Gå til innhold

Et bittelite interiørsmpørsmål til... :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk til alle dere som svarte på den siste tråden! Det var til stor hjelp, og har gitt meg en del nye tanker og ideer. I tillegg har jeg nå fått en kollega som er superflink til slike ting til å ta en runde med meg snart for å hjelpe litt til med å velge farger osv der jeg er usikker på hva som vil passe sammen.

Men det er en ting det haster litt med å bestemme seg for, og det er trappen, så dette må jeg avgjøre før kollegaen min kan hjelpe meg. Vi har bestemt oss for å gå for hvitvasket/hvitpigmentert eik på gulvene i stue, kjøkken osv. Gangen der trappen starter vil bli fliselagt av mellomgrå/mørkegrå steinfliser og veggene i hele trappeoppgangen er hvitmalte huntonittplater. Vi må velge hvitt rekkverk og "base" til trappen, men så er det trinnene da. Jeg tenker at det vil bli finest å velge trinn som er lyse og omtrent samme farge som parketten i stuen. Mannen mener at det ikke er lurt fordi de neppe vil være i helt identiske farger og det da bare vil se teit ut. Han har kanskje rett? Men hvilken farge bør vi i så fall velge? Jeg klarer ikke å se for meg en annen farge egentlig (hvitt og svart/veldig mørkt er uaktuelt fordi man da ser alt støv og rusk). Hva tenker dere som klarer å se for dere slike ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville valgt helt hvit trapp. Synes også det er fint med hvit trapp, og furutrinn.

Skrevet

Jeg har nettopp pusset opp huset mitt som ble satt opp i 2007, hele huset var levert med huntonittplater i franskgrå... (usj.) Nå har hele huset fått nye farger og jeg har valgt å gå inn med litt farger på enkelte vegger for å få et mer personlig preg, og slippe følelsen av å bo i en institusjon. Ble veldig lekkert faktisk. Her er det lakkert eike trapp og det er jeg glad for i dag, selv om det var moderne med mørklakkert trapp med hvitt gelender når vi satte opp huset. Likens er det eikeparkett i resten av huset noe som jeg også er glad for, da det fortsatt ikke er utdatert som jeg synes både mørke gulv og skipsgolv er..'

Jeg vil råde deg til å gå inn med lys, men ikke for lyst, da en mørkere tone, gir et lunere preg, spesielt om dere har hvite vegger overalt, for tro meg, du blir fort lei av det også, og bare du kommer borti veggen med noe, får du sorte striper på platene !!

Skrevet

Takk for innspill begge to :)

Jeg elsker lyse vegger, har hatt det i over 7 år nå og er overhode ikke lei. Vi har ikke hatt helt kritthvite vegger da, og skal ikke ha det nå heller i stue/kjøkken, det er kun i selve trappeoppgangen, entré og loftsstue det blir hvitt (fikk "grenet" oss til ferdigmalte plater her for å spare litt jobb da det er et he*** å sparkle og male trappeoppgang selv og denne henger sammen med entré og loftstue slik at de burde være like hele veien) :) Jeg er bare litt usikker på vanlig eik på trappetrinnene når vi skal ha grå steiner og hvitvasket eik ellers. Vil ikke det kræsje veldig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...