Anonym bruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Her jeg bor sier alle oppskrifter på bolledeig at mykt smör skal eltes inn helt på slutten. Har det noe å si om smöret smeltes og tilsettes deigen tidlig eller om det da eltes i helt på slutten? å elte smör inn på slutten er klissete og mye ekstra arbeid. Jeg har ikke noe imot hverken kliss eller ekstra arbeid om jeg bare hadde vist hvorfor!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Jeg smelter alltid smøret og har i deigen tidlig, og bollene jeg baker hever seg noe helt vanvittig. Gode er de også
bIomstre Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 ...og da bor du i croissant-land? For det er vel mer en slik smørdeigkonsistens man får ved å elte inn mykt smør til slutt vil jeg tro. I norske hveteboller smeltet man smør og blander det med melk (fingervarm blanding). Så da spørs det hva slags boller du er ute etter.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Jeg skulle gjerne bodd i croissant-land, men jeg bor er det bare 1000 innsjöer. Ikke fordi jeg ikke hadde nok å gjöre, men i går lagde jeg to bolledeiger: en med smeltet smör og en med smöret eltet inn på slutten. Og jeg tror du har rett :-) Det ble mer smördeigkonsistens over den. Og nå har jeg 47 boller i frysen ;-)
humlesurr Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Jeg elter alltid inn smøret til slutt og det blir verdens beste boller! Bruker kjøkkenmaskin og elter lenge. Ca. 15min først og nye 15min når smøret går i. Har deig på hev nå og gleder meg til karbobombe til lunch
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå