Gå til innhold

Noen som bor i Groruddalen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trives dere? Jeg er vokst opp i Groruddalen, bodd noen år på den andre siden av Oslo, og er tilbake i Groruddalen nå. Har bodd her mesteparten av tiden vi har hatt barn. Trives kjempegodt, og synes Groruddalen har ufortjent dårlig rykte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er oppvokst i Groruddalen og har hatt en kjempe fin oppvekst:) Bodde der fra jeg var ca 2 år til 16 år.. er nå 24 år, så er en liten stund siden.

Syns det dessverre har forfalt litt, men det spørs VELDIG på hvor i Groruddalen man er .. det er mye rart og korte avstander var kos til ikke så kos :P

Skrevet

Spørs vel hvor i Groruddalen man bor. Bodde på Stovner noen år og kunne IKKE tenkt meg å flytte tilbake!!

Skrevet

Oppvokst på Ammerud. Bor her nå, trives veldig godt :-)

Skrevet

Vi bor ikke på Stovner, og kjenner ikke så veldig til Stovner heller. Men, ja, det kommer sikkert an på hvor i Groruddalen man bor. Har ett barn i 2.klasse, og de er ca 50/50 etnisk norske og utenlandske. Er mange skoler som har ganske høy andel av utenlandske barn, og har inntrykk av at det er derfor mange er skeptiske? Mitt barn stortrives hvertfall på skolen, og har mange venner. Har ingen negative erfaringer fra skolen i det hele tatt :)

Skrevet

Oppvokst på Ammerud. Bor her nå, trives veldig godt :-)

Vi bodde på Ammerud i noen år, og sønnen min har gått i Ammerudlia barnehage frem til skolestart. Trivdes godt på Ammerud :)

Skrevet

Har vokst opp I Groruddalen, bodd noen år utenfor Oslo, men er nå tilbake og trives godt. Bor på Haugenstua og her har vi det veldig bra, er en fin blanding av etniske nordmenn og innvandrere. Er 2. generasjons innvandrer selv og synes det er bra med en god miks, blir problemer om det er for mange den ene eller andre veien.

Skrevet

Vi bor på Stovner. Har bodd her i 3 år og trives veldig godt.

Kommer til å flytte ut av byen om et par år.

Vil ut på landet igjen :)

Skrevet
Har vokst opp I Groruddalen, bodd noen år utenfor Oslo, men er nå tilbake og trives godt. Bor på Haugenstua og her har vi det veldig bra, er en fin blanding av etniske nordmenn og innvandrere. Er 2. generasjons innvandrer selv og synes det er bra med en god miks, blir problemer om det er for mange den ene eller andre veien.

Unnskyld meg... Det blir problemer om det er for mange etnisk norske i NORGE? Det er det frekkeste jeg har hørt.

Skrevet

Nei det er alldeles ikke frekt, jeg opplevde dessverre som barn veldig mye mobbing og juling fordi vi var de eneste utenlandske i området. Mye fordommer og hets rett og slett, både av barn og voksne. Verste minnet mitt er av en nabodame som gikk etter oss med hunden sin for å skremme oss, var veldig glad den dagen hun flyttet ut. Ble også banket opp av nesten hele klassen uten at en eneste lærer tok affære, de snudde bare ryggen til.

Når vi ble flere med utenlandsk bakgrunn ble det et bedre miljø, de norske barna så ikke på oss som "easy target" og etterhvert begynte vi å leke sammen også.

Mange som har hatt samme erfaring, skulle gjerne ønske det ikke var slik, men jeg ønsker ikke at mine barn skal oppleve det jeg gjorde. Det er lettere å vokse opp i et blandet miljø for innvandrere, så slipper man å konstant være utenfor og annerledes.

Men jeg vil heller ikke at de ikke skal få norske venner, har mange norske venner som voksen og ønsker det samme for barna mine.

Har altså ingenting imot nordmenn, men verden er som den er, norske barn blir mobbet også av andre norske barn, utlendinger mobber utlendinger, bare man skiller seg litt ut eller er uheldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...