Gå til innhold

dere som ammer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg syns det er så vanskelig å være supersunn,selv om det er kjempeviktig for at melka mi skal være næringsrik nok for babyen min.

er sååå matlei

hva spiser dere på en typisk hverdag?

hvis melka mi ikke har nok næring i seg meres det på babyens vekt da? som at hvis hun legger på seg godt så er melka mi bra nok?

eller vil hun legge på seg hvis kvaliteten er dårlig også?

sliter med å stole på at meka mi er bra nok

takk for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke full ammet jeg da (for lite melk)

Om den ikke er næringsrik nok, vil hun enten stangere i vekt, eller så vil hun droppe i vekt.

Trenger jo ikke være hyper sunn i matveiene, bare du ikke lever på burger, sjokolade og cola. Ha et normalt "norskt kosthold", hvor du spiser grønnsaker til middag, begrenser inntak av godis, brus, kaffe og te. Ellers spiser du ca slik du vil (så lenge det ikke bare er kaker, godis og typisk fast food det går i da.)

Skrevet

spis normalt kosthold.. og litt variert.. jeg har ikke vært mye sunn(ikke spist frukt og grønt hver eneste dag.. ), men fullammet i nesten 7 mnd, og ammer litt ennå, nå er han 17 mnd. og han er frisk og fin og har normal vekt :) så lenge hun vokser og følger sin egen kurve og virker fornøyd samt sover greit, så er det ikke noe å bekymre seg over. :)

Gjest April barn <3
Skrevet

Jeg kan ikke spise salat, løk, tomater, egg, druer, epler og appelsin (Baby reagerer på dette.). I tillegg har jeg fått melkeallergi så da må jeg holde meg unna alt med melk i.

Lillebror går fint opp i vekt og følger kurven sin tiltross for at jeg synes det er blitt kjedelig å spise.

Skrevet

Jeg har fullammet 3 barn. Alle til de var rett over 6 mnd. Og hold på med hver av de, til de var godt over året.

Jeg har alltid spist hva jeg har villet. Utenom jordbær, siden det har jeg hørt man ikke kan gjøre med fare for allergi.

Men du må jo bare prøve deg frem. Jeg prøvde litt løk. Det gikk greit. Så brøvde jeg mere, det gikk greit det også osv.

Og jeg er ikke super duper sunn og opptatt av hva jeg spiser. Men spiser helt normalt og variert. Har aldri gått å tenkt over om det er godt nok mtp melka mi. Og ungene har vært helt gjennomsnittlige på vekta si :)

Skrevet

Spis variert og unngå for mye godis, kaffe og brus så går det nok helt fint. Lurt å ta omega 3 i form av tran eller kapsler. Så lenge du har et normalt kosthold og ikke spiser fastfood til alle måltid går det nok bra. Husk også at du bør ha en ekstra skive/ litt ekstra mat i forhold til tidligere da melkeproduksjon krever energi. Også viktig å drikke nok.

Prøv deg fram i forhold til magevondt ( kål, løk osv), og styre unna det som anbefales å styre unne av helsedirektoratet ellers er det bare å gå inn på matprat og begynne å prøve ut oppskrifter. :)

Skrevet

Spiser som normalt, lisja vokser og trives..

Skrevet

kan noen svare på hva de spiser på en typisk dag da ?

sliter med å se normalen,tidligere spiseforstyrrelser har ødelagt synet mitt på mat helt.. =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...