Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Har (etter min mening) en meget egoistisk mann. Ja, han jobber mye. Har ca 200 timer overtid til nå i år. Han har en jobb man ikke sliter seg ut på, dette iflg hans kollegaer. Stillesittende, men kan nok i perioder være stressende. Han bidrar minimalt hjemme, tar vare på våre to barn kun når jeg ikke er hjemme. Er jeg hjemme, er det jeg som sørger for mat, skifte, passer på så dem ikke skader seg på noen måte. Jeg står opp med dem, han har tatt begge opp før meg 2 (to) ganger på over ett år. Jeg gjør alt av husarbeid. Han setter inn/tar ut av oppvasken 2-3 ganger i uka. Jeg lager all mat, hans bidrag er grandiosa eller BK. Og stort sett er det jeg som rydder. Likevel maser han hele tiden; du må lakke hagemøbler, du må kjøpe ny dørklinke, kan du spørre faren din om jeg kan låne tilhenger, hvor er ditt, hvor er datt? Du har tatt det! (og så finner han det i en lomme eller pc-veske) ALLE legger merke til dette, men han skjønner det ikke. Han har flere hobbyer, fotball, biler og musikk som han bruker endel tid på. Jeg har ikke tid til hobbyer... I det siste har jeg begynt å boikotte han litt. Jeg tar ikke hans klær med fra badet til vaskerom. Jeg lager ikke mat klart for han når jeg skal på ettermiddagsskift. (Jeg jobber 100%) Selvsagt blir det sure miner av slikt. I går sa jeg hele ettermiddagen at jeg skulle til mine foreldre når ungene hadde lagt seg. Så ba jeg han tømme oppvasken mens jeg var ute. Hadde utsatt det hele ettermiddagen, for han måtte slappe av etter jobb. Innvilget meg altså 50 minutter alene tid. Han var dritsur da jeg kom tilbake fordi det var så seint å begynne med mat... Jeg sa at da kunne han jo begynt med maten mens jeg var ute. (hadde forøvrig ikke ryddet kjøkkenet) Klikket fullstendig, om jeg mente han BÅDE skulle rydde OG lage mat?!? Velkommen til min verden... Så nå har han vært sur i et døgn, og jeg er ikke så happy selv heller. Blir sint bare jeg ser han:(
Mrs. Bouquet Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Tror nok dere trenger en som kan se saken fra begges side. Da er det enklere å gjøre noe med problemet.
Audix78 Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 ... Ok blir like forundret hver gang. Her har du latt det skure og gå uten å si ifra i en EVIGHET og så plutselig bestemmer du deg for å endre på det uten engang å snakke med han. Og du endrer det ved å boikotte han. Skikkelig skikkelig smart.... Min anbefaling: Snakk ut om det som plager deg og GI BESKJED om at fra nå av kommer du ikke til å bli tråkket på lenger. Men ikke forvent at han skal forstå det av seg selv for det er det du prøver på. men hvordan skal han forstå det når du aldri har gjort noe problem ut av det før.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Nr 3, Har hun noe som helst sted skrevet at hun ikke har tatt dette opp før?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Han hørtes ut som en superegoist som mener hans jobb er viktigere enn din. Hva med å forlange at han ordner med vaskehjelp til å ta seg av huset om han skal jobbe så mye og ikke vil være delaktig selv? Kanskje han hadde hatt godt av at du tok deg en husmorferie og bodde hos dine foreldre (som tydeligvis bor i nærheten) eller ei god venninne f.eks en uke eller fjorten dager. Latt han være alene med hus og barn, så kanskje han hadde fått opp øya for at det er ganske masse som skal ordnes i hverdagen. Kanskje det hadde vært en vekker?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 ... Ok blir like forundret hver gang. Her har du latt det skure og gå uten å si ifra i en EVIGHET og så plutselig bestemmer du deg for å endre på det uten engang å snakke med han. Og du endrer det ved å boikotte han. Skikkelig skikkelig smart.... Min anbefaling: Snakk ut om det som plager deg og GI BESKJED om at fra nå av kommer du ikke til å bli tråkket på lenger. Men ikke forvent at han skal forstå det av seg selv for det er det du prøver på. men hvordan skal han forstå det når du aldri har gjort noe problem ut av det før. Haha! Tror du jeg PLUTSELIG har funnet ut at nok er nok? Jeg har snakket med han om det hundre ganger. Jeg har bedt han hjelpe mer til. Forklart at jeg faktisk har begrenset kapasitet på lager, jeg også, og at det ikke er meningen bare en i familien skal dra lasset mtp husarbeid og planlegging. Jeg har tidligere jobbet noe redusert (80%), og med en fridag ekstra i uken er det klart at jeg kunne bidra litt mer enn han. Men nå jobber vi like mye. (han 60% + overtid), jeg 100%. Men ikke alle er like enkle å snakke med.
