Mamma_til_2 Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 - jeg måtte på polet og tok barna med 10mnd og 5 år, jeg visste hva jeg skulle ha og noenlunde hvor i butikk det sto så det var inn og ut på 5 min, og herlighet folk som de glodde akkurat som de aldri hadde sett en mor på polet før og verre ble det på turen hjem men posen hengende på vogna. Følte at alle visket og pratet men ingen sa noe høyt, hadde de spurt så hadde jeg svart at det er til en venninnekveld (var ikke annet enn 2fl vin) skulle ikke drikke denne helga og ikke sammen med barna!! Hva er det som gjør at enkelte får åndenød av all fnysningen de gjør når de ser en mor på polet eller med en pose derfra?!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Det er ikke du som har antennene litt for langt ute da ? At du synes det var plaut, og dermet overtolket omgivelsene. "Følte alle hvisket" - ja kanskje det var nettop det du gjorde uten at det var noe i det. Det er jo ikke akkurat noe sensasjonelt å kjøpe to flasker vin da...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Hihi ja det er ganske morsomt, skulle tro Polet var magisk og man fikk promille bare av å være der inne.
Gjest Visten Skrevet 1. september 2012 #4 Skrevet 1. september 2012 Hoho... jeg synes det er greit å kunne stikke polposen oppi en annen pose, så slipper jeg å føle at noen tenker mer over den
Anonym bruker Skrevet 1. september 2012 #5 Skrevet 1. september 2012 Det er ikke du som er paraniod da?
Mamma_til_2 Skrevet 1. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2012 Nei er ikke paranoid overhode og ikke syns jeg det er flaut og dra på polet, og når du tydelig ser gamle kjærringer som ser på deg, måler deg opp og ned i køen som om øya dems er på tur og falle ut da vet du at de lurer fælt på hva DU gjør her inne som er mamma og i tilegg har du BARNA med deg!! Fikk og ett slik "sukkeristepåhodetblikk" hos ei da vi stoppet i parken for og spise vafler på turen hjem!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 1. september 2012 #7 Skrevet 1. september 2012 Hm. Da må de vel ha snakket om meg også da. Som kom med ettåringen i handlevogn og treåringen holdt seg fast. Om noen gadd å bry seg, så la jeg ikke merke til det. Bryr meg midt i ryggen hva andre tenker om mine alkoholvaner. Min samvittighet er gullende ren! Og jeg kjøpte både en treliters vindunk og ei flaske gin;)
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 1. september 2012 #9 Skrevet 1. september 2012 Jeg opplevde noe av det samme før jul. Kom på ideen om å kjøpe 24 øl på polet, for å lage julekalender til mannen. Han elsker øl, og tenkte det var spennende å prøve nye sorter. Men fikk litt blikk der jeg klirret ut en handlevogn fra polet midt inne på Liertoppen, høygravid og med en 2-åring på armen. Det er første gang jeg virkelig har følt meg beglodd.
Cimorene Skrevet 1. september 2012 #10 Skrevet 1. september 2012 La nå de gamle damene bare få riste på hodet, noe skal de også gjøre når de tydeligvis ikke har et eget liv å bekymre seg over. Kua glemmer fort at den har vært kalv den også. Enkelte sitter veldig høyt til hest, og sure er de også.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. september 2012 #11 Skrevet 1. september 2012 Var på polet når sønnen vår var 3 mnd jeg, kjøpte to flasker vin.. Ble første 24 timene uten barn, så vin skulle vi unne oss ja, så vi var først på polet, med barnevogna, kjøpte de to flaskene, så skulle samboeren ha øl, så vi gikk på butikken, kjøpte en 6pak med øl også, begge stedene ble vi sett rart på. Inne på polet sto det to eldre damer bak oss, og jeg hører lav mumling "sånne mennesker burde ikke være foreldre, drikke sånn med ungen i hus". Samboeren snur seg rundt, kremter høflig og sier "Så dere, og alle andre som lurer, vet det, så er vi på vei til besteforeldrene med ungen, hvor han skal ha det fint, og for første gang på 1 år, skal vi være med noen venner og kose oss med litt alkohol".. Damene ble så paff, at de glemte å følge etter resten av køa når vi hadde betalt
Anonym bruker Skrevet 1. september 2012 #12 Skrevet 1. september 2012 Var på polet når sønnen vår var 3 mnd jeg, kjøpte to flasker vin.. Ble første 24 timene uten barn, så vin skulle vi unne oss ja, så vi var først på polet, med barnevogna, kjøpte de to flaskene, så skulle samboeren ha øl, så vi gikk på butikken, kjøpte en 6pak med øl også, begge stedene ble vi sett rart på. Inne på polet sto det to eldre damer bak oss, og jeg hører lav mumling "sånne mennesker burde ikke være foreldre, drikke sånn med ungen i hus". Samboeren snur seg rundt, kremter høflig og sier "Så dere, og alle andre som lurer, vet det, så er vi på vei til besteforeldrene med ungen, hvor han skal ha det fint, og for første gang på 1 år, skal vi være med noen venner og kose oss med litt alkohol".. Damene ble så paff, at de glemte å følge etter resten av køa når vi hadde betalt Da hadde nok jeg også glodd. Syns det er mer enn merkelig at begge foreldre er borte fra baby på 3 mnd i 24 timer.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. september 2012 #13 Skrevet 1. september 2012 Var på polet når sønnen vår var 3 mnd jeg, kjøpte to flasker vin.. Ble første 24 timene uten barn, så vin skulle vi unne oss ja, så vi var først på polet, med barnevogna, kjøpte de to flaskene, så skulle samboeren ha øl, så vi gikk på butikken, kjøpte en 6pak med øl også, begge stedene ble vi sett rart på. Inne på polet sto det to eldre damer bak oss, og jeg hører lav mumling "sånne mennesker burde ikke være foreldre, drikke sånn med ungen i hus". Samboeren snur seg rundt, kremter høflig og sier "Så dere, og alle andre som lurer, vet det, så er vi på vei til besteforeldrene med ungen, hvor han skal ha det fint, og for første gang på 1 år, skal vi være med noen venner og kose oss med litt alkohol".. Damene ble så paff, at de glemte å følge etter resten av køa når vi hadde betalt Da hadde nok jeg også glodd. Syns det er mer enn merkelig at begge foreldre er borte fra baby på 3 mnd i 24 timer. Eksakt, så kjenner ikke du oss heller, og de man ikke kjenner, burde man heller ikke dømme.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. september 2012 #14 Skrevet 1. september 2012 Da hadde nok jeg også glodd. Syns det er mer enn merkelig at begge foreldre er borte fra baby på 3 mnd i 24 timer. Og et lite p.s. til deg: de viste ikke om det før etter at han fortalte det, og ungene våres trives på overnatting de få gangene det blir, nå er minste snart 6 mnd, og de begge er hos de samme besteforeldrene igjen nå. Fy så slemme foreldre vi er...
mer enn bare mor Skrevet 1. september 2012 #15 Skrevet 1. september 2012 Haha, kjenner til det men bryr meg midt i ræven! Vi er veldig glad i vin så når vi er på polet så hamstrer vi gjerne inn så skapet fylles opp. Ikke drikker vi hver helg, og ikke fester vi mye heller, men lager vi god middag en helg så nyter vi vin og hverandres selskap. Forrige gang jeg var på polet med minsten + 3åringen ble jeg faktisk positivt overrassket for fikk bare smil av folk som gikk forbi. Kanskje fordi 3 åringen er utadvendt og sjarmerende eller kanskje fordi jeg er begynt å se eldre ut nå som kroppen har født 2 barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå