Gå til innhold

Hva er greia med utflod???


Panterjenta85

Anbefalte innlegg

Sorry utblåsning nå, men hva er greia med å få så syke mengder utflod når man er gravid? Mulig jeg er elendig på kvinners anatomi nå, men er ikke greia litt at når man blir gravid så proppes det igjen inni der a? Hvorfor utflooood???? *grrrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økt utflod

Det er normalt med Økt utflod når man er gravid, og det vil være varierende gjennom hele graviditeten. For noen er dette et tidlig symptom på at de er gravide. Det skjer fordi slimhinnene i skjeden bygger seg opp for å gi plass til babyen når den skal fØdes. Livmoren vokser også for å ha plass til babyen, fostervann og morkake.

Utfloden er i denne sammenhengen celler som avstØtes i byggefasen. Noen har også Økt utflod pga sopp og andre infeksjoner, men så lenge det ikke lukter ille, fargen er grØnn eller brunlig, så er det normalt. Er du i tvil snakker du med legen eller jordmoren din om det på neste kontroll.

 

https://www.google.no/#hl=no&sclient=psy-ab&q=%C3%B8kt+utflod+gravid+&oq=%C3%B8kt+utflod+gravid+&gs_l=hp.3..0i30j0i8i30l3.799.4531.0.5019.10.7.1.2.3.0.170.662.6j1.7.0...0.0...1c.VDuz_rfUg3c&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=5f356d7b175a767a&biw=1787&bih=813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet- utrolig plagsomt! Husker ikke om det gav seg etterhvert med nr 1, men jeg vet iallefall at det er helt normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snerrer litt fremdeles kjenner jeg.... *grrr* er jo inne i 2. tri nå og ser frem til en periode med minimalt plager og masse overskudd slik det var sist gang. og ikke minst å slippe alle mensplager og tull i forbindelse med mensen, men neida, da har vi utflod konstant i stedet for ei uke i mnd med blødning.

Kan ikke huske at det var så mye forrige gang, men mulig det bare er fortrengt. *snerr*

Jaja... hva skal man ikke gjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...