Gå til innhold

Spørsmål til ammehjelperen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære ammehjelper som har svart mange andre her tidligere, håper du kan hjelpe meg litt.

Jeg ammer vanligvis rundt 23 før vi legger babyen. Så er det amming rundt 03-04 før vi ammer igjen rundt 06-07, alt avhengig av når babyen våkner og er sulten. Jeg gir begge brystene hver gang.

Jeg sliter veldig med søvnen og sover svært lite, selv om jeg legger meg og forsøker å sove når babyen sover. Jeg bruker lang tid på innsovningen og rekker derfor ikke å sove stort før babyen våkner igjen. Derfor har jeg behov for å bare koble ut og kunne sove i fred innimellom. Vi har et par ganger latt pappaen gi flaske til nattmåltidet rundt 03-04. Da våkner jeg i en dam av melk til neste amming, men jeg har i alle fall fått hentet meg brukbart inn.

Hva er konsekvensen av å gjøre dette med tanke på melkeproduksjonen? Vil jeg klusse til den om vi gjør det på denne måten innimellom? Hvor ofte/sjelden kan jeg gjøre dette uten for store konsekvenser?

Babyen er 6 uker og legger fint på seg, ellers frisk og rask.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som husker hvem det er som er ammehjelper her inne så jeg kan sende henne en link til dette spørsmålet på pm?

Skrevet

Lillenims heter iallfall den ene ammehjelperen. Ellers kan du forsøke ammehjelpen på facebook, der svarer de fort! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...