Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/08/20/76-personer-under-18-meldt-savnet-i-ar syns det er rart at de andre barna ikke har fått like mye oppmerksomhet, i sigrid saken er det full oppfølging men hva med de andre, har ikke hørt om 76 barn i år.. på nyheter avis etc.. rart de ikke er like aktive i media som i sigris sak. hvem er dem og hvordan ble de borte. skummelt.. hadde mitt barn blitt borte hadde jeg ihvertfall ville hatt mye oppmerksomhet rundt det i håp om og finne det..
Chelseafan Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Ja det synes jeg var merkelig selv,men kanskje de er barnvernsbarn eller at foreldrene familie,ikke ønsker og gå til media,selvom jeg hadde gjort det med engang
Gjest ronja røverdatter Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 (endret) Det er vel ikke så rart. De aller fleste her er barn som stikker av hjemmefra eller fra institusjoner, rusmisbrukere, barn som kidnappes av familie etc. Er det direkte misstanke om noe kriminelt eller at barn forsvinner omtrent i løse luften slik som Sigrid, blir det nok langt mer oppmerksomhet også. Endret 31. august 2012 av ronja røverdatter
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Reagerte fælt på dette jeg også. Det viser seg at moren til sigrid har en ganske høy status et eller annet sted og klart å dra i de riktige trådene får å få det ut i media. Selvfølgelig er det veldig bra, men hva med de andre som ikke har de samme mulighetene, er ikke de like mye verdt å finne?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Moren er ansatt i kunnskapsdepartementet, det betyr overhodet ikke høy status og det betyr IKKE at en har "kontakter" i politiet en kan trekke på når datteren forsvinner. Tror du forresten at politiet er så korrupt?? Slutt å spekulere og konstruere myter rundt denne stakkars familien nå.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 Det er nok mye fordi nesten alle de andre barna rømmer av fri vilje, i motsetning til Sigrid som man mistenker har vært utsatt for en frihetsberøvelse, samt at mange av barna rømmer fra institusjoner, har dårlig med familienettverk (familie som står på for å finne dem) og at de er rusmisbrukere, kriminelle etc. Veldig mange av disse er "serierømlinger" som har rømt både 1, 2 og 10 ganger.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 vi får håpe politiet bruker like mye ressurser på dem som på Sigrid... En pr. måned av alle som savnes kommer aldri til rette - det er besynderlig at vi knapt hører om alle disse forsvinningene i media - før nå når Sigrid er borte. Men alle som forsvinner har ikke foreldre i Departementer heller - som Sigrid har... Det er kanskje fint av Kristin Halvorsen i kunnskapsdepartementet å gå ut og etterlyser Sigrid - det er der Sigrids mor jobber. Også bra for saken at topp-advokat Stabell fronter familien mot politiet for å holde prioritet riktig og intensitet oppe - bare ikke vi - og politiet - glemmer alle de andre savnede som ikke har Kristin i omgangskretsen sin. Noen er nok likere enn andre...
Gjest stårma Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Synes det er en betydelig forskjell på noen som rømmer frivillig kontra en som blir kidnappet
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #9 Skrevet 31. august 2012 Jeg synes også det er rart. Leste i VG her en dag, om en liten gutt på 3 år som forsvant, og politiet gjorde nesten ingenting, selv etter mange tips!! Da er det ille, og et barn på 3 år som forsvinner anser jeg som enda mer tragisk enn sigrid og andre ungdommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå