Gå til innhold

Gud så seriøst irriterende mange damer er.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry, men når jeg leser innleggene her synes jeg veldig mange virker selvopptatte og i tillegg bitre, og jeg er lei av alle sytete kjerringer i nabolaget.

Om dere hadde fokusert litt mer på å nyte livet deres, og ikke konsentrert dere så mye om hvor mye dere misliker damer som har det bra og får det til, så hadde dere hatt det mye bedre, og det hadde jeg også, som hadde sluppet baksnakket.

Jeg er lykkelig, men har mine problemer jeg som andre.

Jeg tjener godt, men jeg prioriterert knalltøft for å få det til.

Jeg ser bra ut, men jeg trener mye.

Jeg dømmer ingen for å tjene mindre, jobbe mindre eller trene mindre. Det er deres prioriteringer. Hvorfor ikke gi neste dame dere ser som har alle disse tingene dere selv nedprioriterer komplimenter? Jeg forstår det ikke. For noen er karriere viktig (meg), for andre ikke. Kan dere ikke bare skryte av dem som følger sine drømmer og som får til noe, istedenfor å hakke. Jeg blir lei meg.

Ta det til dere, dere som kjenner dere igjen. Jeg håper dere følger deres drømmer, samme hva de er. Da slipper dere å være så bitre og spre så mye sure følelser. Klem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det er veldig ute av mote og "forrige års buzz", men jeg er stor fan av framsnakking. Dessverre er janteloven sterk i Norge og det krever mye å faktisk snakke positivt om andre.

Om noen kommer til meg og sier f.eks at "xxx har lagt på seg skikkelig, herregud!" så svarer jeg heller med "Vet du, jeg synes hun er så flink med barna sine, det synes jo lang vei hvor lykkelige de er".

Jeg gidder ikke snakke stygt om folk på bakgrunn av utseende, utdannelse og inntekt, eller andre personlige ting. Folk er som de er, og gjør hva de vil med livet sitt. Hvem er jeg til å kritisere valgene de tar?

Skrevet
Jeg vet det er veldig ute av mote og "forrige års buzz", men jeg er stor fan av framsnakking. Dessverre er janteloven sterk i Norge og det krever mye å faktisk snakke positivt om andre. Om noen kommer til meg og sier f.eks at "xxx har lagt på seg skikkelig, herregud!" så svarer jeg heller med "Vet du, jeg synes hun er så flink med barna sine, det synes jo lang vei hvor lykkelige de er". Jeg gidder ikke snakke stygt om folk på bakgrunn av utseende, utdannelse og inntekt, eller andre personlige ting. Folk er som de er, og gjør hva de vil med livet sitt. Hvem er jeg til å kritisere valgene de tar?

Du er flink og kul, stå på! Jeg vedder på at du har det mye bedre med deg selv også, når du gjør det der, for du kan fokusere på deg selv og det du har eller det du vil ha, istedenfor å tenke på hva andre har eller ikke har. Synes ikke det er noen buzz jeg. Tror rett og slett det gjør folk lykkeligere over hele fjøla. INGEN har tid til å få til alt, INGEN. Noen har fokus på ytre verdier, andre på indre, og de som er lykkeligst av alle har balanse, tror jeg. Flott svar!

HI

Skrevet

Jeg hakker ikke på folk som prioriterer ting som ikke er viktige for meg..hva mener du egentlig? Dømmer andre (sure) damer deg fordi du er vakker, veltrent, rik og har en fantastisk karriere?

Skrevet

Er så enig med deg.

Er også lei sure damer som liker å lage drama og må ødelegge andres liv bare fordi de skal ha det bra selv...

Verste er at det er de damene som har barn selv og er over 40 år...

Skrevet
Jeg hakker ikke på folk som prioriterer ting som ikke er viktige for meg..hva mener du egentlig? Dømmer andre (sure) damer deg fordi du er vakker, veltrent, rik og har en fantastisk karriere?

Det er mange damer som er sjalu og misunnelige. Hvis du ikke har opplevd det så er du super heldig...

Skrevet
Jeg vet det er veldig ute av mote og "forrige års buzz", men jeg er stor fan av framsnakking. Dessverre er janteloven sterk i Norge og det krever mye å faktisk snakke positivt om andre. Om noen kommer til meg og sier f.eks at "xxx har lagt på seg skikkelig, herregud!" så svarer jeg heller med "Vet du, jeg synes hun er så flink med barna sine, det synes jo lang vei hvor lykkelige de er". Jeg gidder ikke snakke stygt om folk på bakgrunn av utseende, utdannelse og inntekt, eller andre personlige ting. Folk er som de er, og gjør hva de vil med livet sitt. Hvem er jeg til å kritisere valgene de tar?

Skulle ønske at det finnes flere sånne damer som deg :)

Skrevet

Og så må man ALDRI glemme at man sjelden vet hele sannheten!!

Noen er så gjennomnegative, at de er slitsomme å være sammen med - rett og slett......

Skrevet

Jeg blir baksnakket for å være en "dårlig mor" siden jeg har en karriere. Bor i et område der mødre skal være hjemme, og fedre skal være patriarker, så de tror vel ikke ungene har noen oppmerksomhet, til tross for at mannen min ikke jobber mer enn 50%... Han er jo mann, og det er jo ikke godt nok.... Jeg ser vel noe sånt som 10-20 år yngre ut enn de andre damene, også. Og ja, det er tøft til tider å høre at jeg er "selvopptatt" eller "bare opptatt av å fremme meg selv". Jeg bodde og jobbet HELDIGVIS i Oslo før, og der hadde ingen løftet et øyebryn, om det ikke var for å gi oss komlimenter på at vi prioriterer barne ved å være 50% hjemme. Toppet seg for meg idag, da naboen sa noe sånt som "ja, du vet jo hvordan det går med barna når de ikke får noe oppmerksomhet. Du burde virkelig vurdere å ta deg av dem istedenfor din egen karriere og din egen kropp". Herregud, det sårer. Er ikke penger og det å sikre fremtiden også en måte å ta vare på ungene? Eller er det bare menn som skal gjøre det? I tillegg har mannen fått rykte på seg å være tafatt og bare tusle etter meg. Hører ting som "ja du har ham jo under hælen han der (sånn at du kan fremme din egen karriere)". Det sårer. :-(

Er så enig med deg. Er også lei sure damer som liker å lage drama og må ødelegge andres liv bare fordi de skal ha det bra selv... Verste er at det er de damene som har barn selv og er over 40 år...

Ja. Er et par sånne jeg snakker om. :-(

HI

Skrevet

Det kan jo hende at det virker på andre som om du prioriterer deg selv litt vel mye, jeg må inrømme at jeg tenker det når jeg ser måten du skriver om deg selv, du er opptatt av å poengterere at du ser bra ut, er veltrent, ser maaange år yngre ut en de andre osv. Da rakker jo du også ned på de sure utrente kjærringene? Eller?

Dette høres for meg veldig selvopptatt ut, noe som du klager på hos andre i hovedinnlegget..

Skrevet
Det kan jo hende at det virker på andre som om du prioriterer deg selv litt vel mye, jeg må inrømme at jeg tenker det når jeg ser måten du skriver om deg selv, du er opptatt av å poengterere at du ser bra ut, er veltrent, ser maaange år yngre ut en de andre osv. Da rakker jo du også ned på de sure utrente kjærringene? Eller? Dette høres for meg veldig selvopptatt ut, noe som du klager på hos andre i hovedinnlegget..

HI beskriver seg selv hvordan hun ser ut og hvordan hun oppfatter mennesker rundt nærmiljø hennes. Kan ikke si at det er noe galt i det?

Skal HI droppe å trene, gå med utslitte klær bare fordi hennes nærmiljø ikke godkjenner at hun har karriere eller at hun ser bedre ut???

Dere som ikke har opplevd baksnakking eller har blitt ekskludert i voksenalder er heldige...

Skrevet
Det kan jo hende at det virker på andre som om du prioriterer deg selv litt vel mye, jeg må inrømme at jeg tenker det når jeg ser måten du skriver om deg selv, du er opptatt av å poengterere at du ser bra ut, er veltrent, ser maaange år yngre ut en de andre osv. Da rakker jo du også ned på de sure utrente kjærringene? Eller? Dette høres for meg veldig selvopptatt ut, noe som du klager på hos andre i hovedinnlegget..

Rakker jeg ned på andre fordi jeg sier jeg ser bra ut og har det bra? Hvordan? Blir ikke det som å si at noen rakker ned på andre ved å si at de er hjemme med barna og ikke jobber?

Jeg sier jo at alle gjør sine prioriteringer, og vi har alle bare et liv og må dø til slutt, og uansett hvordan man snur og vender på det, så får man ikke til alt her i livet. Jeg er stolt av at jeg klart å få til en karriere, det har vært veldig tøft for meg, med mange nedturer, ikke minst her i området hvor også sjefene tror jeg nok ville passet bedre hjemme siden jeg er mor. Samtidig har jeg en mann som ikke liker å jobbe, han er av den kunsteriske typen, hehe, men han er fantastisk god på andre måter. Og selvsagt er det trist at jeg ikke kan sitte i hagen like mye som nabodamene og se på barna leke og vokse opp, men jeg ville bare blitt bitter om jeg misunte dem. DE har valgt som de gjør utfra det de tror familien trenger, regner jeg med, og det har jeg også. Hvorfor ikke se det positive i andre mennesker?

