Gå til innhold

Hvor lenge må man være på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis alt har gått greit og babyen er frisk. Må jeg være der i flere dager? Er førstegang og tror jeg vil slappe av bedre hjemme enn på sykehuset.

Er ikke så glad i å sove borte......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det velger du litt selv. Babyen skal ha føllings test og legeundersøkelse etter 48 timer, så om du reiser før må du tilbake på sykehuset for dette. Vi har vært et døgn, 23 timer og to døgn med våre tre. Sykehuset er bare glad for at du vil hjem stort sett :-)

Skrevet

2-3 døgn er vanlig her

Skrevet

Du kan fint reise etter 6 timer. Personlig ville jeg vært der 2 døgn. Men dette fordi jeg har 2 gode venninner som har oppdaget alvorlig hjertefeil på barnet 1 døgn ca etter at de har blitt født.

Ene paret oppdaget selv at barnet ble dårlig, andre var det barnepleier som kom inn når mor sov og oppdaget en blå unge i senga. Han ble operert bare 28 timer gammel.

Jeg er som deg, liker meg ikke på sykehus. Fått nr. 4 nå og amming har gått greit så ville dra etter 6 timer men klarte ikke. Da jeg syns det var veldig trykt å være på sykehuset i 2 døgn. Jeg er ikke hysterisk, men når det skjer så nært så blir man litt påvirket.

Vi måtte forresten sende babyen vår for å tømme han for fostervann. Nesten et døgn etter at han var født, slik at han pustet lettere.

Du finner ut hva som blir rett for deg. Men ingen grunn til å være 5 dager om du ikke liker deg der...

Skrevet

Jeg vil bli så lenge jeg "får", tar tid å komme seg etter fødsel, selv om man helst vil hjem! To venninner (2 gangs) har akkurat født og ville hjem dagen etterpå, men deres opplevelse var at de fikk en liten "smell" når de kom hjem, at de angret litt på at de ikke ble en natt til hvor de fikk sovet ut Og slappet av før hverdagen startet igjen . Men selvfølgelig inviduelt, jeg lå 6 dager etter ks i 2009, da var det godt å komme hjem ja, selv om jeg bok trengte å være der så lenge:)

Skrevet

Er det ikke sånn at man ikke får dra hjem før man har vært på do? Begge deler altså. Er sånn her jeg bor. Tror jeg velger å bli ca 2 dager :)

Skrevet

Første gang lå jeg 3 dager på sykehuset og andre gang 2 dager. Denne gangen tror jeg nok jeg kommer til å være 3 dager og ta meg en liten husmorferie, bare jeg og bittelillebror :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...