var veldig konsentrert om filmen.

Lillebroren derimot, klarer ikke sitte stille slik som hun under en film, så hadde aldri tatt med meg han på kino.. enda ;)

Men han er jo bare 2 år enda, blir 3 i slutten av året. Så han kan jo plutselig snu på det :)

Men poenget her er jo; du må se det ann på ungen din. Liker hn å se på film, klarer hn å sitte i ro? :)

Skrevet

Jeg var selv 4- 4,5 år første gangen jeg var på kino, men jeg husker ikke så masse av det. (Vet ikke om dette hjelper noe da men)

Skrevet

Det var forresten Istid vi så sist, og da var ikke vesla fylt 3 år. Det skal sies at hun har sett Istid 1, 2 og 3 før vi så nr 4 på kino da, så hun var kjent med karakterene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...