Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Jah, som jeg sier; ikke akkurat et verdensproblem, men for meg dog en utfordring! Lille snuppa er snart 3 mnd, og nå har hun begynt å patte på tommelen! Det er kanskje søtt på en baby, og helt sikkert enklere enn smokken, men jeg vil IKKE at hun skal patte på den... Jeg tenker både på tannstilling og avvenning.. Har noen et tips eller to? Føler meg kjemperådvill her! Takk for svar...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Som sagt; ikke lag problem av det enda. Kajo hende hun slutte av seg selv innen i morgen Dessuten hadde alle mine fingrene i munnen ved den alderen.....og noen mnd. senere føttene
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Tja... Tar hun smokk? I så fall er det vel bare å proppe smokken i ved enhver anledning?.. Og, ta på sånne klorevotter om natten kanskje? He he... ikke alt man kan styre ;-)
Himmel og hav Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Gi henne smokk. Den er mye lettere å slutte med enn totten. Ene barnet mitt brukte totten, og selv om han hadde sluttet med det på dagtid, så smatt den inn i søvne helt til han var 11-12 år. Jeg skulle ønske jeg hadde gitt han smokk da han var baby...
Honningmelon Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Heller smokk en tommel. Så da hadde jeg kjørt hardt på med smokken.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 sutt.. lettere å avvenne enn totten hvertfall..
☆☆☆ Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Har i flere måneder byttet ut fingrene med smokken (her er det helst peke- og langfinger som frister), men hun bytter ofte tilbake igjen. Fingrene er rett og slett mer spennende. Ingen råd å gi..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Prøv å gi henne smokken. Jeg pattet på tommelen til jeg var nesten 13 år, og jeg har en ekstremt skeiv tommel Tenke ikke noe over det, men slet skikkelig med å slutte. Det kan jo hende det bare er en periode, men det er også tegn på at hun har et suttebehov. Har ellers ingen råd å gi om hun ikke vil ta smokken. Det hjelper ikke å pakke hendene godt under dyna når hun sover eller gi henne noen spennende leker når hun er våken?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #9 Skrevet 31. august 2012 Hun har tatt smokk siden hun var 2 dager gammel, takk og lov! Det er en god stund siden hun begynte med henderne i munnen, men de siste dagene er det så tydelig at hun patter skikkelig på den tommelen sin. Den er helt inni munnen og så holder hun resten av handa opp over nesen og "koser" (ser det ut som).. Jeg prøver å bytte tommelen med smokken så godt jeg klarer, men likevel smetter tommelen tilbake! Huff.. Får vel bare fortsette å prøve! Tusen takk for svar, dere! HI
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #10 Skrevet 31. august 2012 Patter?? En liten baby sutter - patter høres grusomt ut Man patter på en røyk...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #11 Skrevet 31. august 2012 Patter?? En liten baby sutter - patter høres grusomt ut Man patter på en røyk... Eh, whatever, lizzm!! Her kan man si både sutte og patte, og for meg er det naturlig å si patte på tommelen. Og, nei, det er ingen som ...patter... på en røyk! HI
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 31. august 2012 #12 Skrevet 31. august 2012 Hadde jeg ikke vært så nøye på... La nå babyen gjøre det som får den til å føle seg trygg enten det er smokk eller fingre. Om det er vanskelig å avvenne slutter de som regel når andre begynner å kommentere det:P Og om han/hun fortsetter på natten i mange år er det vel egentlig ikke et problem? Ikke stress med det, stress med noe annet=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå