Anonym bruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Min sønn på 13 år kom hjem i går kveld og etterlyste innetider. Litt lattermild satt jeg og hørte på hvordan han redegjorde for hvilke regler vennene hans har og forholde seg til, hvor han så lurte på hvilke regler han hadde å forholde seg til. Jeg kunne ikke dy meg for å spørre ham (litt på spøk) om han virkelig syntes han ikke hadde nok regler. "Det er ikke meningen at du skal være initiativtaker for å lage mer regler for deg selv, du skal liksom opponere. Hva slags tenåring er du, egentlig?" Han ble nokså forundret over svaret, men jeg forklarte ham at jeg på ingen måte har tenkt til å begynne med å lage regler ene og alene for å ha regler, det har jeg aldri gjort før heller. Så vidt jeg kan se, har han ingen behov for regler på dette punktet. Han har frihet basert på at han kommer hjem i fornuftig tid med tanke på at han må komme seg opp på skolen. Han vet han må spise kvelds og rekke kveldsstell før han legger seg, og han er fornuftig nok til å vite at han har behov for å sitte oppe litt etter at han har kommet hjem før han får til å sove, og han vet hvor mange timers søvn han trenger for å få en fullgod natts søvn. Alt dette tar han inn i beregning før han selv vurderer og kommer frem til når det er på tide å gå hjem. Litt betuttet, men ganske fornøyd ruslet han i seng, og jeg tror jeg må være en av verdens heldigste tenåringsmødre. For en fantastisk gutt jeg har
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Jeg ble visst anonym.... HI
Anonym bruker Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Nå går eldste min bare i 6.klasse, så litt yngre enn din, men han har heller ikke innetid om kvelden. Som regel er han inne innen klokken halv åtte og skulle det drøye ringer jeg jo bare etter han, aldri vært noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå