Gå til innhold

bake kake med marshmallowsfondant, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge før kan jeg lage kaken? Har lyst å lage den i kveld, den skal serveres søndag ettermiddag. Det er en sjokoladekake med smørkrem som er trekt med marshmallowsfondant... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du KAN lage kaken i kveld, men da vil den ikke smake helt ferskt/nybakt på søndag. Men den vil jo heller ikke være gammel. De kakebunnene som man kjøper i butikken er heller ikke bakt for 24 timer siden, i de kakebunnene er det vel noe konserveringsmiddel antar jeg.

Skrevet

Jeg tenker det kommer helt an på kakebunnen. Jeg har flere forskjellige oppskrifter på sjokoladekake. Noen av de kan overhodet ikke stå så lenge før de blir fylt, mens andre igjen blir bedre av å stå litt.

Skrevet

Jeg ville ventet til i morgen.

Sjokoladekake med smørkrem og mmf er veldig god dagen etter, men to dager etter blir litt lenge synes jeg...

Jeg har mange ganger laget dagen før, oppbevarer den tildekket og kjølig til den skal serveres. Lager jo kvelden før når den skal serveres i barnehagen f.eks.

Skrevet

ok, da venter jeg til i morgen kveld.

Takk for svar:-):-)

Skrevet

Hvis du dynker kaken med melk eller juice, vil den holde seg godt til søndag. Men ser du allerede har bestemt deg for å vente:)

Skrevet

Sjokoladekaker som skal i fondant, baker jeg alltid to dager før. Synest de blir bedre og fastere da, men hver sin smak:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...