Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Min har alltid badet i badekar. I sommer leide vi hytte uten badekar - men med dusj. Han var litt redd for dusjen, men det gikk egentlig fint med litt lokking og god tid. Måtte dusje sammen med han da, og det ble mer en liten kattevask enn en god lang dusj for å si det sånn. Han er 3 1/2. Det var godt å komme hjem igjen til badekaret! :-)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Mine har dusjet siden de lærte å sitte selv, så ihvertfall før de var året. De sitter i bunnen av dusjen og koser seg, nå er de 3, 5, 8 og 11 år gamle og bader av og til, men de dusjer jo etter badet for å vaske håret og skylle av seg såpe og "møkkavannet" fra badekaret.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Yngste har dusjet nesten fra han var nyfødt, eldste begynte vi å dusje rett før vi startet på babysvømming rundt 3mnd. 3,5år og aldri dusjet syns jeg er veldig rart, bruker du ikke engang dusjen til å skylle håret eller skylle han etter badet?
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Menne.. Skylder du ikke gutten med dusjen selv om han sitter i badekaret? Mine har dusjet innimellom siden de ble født. 1 åringen koser seg i dusjen, står inni der lenge alene og dusjer seg. Vasker seg på magen :-) Men selv om de bader aller mest, så dusjer jeg jo håret med hånddusjen hver gang de bader også.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 Da de dusjet første gangene var de nok ikke mer enn noen få måneder gamle. Satt på armen. Litt skummelt og mest morsomt. Det er større utfordring å få de til å dusje nå... 7 og 8 år...
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Har dusjet fra hun var 10 mnd da hadde jeg ikke badekar lenger. Hun syntes det er litt skummelt, men det er mest fordi hun skled og fallt da hun løp inn i dusjen her en dag:( Så det går seg nok til og skal kjøpe dusjmatte=)
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Vi har både dusj og badekar, men det hender jeg tar de minste med i dusjen når jeg dusjer (6 mnd) for å venne dem til det. De var vel 2,5 mnd første gang de dusjet, og det var i svømmehallen etter babysvømming. Storesøster er ikke glad i å dusje, så hun sitter kun i badekar å leker seg. Jeg pleier alltid å dusje henne ren etter badet for å få bort såpe og shampo, og det har jeg gjort siden hun var 8-9 mnd tror jeg. Hadde også henne med i dusjen da hun bare var noen uker gammel i forbindelse med babysvømming. Synes det er greit å venne dem til å dusje, slik at dem ikke får sjokk når vi drar i svømmehallen
Pigalopp:-) Skrevet 1. september 2012 #9 Skrevet 1. september 2012 Mine har vært i dusjen nesten helt fra de var nyfødt. En stor fordel med det er at de ikke er redd for å få vann i ansiktet, men syns det er gøy. En annen fordel er at vasken kan gå veldig raskt hvis vi får det travelt... Dessuten drukner de jo ikke i dusjen, så de trenger ikke passes på hvert eneste sekund. da kan mor brette nyvasket tøy (inne på badet selvsagt) mens barnet sitter i dusjen :-)
Mamma i vinden Skrevet 1. september 2012 #10 Skrevet 1. september 2012 De har alltid blitt dusjet etter bad, men da i badekar, og har stort sett hatet den delen av badet. Men nå dusjer eldste ganske ofte, og liker det. Han er 6. 4-åringen har også begynt å "se lyset" når det gjelder dusj, men foretrekker badekaret. De har jo alltid dusjet i badehallen og sånn, men det har ikke alltid vært med et smil om munnen, for å si det slik. :-)
Lettie Skrevet 1. september 2012 #11 Skrevet 1. september 2012 Vi har aldri hatt badekar, så de har alltid dusjet.. Av og til balje, men mest dusj.
Gjest Guava Skrevet 1. september 2012 #12 Skrevet 1. september 2012 (endret) Har dusja med ho fra starten av. Nå sitter vi sammen henne på gulvet i dusjen. Vasker ho mens ho leker med sjampoflaskene og når hun er ren får hun leke med dusjhodet (vannstrålen er jo såååå morsom å fange med henda og tunga ) Hun er 10 mnd. nå Endret 1. september 2012 av Guava
Musemorbr / Skrevet 1. september 2012 #13 Skrevet 1. september 2012 Helt siden han vokste ut av babykaret i stellebordet og kunne sitte i badekaret har vi brukt dusjen etter karbad. Da han var 1 byttet vi badekar ut med dusj, og da ble det mye dusjing. Han har badebalje også. Liker vann i ansiktet, og er ikke redd om det kommer litt i øynene.
magpie Skrevet 1. september 2012 #14 Skrevet 1. september 2012 vi har vel dusjet han fra han var bare noen mnd gammel. Bruker badekar også, men innimellom blir han heller med i dusjen. Først holdt vi han på fanget og no sitter eller står han på golvet. Vi har også begynt å ta en liten badebalje inni dusjen. Gutten syntes det er veldig morsomt å sitte der mens vannet renner ned fra dusjen
**lykke!!** Skrevet 1. september 2012 #15 Skrevet 1. september 2012 Fra rundt to mnd alder tror jeg. Begge er veldig glad i å både dusje og bade. Spyler de alltid med dusjen etter de har badet. Eldste får som regel velge om han vil dusje eller bade. Nå har ikke vi badekar, men en stor sammenleggbar ting de bader i.
Lille- MO Skrevet 1. september 2012 #16 Skrevet 1. september 2012 Har hatt han med på armen i dusjen mange ganger, men har dusjet han alene mens han står i badekaret selv fra ca 14 mnd alder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå