Gå til innhold

Småbarn/ storbarn avd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått vite at min 2 åring skal gå 2 år til på småbarnavd, og derfor blir 4 år og 4 mnd før hun går over på storbarn. Dette pga at det er for mange 2 åringer i barnehagen.

Er dette noe jeg kan klage på syntes dere?? Jeg for min del syntes ikke barn over 3 år skal gå på en småbarnsavd pga for mange barn, er noen av de som er like gamle, men født før på året som går over til storbarn neste høst. Er redd for at barnet mitt skal bli understimmulert hvis det går sammen med de aller minste i 2 år til!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og synes det hørtes rart ut.

Det må jo være trist for datteren din når alle hennes venner går over til den andre avdelingen, og hun må være igjen med de yngste. Men synes det er rart at de har bestemt det allerede nå, og spesielt at hun skal gjøre det i 2 år. Det er jo som regel flere som er ferdig med bhg hver år (de som blir skolebarn), så skjønner ikke at hun må være igjen der begge årene.

Jeg ville nok snakket med barnehagen igjen, for å høre om dere kan komme frem til en annen løsning.

Skrevet

Er jo ikke bare hun da, er fler, medn hun leker mest med de som går over neste høst.. Og de hun blir igjen med er ca 6 mnd yngre enn henne untatt en til, så syntes det er litt dumt ja!!!

Skrevet

men da er det jo ikke småbarnsavdeling lenger! Og dessuten er hun sammen med de andre hver dag i utetiden sikkert!

ville heller hatt barnet mitt i sammen med de i riktig kull, slik at hun hadde noen å leke med når de eldste slutter og begynner på skolen.

Utviklingen kommer uansett.. og bhg gjr sikker alt for å tilretteleggge aktiviteter til de eldste barna på avdelingens sitt nivå. Kanskje er de også sammen med de på den andre avdelingen innimellom.

Ville heller ha bedt om å få en oversikt over hvordan de hadde tenkt til å gi barnet mitt den utviklingen hun hadde behov for, enn å forlange at de skal gjøre unntak for et barn...

Skrevet

Det er vel fler som skal det og de har vel et pedagogisk opplegg for det?

De pleier da ikke å putte de aller minste barna inn i samme avdeling.

Skrevet

De som er 2 år nå blir delt, så de som er født før på året i 2010 blir flyttet til storbarn avd neste høst, mens min datter som er født i april, med fler 2 åringer som er født senere på året blir igjen på småbarn, syntes ikke det skal gjøres unntak for min datter, men for hele gruppa!!!

Skrevet

det er helt normalt at barnehagen deler 3åringene hvis de ikke har plass på den ene store avdelingen!

Det handler om personalfordeling, og antall kvadrat pr. barn. De blir da ikke understimulerte av å bli på småbarn et år til.

Og så tar nok bhg også hensyn til "bestevenner"

trist at du er så sår på dette HI, for da blir du nok opfattet som en vanskelig mor!

Skrevet
De som er 2 år nå blir delt, så de som er født før på året i 2010 blir flyttet til storbarn avd neste høst, mens min datter som er født i april, med fler 2 åringer som er født senere på året blir igjen på småbarn, syntes ikke det skal gjøres unntak for min datter, men for hele gruppa!!!

de har sikkert aktiviteter i aldersgrupper også, og kanskje skogtur i aldersgrupper? da blir hun sammen med de andre. Det er ikke så vanskelig som du tror!

Skrevet

Jeg ville prøvd å se det positive med det, så lenge de får riktig utfordringer i forhold til alder. Tenk all omsorg de kan lære av å "passe på" de som er mindre, og tenk den mestrings følelsen de kan få av å hjelpe de minste med noe de alerede kan. Jeg ville ha reagert om det kun var 1 barn som ble igjen. Men jeg skal ikke komme her å bestemme hva du skal syntes om det, vil bare prøve å finne noen positive sider ved det også.

Skrevet

bhg må nok trekke en grense et sted, og da har de valgt å følge alder, slik at ingen kan bli sure..

hos oss, ser vi etter de barna som er mest modne... men man praktiserer forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...