Serepta Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 En kollega dro på legevakta kl 12 i dag, og har nå ventet i 7 timer uten å komme til. Nå stengte de uten at han fik komme til, og ba han komme igjen i morgen kl 0800. Er det mulig ? Han har ikke fastlege i byen siden han nettop har flyttet hit, derfor legevakta. Og han er skikkelig dårlig. Nesten 40 i feber på 4 døgnet og nax dose paracet... Er det mulig ?
Mrs. Bouquet Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Høres helt uholdbart ut. Neste gang får han heller kjøre ett par timer til et sted det bor lite folk. Si han er på besøk hos noen eller er på ferie. Her er det ingen som drar til legevakten uten avtale. Vi får time f.eks om ca. 20 min når en ringer. Da er det kanskje ett par stk. før i køen om de har blitt litt forsinket.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Stengte legevakten? Hvor i alle dager bor dere da, her er legevakten åpen når fastlegene holder stengt, altså fra 15.30 om ettermiddagen til 8.00 om morgenen, pluss hele helgen, 24 timer i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Her er det også vanlig å ringe legevakten før man drar dit også får du en time som de regner ut når blir etter pågangen. Har opplevd å få time flere timer etter at jeg har ringt, men aldri opplevd å måtte vente mer enn en time på å komme inn...
Serepta Skrevet 31. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2012 Ikke alle steder som har døgnåpen legevakt.
Serepta Skrevet 31. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2012 Og det er heller ikke mulig å ringe på forhånd. Man må møte opp.
Cimorene Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Huh, det hørtes rart ut.. Kjipe er at det er helg nå, ellers har han kunnet få seg time hos en vanlig lege. Man kan ringe de ulike legekontorene og høre om de har en ledig time og forklare saken.
Gjest vinterbrud Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Når jeg har vært på legevakten med barnet mitt,eller meg selv,har vi kommet inn ganske så fort.Her er det døgnåpen legevakt,men ikke alltid at det er lege der da distriktet er stort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå