Gå til innhold

Symptomer


mei87

Anbefalte innlegg

Hvilke symptomer har dere? :)

 

Her har jeg hatt lotionutflod mellom el og ikm, metallsmak i munnen, press i korsryggen og nå i dag har jeg blitt ganske så øm i underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forløpig har jeg bare heldigvis kvalme og Halsbrann,og er noen ganger trøtt og sliten,men ikke ofte :). er 19 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømme pupper. Vondt nederst i magen (som ved mensen) i perioder i lØpet av dagen. Litt småuggen iblant, men ikke enda riktig kvam (heldigvis). Men mest av alt må jeg tisse - hele tiden! Jeg var nettopp på kino, og klarte såvidt å holde meg uten å måtte gå ut midtveis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømme pupper, kvalm, murringer/smerter nederst i magen, trØtt! sover mer enn jeg er våken. metallsmak i munnen og så er jeg veldig oppblåst og promper HELE tiden. Dessuten tisser jeg hele tiden. Har vært sånn siden ei uke fØr ikm :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er usikker på om det er noe enda, men jeg har flere av de symptomene dere nevner, som: luft i magen, tisser hele tiden, trøtt, menssmerter uten mens, stiv/øm i korsryggen og litt kvalm innimellom. Testet negativt i går, men føler på meg at det er noe der, selv om jeg aldri har vært gravid før. Jeg veit også at det er alt for tidlig med å ta test nå og få positivt utslag, har IKM 11/9, men har hatt disse symptomene snart en uke og håpet selvfølgelig på positivt. Kan kløe i huden være symptom såpass tidlig?? Jeg er helt fersk i prøving, og leter sikkert ekstra hardt etter symptomer, og håper virkelig at det ikke bare er inbildning (skrives det slik?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symptomene mine kommer å går...hadd metallsmak i munn,. kvalm og litt ømme pupper...og selvfølgelig MURRING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off her har kvalmen kommet for fullt... Ikke moro

 

Jeg har også blitt kvalm. Ikke kult :/ Foreløpig har jeg ikke kastet opp, men jeg tror det er snakk om få dager før det skjer, altså. Det eneste jeg orker tanken på å spise er riskjeks. Ikke så bra med næring akkurat :P

 

Er det noen som har noen gode tips/erfaringer når det gjelder å klare seg gjennom kvalmen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. kvalme... Syns å huske fra sist jeg var gravid at de som var plaget med kvalme spiste loveharts... Kan det stemme?

Uansett så kan du søke etter slike råd i trådene rundt her på forumet, regner med det står mange tips rundt om. :)

Huff.. håper ikke denne kvalmen kommer her.. Kjeresten til søskenbarnet mitt er helt utslått av kvalme når hun er gravid, og for meg er det et skrekkcenario.. hehe.. Jeg er så plaget med bilsyke og da henger det i så lenge og jeg blir så dårlig, så håper det ikke blir noen kvalme denne gangen heller.

 

Men i tillegg til de symptomene over her så er jeg veldig varm i kroppen, er egentlig en frøspinn, så da jeg sa til mannen at puppene var ømme og han kjente hvor varm jeg er i kroppen så sa han med en gang at du er sikkert gravid. :)

I tillegg fet hud med små kviser i tinningene/ hårfestet i pannen, er vanligvis ikke plaget med kviser, men blir det når jeg er gravid, også får jeg et slik "reir-bygger" symptom.. Blir så huslig av meg.. Og det er jeg vanligvis ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har den metalliske smaken i munnen kommet. Murringer i livmoren var det som startet først og jeg ante med en gang at jeg var gravid allerede samme uke etter unnfangelse. Har litt av følelsen av fyllesyk. (små kvalm, svimmel og litt hodepine)

I tillegg så er jeg ufattelig sulten. Så alt i alt når jeg oppsummerer det, har jeg noen tegn som sier at jeg er gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har den metalliske smaken i munnen kommet. Murringer i livmoren var det som startet først og jeg ante med en gang at jeg var gravid allerede samme uke etter unnfangelse. Har litt av følelsen av fyllesyk. (små kvalm, svimmel og litt hodepine) I tillegg så er jeg ufattelig sulten. Så alt i alt når jeg oppsummerer det, har jeg noen tegn som sier at jeg er gravid. :)

 

Så bra ;) Jeg kjenner det egentlig på samme måte, men symptomene mine har avtatt. Puppene er fortsatt ømme, men ikke på langt nær så ømme som de har vært. Kvalmen har blitt bedre også, og jeg føler meg bare litt bilsyk/fyllesyk om morgenene. I natt hadde jeg skikkelig krampe i livmora, og jeg måtte ha varmeflasker på magen for å klare å sovne igjen.

 

Alt i alt er det jo bra, men jeg blir litt bekymret likevel. Symptomer på tilbakegang er jo ikke alltid et bra tegn (selv om det er veldig godt ;)). Jeg prøvde å få time hos legen min i dag for kontroll og blodprøver, siden jeg er veldig bekymret for at noe skal være galt. Time fikk jeg, men bare til "samtale med legen - 1. svangerskapskontroll tas ikke før etter uke 12". Aaargh. Oppgitt nå. Om jeg vil ta blodprøver fordi jeg har mistanke om at noe kan være galt, synes jeg at jeg skal få det! Hva godt har jeg vel av å snakke med legen, så han kan klappe meg på hodet og si "alt er sikkert bra, du er bare enda en hysterisk gravid kvinne"? Haha, huff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilyMy

Jeg tror du kan slappe av jeg også.:)

Man blir stresset av å lete etter symptomene hele tiden. Tok meg selv i å gjøre det samme her i dag morges. Men jeg husker sist så når all den der kvalmen og surringa gikk over følte jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Men plutselig før jeg skulle klage min nød til legen så kjente jeg det første sparket! :)

 

Jeg føler meg mindre gravid denne gangen enn sist pga at jeg ikke er så trøtt. Men jeg savner heller ikke den der skrekkelige trøttheten så jeg håper at det ikke kommer denne gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Sjeva! Ja, jeg tror alt er i orden, jeg også, og jeg er jo bare sjeleglad for å i stor grad slippe kvalmen :) Jeg synes imidlertid det er dårlig at legen nekter å gi meg en kontroll før etter uke 12. Jeg forstår at de ikke vil kontrollere hver eneste gravide i 4. uke, men ja... Det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Jeg har ikke mange symptomer , så for meg så er det helt sprøtt å tenke på at det skal være noe der inne.. Er 5+1 i dag, ifølge terminkalkulatoren er termin 20.mai (med syklus på 30 dager)

I mitt forrige svansgerskap føltes det ut som at jeg var kvalm fra dag 1 og kastet opp langt ut i mnd 5 ! Så det er vel kvalmen jeg leter etter ;-) Er trøtt og sliten, men hvem småbarnsmor er vel ikke det?! Litt halsbrann og bittelitt murringer i underlivet. Satser på at skatt nr 2 klamrer seg fast, og at det lille hjertet begynner å slå om få dager .

 

Hurra for oss :-)

Gleder meg til å følge dere frem til termin ! Jeg hadde veldig glede av terminklubben med nr en :-) Som forøvrig ble født April 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt!

 

Sover mye mer enn "til vanlig". I dag var jeg nødt til å slumre en hel time før jobb. Uvant, for jeg er som regel våken når alarmen ringer. Hurra for flexitid på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig trett og sover mye, litt ømme bryst og litt murring nede i magen, ellers i tipp topp form :) Har i tidligere svangerskap vært plaget med kvalme, men ingen tegn til det enda i alle fall :) Begynner på uke 6 i morgen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange symptomer enda, litt støl i magen, rar ånde som ikke kan pusses bort, puppene kjennes tyngre, og kvalmen melder seg fort, om jeg glemmer å spise. Pluss humørsvingninger som burde graves ned!!:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kom kvalmen for fullt i går!! ÆSJ! holdt på å kaste opp når jeg skulle kjøre barna til barnehagen i dag... det kan bli 4 lange måneder, hvis jeg skal vÆre såååå kvalm... ellers begynner puppene å bli bedre for min del, de har vÆrt veeeeldig ømme siden før EL.. Får veldig til stikkinger mot lysken nesten hver gang jeg reiser meg. Det kjenner jeg igjen fra de forige svangerskapene mine ;) så det tyder vell på at livmora strekker seg! :) I morgen skal jeg på tidlig UL, det blir spennende. Er usikker på hvor langt jeg egentlig er kommet, men får vell det konstatert i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARG! Da kom det et uønsket symptom! Kjenner igjen denne satanen.

Har fått bekkenløsning!

Og jeg er bare 5+2 på vei....

Kunne ikke gå skikkelig på 4 mnd under sist svangerskap og jeg var sengeliggende i 1 mnd etter fødselen pga det.

Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...