Gå til innhold

Rier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det 5 eller 3 min det skal være mellom riene når en ringe føden? Har ca 1/2 times kjøring til sykehuset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 5 min. imellom og fikk beskjed om å komme. Hadde like lang vei.

Lykke til! :D

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ooh, så spennende, gratulerer! :D

Skrevet
Er det 5 eller 3 min det skal være mellom riene når en ringe føden? Har ca 1/2 times kjøring til sykehuset.

5 min OG 1 minutts varighet hvis du er førstegangs.

Skrevet

Du kan time det på rieteller.com og der står det også litt info. Lykke til, og gratulerer. :D

Skrevet

5 min OG 1 minutts varighet hvis du er førstegangs.

ok- takk:-) er andregangs, men huska ikke helt fra sist;-) men er ikke helt der enda ville bare vite før jeg kommer dit;-) men de varer ca 1 min- og er 8-9 min mellom... Håper på rask framgang:-) Hi
Skrevet

Reiste til jm da jeg hadde 20 minutt mellom riene og de varte 20 sekunder. (hun skulle sette noen nåler) Da hadde jeg 8 cm åpning...

Så trenger ikke komme så tett som 5 minutter og vare 1 minutt ;-)

Lykke til!!

Skrevet

Som andregangs kan du gpdt dra tidligere... Er min erfaring!

Lykke til!!!

Skrevet

Reiste til jm da jeg hadde 20 minutt mellom riene og de varte 20 sekunder. (hun skulle sette noen nåler) Da hadde jeg 8 cm åpning...

Så trenger ikke komme så tett som 5 minutter og vare 1 minutt ;-)

Lykke til!!

oi oi , men var riene veldig sterke da? Hadde 2-3 cm åpning i går. Riene her ikke vært veldig sterke enda. Sist gang gikk jeg med sterkere rier i nesten 11/2døgn ør det var 4 cm....
Skrevet

Andre gang fødte jeg mye raskere enn første gang. Så vidt jeg rakk frem til føden, og da hadde jeg 11 min mellom riene da vi dro.. Kom frem med 6 cm åpning og derifra gikk det vare 43 min til begge tvillingene var ute.. :)

Men du kjenner selv når det begynner å bli på tide å dra. Om du reiser nå, tviler jeg på at de sender deg hjem for natta.

Lykke til, spennende! :D

Skrevet
Reiste til jm da jeg hadde 20 minutt mellom riene og de varte 20 sekunder. (hun skulle sette noen nåler) Da hadde jeg 8 cm åpning... Så trenger ikke komme så tett som 5 minutter og vare 1 minutt ;-) Lykke til!!
oi oi , men var riene veldig sterke da? Hadde 2-3 cm åpning i går. Riene her ikke vært veldig sterke enda. Sist gang gikk jeg med sterkere rier i nesten 11/2døgn ør det var 4 cm....

Nei, det var de ikke. Trodde ikke jeg var i fødsel engang....og dette var nummer 4 :) Så nei; ikke alltid man vet når det er ekte rier, hehe!

Skrevet

jeg må bare legge til at det er veldig forskjell. jeg var førstegangs fødene nå og fikk beskjed om at riene skulle gjøre vondt når de begynte, så jeg skjønte ikke at det var rier det jeg hadde, å de kom ikke med javne mellomrom det kunne ga 15 min mellom hver og det kunne gå 1 min og de varte maks 15 sek av gangen. jeg var på sykehuset 1 time senere og hadde 8 cm å fødte 2 timer senere. Men masse lykketil om det er noe på gang hos deg :D

Skrevet

Takk all sammen:-) Oi vet ikke helt hva jeg skal gjøre- vil virkelig ikke komme for sent, men med den langvarige fødselen jeg haddecsis har jeg vondt for å tro det kan skje så fort nå- mennen kan vel aldri vite.... Tro jeg drøyer den litt til i allefall ....

Skrevet

ved neste svangerkap hadde jeg heller satset på å dra en gang for mye enn å ikke få smertelindring igjen eller verste fall føde hjemme eller på vei til sykehuset. jeg tror også at siden det er så sent at de har lavere terskel for å ta imot siden de fleste fødsler starter om natten. Men selvfølgelig er dette noe du må føle på selv :) Hvor lang tid er det mellom riene dine nå?

Skrevet

Jeg tenkte akkurat som deg da jeg skulle ha nr to, med førstemann hadde jeg rier hvert tredje minutt i nesten 12 timer før jeg hadde full åpning...

Men andre gangen gikk det fortere, jeg ventet så lenge jeg kunne, men den korte bilturen (har bare 10 min til sykehuset) gjorde riene ganske mye heftigere og jordmor ble overrasket da hun ville sjekke meg og jeg hadde 8 cm åpning ved ankomst...

Jeg ville ringt sykehuset og sagt ifra, da får de registrert at du kommer i løpet av natten og om det plutselig blir så heftig at kommer heseblesende inn omtrent med hodet til ungen i underbuksa om et par timer vet de hvem de venter på ;)

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...