Gå til innhold

Fikk påvist en missed abortion i går....


Gjest Lindus :) 1 SA + 1 MA

Anbefalte innlegg

Gjest Lindus :) 1 SA + 1 MA

Skulle på kontroll hos jordmor, 16+3 uker, og hun fant ikke hjertelyd. Så tok de ultralyd, fant et dødt foster. Fosteret døde mestsannsynlig i uke 14, og årsaken er trolig svikt i morkaka Pga et stort myom (muskelknute). Til mandag skal jeg inn på sykehuset og føde ut den bittelille babyen. Er det noen her inne som har vært gjennom det samme, og som kan fortelle meg litt om hva he kan forvente meg på mandagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff - blir lei meg av å høre dette.

 

Jeg har dessverre ingen gode råd eller info å gi deg - men ønsker å gi deg en STOR KLEM.

 

 

Trøsteklem

fra

ønskerbarn3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så trist å høre at lillespiren din er død:(

 

Jeg måtte selv ta en senabort i januar i år. Var da kommet til uke 21. REgner med at det er samme prosedyrer du skal igjennom. Vi ble lagt på enerom, jeg fikk morfin,paracet og zytotek som skulle sette fødselen i gang:( Fikk dette hver tredje time fra kl ni til klokken ni om kvelden. Da skulle vi vente til neste morgen til neste kur skulle starte. Da jeg begynte å blø så måtte jeg ta zytotek i munnen, ikke vaginalt. Jeg regner med at du også vil få morfin, for riene er jo like sterke som ved en normal fødsel senere i svangerskapet. Bare uttdrivningen som er lettere, siden babyen er så liten. Det er etter som jeg har skjønt vanlig at det tar tid, og at kroppen jobber imot siden den er innstilt på å holde på graviditeten. Det er også vanlig at morkaken ikke slipper av seg selv, jeg måtte ha utskrapning. dersom dette skjer med deg, så skal morkaken ikke sitte inne lengre enn en time. De lot meg ligge med min inne i tre timer, og det er ikke bra..

 

Folkene på avdelingen på ullevål var stortsett veldig flinke! Håper du fikk litt svar på det du lurte på.

 

Vår lille Rose kom stille til verden kl 2400:( Så det tok altså fra kl 9 til 24 før jeg fødte henne!

 

ønsker deg lykke til, og husk å ta godt vare på deg selv!

 

god klem til deg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lille Rose kom ut så tok de henne ut av rommet, vi fikk henne inn til oss kort tid etter. Vi har gravlagt henne på minnelund her i Oslo. Dere må også gravlegge deres lille skatt:( Så etterhvert lurt å tenke på hvordan dere ønsker det. Minnelund her i oslo så får man være med på, men andre steder i landet så får man ikke vite hvor den lille blir lagt og man får ikke være med. Man kan få støtte til "vanlig" begravelse når man mister et barn. så det er jo også en mulighet. TEnkte bare at du ville vite dette også.. Tenker på deg og føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så leit å høre. Sender deg en stor klem.

Sorgen og tomrommet er så utrolig vondt, men det blir bedre etterhvert.

Jeg mistet min lille gutt i sommer.Var på ordinær UL og de fant ikke hjertelyd, han ble født to dager etterpå (uke 19+5) Fikk en modningspille før jeg dro hjem etter UL og kom tilbake 2 dager senere. Var nok lurt å gå i to dager, for jeg fikk rier før jeg fikk Zytotek. Det holdt med en runde for meg, og 45 min. etter stikkpillene var han ute. Bitte liten. Vi hadde han inne hos oss en lang stund før jeg ble sendt på oerasjonsstua, for dessverre kom ikke morkaken ut, så jeg måtte få utskrapning etterpå. Vi fikk bilder og hånd og fotavtrykk av han, og de er mer verdt enn gull. Vi valgte å legge han i sammen med sine tippoldeforeldre, og hadde en fin minneseremoni med kun våre nærmeste tilstede. NAV dekker 20652,- til gravferd. vår regning er foreløpig på i overkant av 6000,- resten dekker forhåpentligvis steinen.

Vet ikke hva praksisen er i buskerud, men dere vil få spørsmål om obduksjon, vi fikk velge, og valgte å ikke obdusere, men har hørt at ved noen sykehus gjøres dette rutinemessig. Ellers vil jeg anbefale deg om å snakke mye om barnet og fødselen i tiden som kommer. Ta en titt på siden til LUB (landsforeningen for uventet barnedød) www.lub.no. Der finner du masse informasjon både om den forestående fødselen, og om hva som venter deg i tiden etterpå. Ellers kan jeg anbefale englesiden.no - et lukket nettsted for engleforeldre.

ønsker deg lykke til og ta godt vare på hverandre framover.

Send meg gjerne pm om du trenger noen å prate med.

 

Trøsteklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nestegang:)

Hei!

 

Veldig trist å høre! Det er noen vanskelige dager og dere må bare ta vare på hverandre så godt dere kan!

 

Min ma ble påvist da jeg var 16 1/2 uke og 4 dager etter var jeg på sykehuset og fødte vår lille engel. Jeg hadde gruet meg veldig for smertene, men de var mindre enn jeg hadde fryktet. Du får også bra med smertestillende. Ble innlagt kl 9 og var ute av sykehuset 16-17..husker ikke lenger. Jeg hadde ikke behov for utskrapning. Det tok ca 1,5 timer fra babyen var ute til morkaken kom. Tror de sa at nye rutiner var at man kunne vente noe lenger på morkaken enn tidligere da dette var best for kroppen.

 

På Bærum blir baby og morkake rutinemesig sendt til obduksjon. Man kan sikkert be om at det ikke gjøres, men vi syntes det var greit. Babyen blir kremert og gravlagt.

 

Maen var 26. juni og i dag er jeg 5 uker på vei igjen! Det er mye følelser, sorg, glede, redsel, tomhet. Men planen var en lillebror eller lillesøster så vi satset på igjen med en gang.

 

Neste uke er obduksjonsrapporten klar, og slik vi har fått beskjed om er det lite svar i den. Livet er urettferdig noen ganger, men det er ikke noe man kan gjøre noe med. Vi må bare ta det livet serverer oss og det er tunge ting.

 

ønsker det all lykke og støtte på mandag. Husker at da det var over følte jeg en litt lettelse fordi det hadde gjort mindre vondt enn fryktet, jeg var ferdig med min jobb liksom, men dagene etterpå var tunge. Jeg var sykemeldt i 4 uker. Selv om det er vanlig med 1 uke så ta så lang tid du trenger!!

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lindus :) 1 SA + 1 MA

Tusen hjertelig takk for alle gode råd og all omtanke!!

Lillebror ble født på sykehuset i går kveld, og han var bitte bitteliten....bare 10 cm, men velskapt. Alt gikk veldig fint, det var ikke veldig smertefult og jeg slapp utskrapning. Jeg fikk se den lille, og har et bilde av han. De har sendt morkaka inn til undersøkelser, da de tror det var et stort infarkt i den...og at det sannsynligvis har ført til at den lille ikke har fått næring. Nå er det hvertfall endelig over, og livet går videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...