Audix78 Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Nr 3, Har hun noe som helst sted skrevet at hun ikke har tatt dette opp før? Nei, men folk som har sagt ifra mange ganger før pleier å poengtere det i innleggene sine her på forumet (bare en observasjon). Og hvis hun har sagt ifra så mange ganger før så har hun tydeligvis ikke gjort det grundig nok. Det hjelper ikke å si ifra hvis ikke den andre parten skjønner at det er det man gjør. Menn kan ikke lese tankene til kvinner selv om mange kvinner tror det. Og å sukke og stønne og himle med øynene er ikke kommunikasjon ( ikke at HI i denne tråden nødvendigvis gjør det)
Audix78 Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 ... Ok blir like forundret hver gang. Her har du latt det skure og gå uten å si ifra i en EVIGHET og så plutselig bestemmer du deg for å endre på det uten engang å snakke med han. Og du endrer det ved å boikotte han. Skikkelig skikkelig smart.... Min anbefaling: Snakk ut om det som plager deg og GI BESKJED om at fra nå av kommer du ikke til å bli tråkket på lenger. Men ikke forvent at han skal forstå det av seg selv for det er det du prøver på. men hvordan skal han forstå det når du aldri har gjort noe problem ut av det før. Haha! Tror du jeg PLUTSELIG har funnet ut at nok er nok? Jeg har snakket med han om det hundre ganger. Jeg har bedt han hjelpe mer til. Forklart at jeg faktisk har begrenset kapasitet på lager, jeg også, og at det ikke er meningen bare en i familien skal dra lasset mtp husarbeid og planlegging. Jeg har tidligere jobbet noe redusert (80%), og med en fridag ekstra i uken er det klart at jeg kunne bidra litt mer enn han. Men nå jobber vi like mye. (han 60% + overtid), jeg 100%. Men ikke alle er like enkle å snakke med. Det hadde ikke forundret meg om du hadde gjort det... Hvis du ikke når inn til han med det du sier så må du jo skjønne at det er deres kommunikasjon det er noe i veien med. Du sier at alle ikke er like enkle å snakke med.. Så få hjelp til å få beskjeden gjennom. Boikott er bare dumt, det hjelper ingen og skaper bare sure miner.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #9 Skrevet 31. august 2012 Fy faen...hiv han på huet og ræva ut av huset!!!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 31. august 2012 #10 Skrevet 31. august 2012 Dere kunne jo vurdere å sette dere ned en kveld og se over hva som må gjøres angående husarbeid, vurdere hvor lang tid hver oppgave tar og hvor mye som bør falle på hver. Skriv det ned, det hjelper alltid. Kanskje vaskehjelp er lurt? Eller total arbeidsdeling, f.eks at du tar all middag imens han tar all klesvask. Prøv å unngå å være sint og sur, da går han bare i vranglås. Vær saklig! Det er en selvsagt ting at en voksen mann kan ta sine egne klær fra badet til vaskerommet og lage seg middag hvis han er sulten. Det er ikke boikott om du ikke rydder opp etter han. Han jobber 60% sier du, pluss overtid? Trodde ikke det ble regnet som overtid før man passerte normal fullstilling? Synes forøvrig han høres lat og sur ut, det ville jeg ikke likt. Skulle gjerne hørt hans versjon av situasjonen da, kanskje han mener du gjør noe feil også...? Uansett så må dere finne en løsning, slik kan det ikke fortsette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå