Anonym bruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Roet h*n seg noen gang ned, eller viste dette seg å være personligheten til barnet?
magica fra tryll Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Umulig eller 3-åring? Umulig er vel litt av konseptet med å være 3 år...? Det går seg nok til,ja. Har ihvertfall gjort det med de 4 jeg har som er ferdige med å være 3...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Hva legger du i "å være umulig" da? Normal 3-årstrass som de aller fleste barn gjennomgår, eller noe annet? å være vrang i perioder som å hyle "vil ikke!", nekte å kle på seg osv er jo noe alle 3-åringer bør gjøre. Dette handler jo om å bli selvstendig og lære å sette grenser for seg selv. Jeg hadde blitt svært bekymret om mine barn ikke gjorde dette, for jeg anser trass som superviktig i henhold til utviklingen. Slitsomt og gir en lyst til å hyle og kaste ting veggimellom innimellom..helt klart, men likevel verdifullt og viktig. Jeg synes ikke egentlig det er noe som heter trassalder. Det går jo i bølger hele tiden, men måten grensesettingen og "trassingen" utøves på endrer seg jo så klart jo eldre barnet blir. Eldstemann på snart 10 år ville aldri lagt seg ned på gulvet i butikken og hylt "Vil ha is!!!" (bare for å ta et eksempel) slik som en 3-åring kan finne på å gjøre, men han kan smelle igjen døren og hyle: "Jeg hater deg, du ødelegger hele livet mitt!" fordi han ikke fikk lov til å spille data fordi han ikke hadde gjort leksene sine godt nok. De blir litt mer rasjonelle og enkle å snakke med når de blir eldre, trassanfallene kommer ikke så ofte, men de er der fortsatt i en annen form og de er ikke helt rasjonelle da heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå