Anonym bruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Her i huset er det tydelige sjalusitegn hos babyen på 10 mnd. Vesla vår er veldig sjalu på storesøster når storesøster får mammakos osv. Tåler ikke dette og begynner strax å gråte samt "slå" i bordplata, gulvet, ol. Hun tåler heller ikke at pappaen tar på meg. Reagerer da på samme måte. Jeg regner med dette er normalt, men hvordan håndterer man dette? Pappaen tar vesla like mye som meg, han er sykemeldt så er derfor tilstede store deler av dagen. Det er han som tar henne på natta f.eks, hvis hun våkner. Flere som har erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Ja, lillebror her har vært sjalu når storesøster satt på mitt fang blant annet. Storesøster har vært sjalu på lillebror. Sjalusi er en følelse og helt naturlig. Vi får ikke bestemt hva barna skal føle, så det er ikke noe å gjøre med det, men vi kan prøve å handle sånn at ikke en av dem føler seg tilsidesatt.
skinnfilla Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 he he stemmer det, kom på at lille her dunka hodet mot vegg eller gulv, hvis vi ikke ga oppmersomhet øyeblikkelig;) gikk ganske fort over bare tok henne opp og fortsatte med det vi gjorde:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå