Gå til innhold

Småbarn/ storbarn avd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått vite at min 2 åring skal gå 2 år til på småbarnavd, og derfor blir 4 år og 4 mnd før hun går over på storbarn. Dette pga at det er for mange 2 åringer i barnehagen.

Er dette noe jeg kan klage på syntes dere?? Jeg for min del syntes ikke barn over 3 år skal gå på en småbarnsavd pga for mange barn, er noen av de som er like gamle, men født før på året som går over til storbarn neste høst. Er redd for at barnet mitt skal bli understimmulert hvis det går sammen med de aller minste i 2 år til!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

På datteren min sin avdeling er det noen barn som egentlig skulle gått over på storbarnsavdeling, men som pga. plassmangel ble igjen.

De har løst det slik at de store barna har en egen gruppe med eget opplegg. De har fått et eget rom til å spise på, de gjør andre ting og de er ute når de andre store barna er ute.

Du burde snakke med ped.leder eller styrer om hvordan de tenker at opplegget skal være for de store barna på småbarnsavdelingen, og om de kan samkjøre de store barna med barna på storbarnsavdelingen med tanke på uteaktiviteter, turer ol.

Skrevet

Her var det altfor mange som skulle over fra små til stor da frøkna var 3. 12 barn og 6 plasser går jo ikke opp. Løsningen i barnehagen var å lage en egen gruppe med de som skulle ha gått videre, i småbasen. De var kjempeflinke og den gruppen med barn var en kjempefin vennegjeng etter det året. Det var ikke noe problem i det hele tatt.

Skrevet

De er delt inn i flere avd etter alder i småbarnsavd, og det er de også i storbarn, men er da redd for at mitt barn skal miste en avd på storbarn, kanskje førskoleavd, og det er jo ikke akkurat veldig heldig da. Men skal høre med pedleder jeg, så får vi se.. Er så redd barnet skal lide under det, for hun leker mest med de som går over på storbarn neste høst nå!!!

Skrevet

Det skal være et pedagoisk opplegg for det. Snakk med ped.leder om hvordan de har tenkt til å gjennomføre det.

Det er vel også lekegrupper på tvers av bhg? Aldersinndelt?

Skrevet

Skal høre på foreldre samtale i høst jeg, så får vi se.. Syntes alle 2 åringene skal flyttes til storbarn ikke bare noen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...