Gjest Neriad Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 ... og som jeg bryr meg! Men det har faktisk vært litt fokus på det, blant venninner i samme situasjon. Selv stresser jeg ingenting, men det er fordi jeg er så heldig å både bo i et område med god barnehagedekning og i tillegg også har mulighet til at både mor, far og nære slektninger kan jobbe litt mindre/fleksibelt og dermed passe den lille hjemme om det skulle bli nødvendig. Nå er det sikkert at det blir septemberbarn -igjen- i hvert fall. Faktisk ville det vært litt fint om vi ikke fikk barnehageplass, jeg merker at det protesterer langt inni sjela mot å plassere en ett-åring i fulltids barnehage til neste høst. Får vi ikke plass Må vi være kreative og prioritere å være hjemme med ungen. Har prøvd det før og vet det går, selv om det krever litt tilpasning, både praktisk og økonomisk.
3 blå Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Samme her! Termin om 5 dager, så hadde jo et lite håp på augustbaby Storebror er født 16. september, og jeg har siste dag på overtid 17. september, så håper jo bittelillebror kommer snart Men stresser ikke med barnehageplassen... Har jo storebror i barnehagen og de pleier å prioritere søsken. Var iallefall ingen problem å få inn han som er født i november når han var 1 år.
Gjest Neriad Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Leste nettopp på ei nettavis at fødeavdelingen i Tromsø har opplevde mas fra flere foreldre om å sette igang fødselen for tidlig bare for å få ungen ut før 1. september!!! Dette er jo ganske tragisk, egentlig, eller er det bare jeg som synes det? Ville virkelig noen av dere andre med termin nå like etter månedsskiftet også gjort det? Mao: Er det slik på andre fødeavdelinger også? En igangsatt fødsel kontra en som starter av seg selv behøver jo ikke være spesielt hyggelig. Og i hvert fall min erfaring var at en "ferdig" baby født litt over termin var mye lettere å være mamma til de første ukene enn en liten, trøtt kolikk-sak som var født ganske lenge før termin... Hvordan tør de å få barn i det hele tatt hvis økonomien er så stram at det ikke tåles at noe ikke går etter planen?
November-spire-79 Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Vi håper å få en dagmamma eller noe hvis vi ikke får barnehageplass. Siden vi bare har en inntekt og et studielån, hadde det vært greit med barnehageplass, men får vi det ikke til så får gubben ta seg et friår på skolen Tenkte å spare opp så vi hadde et par lønninger på kontoen slik av jeg kan være hjemme litt ekstra uten lønn. Vi stresser ikke ennå uansett. Vårt barn har termin 15 november, og jeg håper hun kommer når HUN er klar
Namnam:D Skrevet 4. september 2012 #5 Skrevet 4. september 2012 Oi...finnes det virkelig de som har bedt om å sette fødselen i gang grunnet barnehageplass?? DET er drøyt...da er man ganske desperat....! Har ikke hørt om det andre plasser, men skjer det en plass, er det vel ikke så rart hvis andre fødeavd også har opplevd det. For min del ville jeg ALDRI hatt en igangsatt fødsel hvis jeg ikke må! Hadde det med nr 1, og det var heftig! Nr 2 startet av seg selv, og det var en hekt annet opplevelse... Selv bryr barnehage-spørsmålet meg ikke i det hele tatt, men rundt her jeg bor er dekningen god, og regner ikke me det blir noe problem å få plass. Og skulle jeg være uheldig, har jeg andre som kan stille opp... Har to høstbarn fra før, en i sept og en i okt. Denne gangen blir det garantert september igjen, termin om en uke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå