Gå til innhold

Lang flytur med to små.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå burde jeg strengt tatt være ganske erfaren, siden jeg har reist endel med både ett og to barn, men vil likevel gjerne ha noen råd.

Mat får jo ungene på flyet, iallfall han med eget sete. Så må vel ha med mat til minste.

Og kanskje endel småsnacks for å holde dem litt opptatt.

Vil gjerne ha tips om slike ting som tar lite plass og ikke er tungt å bære. Et vel flytur på ca 10 timer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler sekk som håndbagasje. Fyll den med ekstra skift til hele gjengen (min eldste blir flysyk når han blir sliten og det går lett utover alle...), ta med masse frukt, kjeks og sørg for at du får med deg litt vann inn på flyet. Minst mulig leker, min erfaring er at de ikke blir brukt likevel. iPad eller noe i den dur til treåringen? En bok til 1-åringen? Sist gang jeg fløy med to barn (Sydney-Bergen) var første etappe et lavprisselskap der de egentlig ikke serverte mat. Dette kom som en overraskelse på meg. Heldigvis hadde jeg kyllingpasta med, som vi alle tre kunne spise. Mitt tips, sjekk ut hvem du reiser med og hva de tilbyr. Jeg ville også gjort alt som stod i min makt for å enten få ekstrasete til 1-åringen eller seng på veggen om barnet er lite. Jeg hadde nettopp mitt livs verste flytur: AbuDhabi-Sydney, 15 timer med en 14 kg tung 18 mnd gammel unge på fanget. Ingen av oss klarte å sove noe særlig og jeg var helt nummer i beina. De siste tre timene satt jeg bare og så klokken telle ned minutt for minutt mens jeg bet tennene sammen. Og som om ikke turen hadde vært ubehagelig nok så ble den avsluttet med en kontrollert nødlanding! Men nå skal jeg ikke skremme deg, det går nok bra. God tur.

Skrevet

Jeg bruker å ta med tegnesaker, puzzlespill og slike ting som holder de opptatt. Leker har jeg funnet ut at det ikke er vits å ta med for det ligger urørt i sekken.

Skrevet

Vi ga vallergan fra new York til Oslo. De sov fra flyet lettet til det landet på Gardermoen. Men det var på nattflyvning da.

Gjest sandyBay1
Skrevet
Vi ga vallergan fra new York til Oslo. De sov fra flyet lettet til det landet på Gardermoen. Men det var på nattflyvning da.

Oooohhh det hadde jeg ikke turt å skrive her inne :)

Skrevet

He he. Han er anestesilege og jeg anestesispl så det er jeg helt trygg på. Ungene hadde en super tur -:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...