Gå til innhold

Gi meg ditt beste hår spare tips!

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

For ørtende gang har jeg klippet meg, og angret! Jeg har helt siden jeg var 12 år, hatt kort hår, og fra jeg var 15 har jeg savnet å ha langt hår.

Denne gangen var jeg smart nok til å beholde lang pannelugg, så jeg slipper å forholde meg til at den er kort og !i veien", men så har nå håret mitt kommet til stadiet hvor det klør i nakken, men det er ikke så langt enda (dekker så vidt ørene) så jeg får ikke satt det i spenner eller i strikk, jeg blir snart gal! Vurderer å klippe igjen, men vet så godt at jeg vil angre bittert!

Så, invistere i lue? Stort hårbånd av stoff? Hva gjør man?! Holder snart ikke ut :( Men VIL ha hår som når et godt stykke nedenfor skuldrene :-O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårbøyle.

Kom i skade for å klippe luggen igjen for e måned siden ingen(lærer aldri), og Hårbøyle er red redningen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Hårbøyle. Kom i skade for å klippe luggen igjen for e måned siden ingen(lærer aldri), og Hårbøyle er red redningen.

Klarer ikke bruke det pga brille stengene, hvordan andre klarer det fatter jeg ikke, her blir hårbøyla leggende seg rett bak øret, så enten klemmer den brille stengene, eller brillestengene klemmer hårbøyla :(

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nevnte jeg at jeg HATER brillene mine?! Huff..

Skrevet

Hva med slikt taggebånd? Hårbånd funker sikkert også..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Hva med slikt taggebånd? Hårbånd funker sikkert også..

Hummm... Det hadde jeg ikke tenkt på, noe jeg helt klart må lete opp neste helg, frem til det skal jeg stortsett bare være hjemme alene med ungene, så da kan jeg sette i spenner i hele håret, og dra over vinterlua når jeg skal levere/hente gutten i bhg på mandag og onsdag ;)

Skrevet

Spis lavkarbo - håret mitt vokser dobbelt så fort nå som jeg lever lavkarbo. Frisøren er forundret over hvor fort det vokser. Har aldri sett på maken sier han.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Spis lavkarbo - håret mitt vokser dobbelt så fort nå som jeg lever lavkarbo. Frisøren er forundret over hvor fort det vokser. Har aldri sett på maken sier han.

Har levd en del på lavkarbo før ut (2009-2011) Håret vokste ikke noe mer da heller ;) Tror slike "håret vokser fortere om.." tips ikke gjelder for alle, enda om de funker for noen :) Så jeg har godtatt at jeg må spare det på normalt vis nå

Lever forøvrig på redusert karbo nå, enda det er litt ekstra poteter og pasta nå med ungene.. Og det berømte potetgullet, men da holder jeg meg hvertfall unna sjokoladen ;) Så passer jeg på karbo inntak, og kalori og fett inntaket også forøvrig..

Skrevet

Flere dårlige frisørbesøk på rad har gjort at jeg sitter igjen med alt for kort hår (etter å ha spart som en helt), så jeg har rett og slett fått frisørskrekk! Har ikke tenkt å gå til frisøren før det er høyst nødvendig. Så, kan du ikke prøve å innbille deg at frisøren er noe farlig, og lage deg en regel om at du bare må dit når det er høyst nødvendig (som med gynekologen feks), og når du først går dit så har du ikke lov å stusse av mer enn et par centimeter? :D

Bestem deg for at du ikke kan klippe deg neste gang før om tre måneder feks. Det er som med alt annet som "gjør litt vondt" (spare penger, slanking), det er kjipt der og da, men når du kjenner at du mestrer det, så føles det jævlig bra etterpå! :)

Lykke til med sparingen!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Flere dårlige frisørbesøk på rad har gjort at jeg sitter igjen med alt for kort hår (etter å ha spart som en helt), så jeg har rett og slett fått frisørskrekk! Har ikke tenkt å gå til frisøren før det er høyst nødvendig. Så, kan du ikke prøve å innbille deg at frisøren er noe farlig, og lage deg en regel om at du bare må dit når det er høyst nødvendig (som med gynekologen feks), og når du først går dit så har du ikke lov å stusse av mer enn et par centimeter? :D Bestem deg for at du ikke kan klippe deg neste gang før om tre måneder feks. Det er som med alt annet som "gjør litt vondt" (spare penger, slanking), det er kjipt der og da, men når du kjenner at du mestrer det, så føles det jævlig bra etterpå! :) Lykke til med sparingen!

Saken er at jeg har ikke gått til frisør på 3 år nå, enten har jeg klippet det selv, eller så har venninner klippet meg, jeg sluttet hos frisøren, for da MåTTE jeg jo spare.. Gikk ikke heeeelt som jeg trodde, når jeg forsto at jeg kunne klare å klippe selv.. Problemet er vel ikke selve delen med klippingen, men mellomstadiet fra da håret er så kort som jeg er vandt til, og langt nok til å få alt i hestehale, så fort jeg er i hestehale modus så vil det gå bra :-p

Skrevet

velkommen i gjengen!! Mitt ser ut til å vokse litt raskere nå etter jeg begynte på en real kur med multivitaminer og mineraler, men raskt i mitt hårs målestokk vil si 1cm annenhver måned. Skikkelig surt å se gubben sitt hår vokse mange cm hver eneste måned, og han spiser bare junk..

Skrevet

Kjenner veldig til den irritasjonen etter å ha klippet håret og angrer. Kjøp en dolly bow, den er ikke i veien for brillestengene (jeg har briller) de selger dem på feks lindex....

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
velkommen i gjengen!! Mitt ser ut til å vokse litt raskere nå etter jeg begynte på en real kur med multivitaminer og mineraler, men raskt i mitt hårs målestokk vil si 1cm annenhver måned. Skikkelig surt å se gubben sitt hår vokse mange cm hver eneste måned, og han spiser bare junk..

Sant, slik er det her også, samboeren klippet så han hadde 3 mm over hele hodet i juli, nå har han noen cm langt hår alt! Dønn urettferdig, jeg klippet meg i slutten av mai, og håret har nesten ikke vokst! Grrrrr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...