Gå til innhold

Tips til hva jeg kan ha på grillspydet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal grille idag. Noen gode forslag før jeg drar å handler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare ett godt forslag,og det er til barna... grillspyd med marshmallows og jordbær.En skikkelig hit her hjemme;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kjøtt: Kylling strimler, svninekjøtt strimler, pølse biter, laks, reker/scampi, kyllingboller

Grønnsaker: Sqash, paptika, tomater, sopp, aubergine, mini mais, løk, rødløk, sølvløk

Marinade (pr spyd):

1,5 ts salt, 0,5 ts pepper, 2 ts sennep, 2ts worcestershiresaus, 1 ts knust timian, litt tabasko (etter ønske) 2 ss chillisaus, 2 ts soyasaus.

øl marinade: 2 fedd hvitløk, 1 dl øl etter eget ønske, 1 dl flytende honning. For barn, så kal ølet byttes med eplejuice.

Marinade med karri: 2 ss olivenolje, 1 ss karripulver, revet skall og saften av to lime, 1 stilk sitrongress, finhakket (kan byttes med annen fersk urt) 1 dl oliven olje

(de 2 første ss olivenolje er til å frese karrien i ca 1 minutt på sterk varme) bland der etter i resten av inngrediensene uten varme, og la det hele trekke i en time.

Så er det bare å legge kjøttet i marinaden til det skal grilles

Skrevet

Når jeg lager gillspyd har jeg alltid:

Maiskolber delt i fire så det blir små biter på 4-5 cm

Sjalottløk

Paprika

Marinert kylling

Pepperbiff

Stjernebaconskiver rullet sammen og tredd på spydet

Alle elsker disse spydene mine. Sier de hvertfall ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Et lite p.s fra meg: Del opp alt i passende biter, lagg alle grønnsaker og alt kjøttet hver for seg, kjøttet legger du i marinaden, ikke lag spydene på forhånd, ha det heller klart til å lage når dere griller, da kan alle finne "sitt spyd" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...