Gå til innhold

Bil med plass til bakovervendte seter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte ut vår Audi A6 pga den er forferdelig dyr å bruke her i byen, sluker bensin! Ny bil må være omtrent like stor som den vi har nå, nekter å sitte med knærne under haka pga bilstolene bak (som i f.eks audi A4, BMW 3-serie osv). Det er uaktuelt å snu barnesetene før ungene er fire år og det er lenge til ;) Noen som ha peiling? Hvordan er f.eks Passat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en Honda CRV og den er det plass til et svææææært bakovervendt Be Safe sete. En annen type bil enn A6 da, men i alle fall en super bil.

Vi har også en Volvo S40 der det er god plass til Multitech setet som ikke krever så mye plass. Vil tror at en litt over gjennomsnittlig stor bil vil ha grei plass til bakovervendte seter.

Skrevet
Skal bytte ut vår Audi A6 pga den er forferdelig dyr å bruke her i byen, sluker bensin! Ny bil må være omtrent like stor som den vi har nå, nekter å sitte med knærne under haka pga bilstolene bak (som i f.eks audi A4, BMW 3-serie osv). Det er uaktuelt å snu barnesetene før ungene er fire år og det er lenge til ;) Noen som ha peiling? Hvordan er f.eks Passat?
Vi har Ford mondeo, og der er det god plass fremme selv om setet er vendt bakover. Kommer jo litt an på hvor høy man er / hvor lange ben man har. Men vi er relativt høye begge to.
Skrevet

Signerer gressenka! Super bil og plass til en eller to ekstra da det er 7 seter. Med Mazda 5 får man mye bil for pengene:-)

Skrevet

Skoda Superb stasjonsvogn.

Danseplass i baksetet :)

Min 6 åring som sitter forovervendt, rekker ikke frem til seteryggen når jeg kjører - ingen sparking i ryggen!

Plass til tre barneseter.

Enormt bagasjerom.

Bruker lite drivstoff.

Billig i forhold til mange andre tilsvarende biler.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ford S-max. Ingen over, ingen ved siden.

Skrevet

Hvor mange barn har du? Hvis du planlegger 3 stykker relativt tett så bør du ikke gå for Passat. Vi har en passat som nr 2 bil og i den må 9-åringen sitte uten pute siden det fysisk ikke er plass mellom to barneseter.

Hvis du har 3 barn så vil jeg slå et slag for Renault Grand Espace, den er bra på forbruk (0,8 på bykjøring) men den mangler 4WD. Der har du plass til 3 seter i bredden, bakovervent så lenge du vil..

Skrevet

Takk for svarene! Mange gode forslag her ser jeg, bare å begynne å lete på finn.no ;)

Skrevet

Vi har BMW X5 med to bakovervente og en beltestol.

Skrevet (endret)
Vi har BMW X5 med to bakovervente og en beltestol.

Har akkurat det samme ;)

Endret av Gjøkeredet③

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...