HI

Skrevet

Du rakker ned på andre når du kaller de sure, bitre og sier at du ser 10-20 år yngre ut..ser du det positive i de "kjerringene" som du kaller de?

Skrevet

Her jeg bor skal du ikke være pen, men du skal heller ikke være stygg.

Du skal ikke gjøre karriere, men du skal heller ikke Nav'e.

Du skal ikke tjene masse penger, men du skal ikke tjene for lite heller.

Du skal ikke kle deg sjuskete, men ikke for pent.

Du skal ikke være tykk, men heller ikke tynn og veltrent.

Kort sagt, du skal være anonym, en i mengden, en som er som de fleste andre. Er du ikke det blir du snakket stygt om.

Jeg er nok over snittet pen, har tatt høyere utdanning, er gift med en mann som har gjort det bra karrieremessig og tjener godt med penger. Vi har et fint hus, fine biler, fine klær, og ja, enkelte liker det veldig dårlig. Har man det bra, både materielt sett og indre sett så tror man at man er noe. Og det skal man jo ikke!

Skrevet
Du rakker ned på andre når du kaller de sure, bitre og sier at du ser 10-20 år yngre ut..ser du det positive i de "kjerringene" som du kaller de?

HVORDAN rakker jeg ned på dem ved å opplyse dere om at jeg ser yngre ut enn dem?

Jeg sier det da ikke til noen, var mer en beskrivelse for forumets skyld. Jeg er rundt 40 selv, men ser yngre ut, og blir ofte spurt om leg når jeg kjøper alkohol, for eksempel. Sannsynligvis tror de fleste at jeg er sent i 20-årene. Mest av alt er jeg heldig med genene, men godt kosthold og trening hjelper sikkert også. Jeg bruker ikke engang dagkremer, så det er i alle fall ikke pga produktene jeg bruker at jeg ser yngre ut, haha. De damene som er på min alder her, ser mer ut som de er rundt 50, både pga dårlig kosthold, dårlig klesstil, mye røyking og lite trening. Dette er, i mine øyne, faktaopplysninger, og ikke noe jeg sier for å rakke ned på dem. Jeg opplyste dere om dette til dere fordi jeg tror at det er relevant i forhold til hvorfor jeg blir baksnakket. Men jeg rakker ikke ned på dem for hvordan de ser ut eller hvordan de velger. Faktisk mener jeg at det å se ung ut ikke har noe som helst betydning. Mange er ulykkelige selv om de ser bra ut (Hollywood-stjernene ser bunn ulykkelige ut ofte, synes jeg), mens andre har det som plommen i egget og koser seg med røyken selv om de har rynker over det hele. Prioriteringer er noe man har lov til å ta, og man skal ikke rakkes ned på av den grunn.

Det ville ikke falle meg inn å si noe slikt som det OM eller TIL dem, jeg bryr meg ikke. (Her er jeg anonym, så det skader ingen, og jeg så det som sagt som relevant for saken). DE derimot, bruker det de ser av meg, til å rakke ned på meg. Snakker om at jeg bare bryr meg om utseende og ikke barna mine. Det stemmer ikke. Jeg bare trener og holder en profesjonell klesstil og har gener som gjør at jeg ser ung ut. Kanskje skader det ikke at jeg smiler og ler mye også? Men jeg tror seriøst at det er slike ting som provoserer naboene mine til å snakke stygt om meg. Jeg gjør mitt beste for de fleste, så det sårer uansett.

Skrevet

Herlig at den første som likte innlegget din var "Utrolig fornøyd frue ja.". Ellers, enig, enig, enig!. Så mange som ikke har det bra frodi de bare fokuserer på hva de IKKE har, hva de IKKE kan, og sammenligner seg med alt og alle.

Jeg har: lang utdannelse og god lønn nå. Men det kostet, jeg var sent ferdig og studere. Fikk mitt første barn da jeg var 30. Har kanskje råd til å gifte meg nå om noen år. Jeg var konstant blakk fra jeg var 20 til jeg var 30. Har dermed lite egenkapital og sliter med å komme inn på boligmarkedet nå, selv med forholdsvis god lønn.

Det var mitt valg og jeg er fornøyd med det. Jeg KUNNE gått rundt å vært misunnelige på alle de som fikk tre barn tidlig og er "ferdige" med det når de er 30, de som tidlig kjøpe seg noe eget og har vært på bolimarkedet i flere år og fått med seg mange oppturer og prisstigninger. osv osv. Da hadde jeg blitt tullete. Ta ansvar for din egen lykke, og gjør det som vil gi DEG et godt liv. Drit i hva naboen har eller ikke har. Det er ikke sikkert du ville hatt det slik om du kunne likevel. Ting er ofte anderledes når man får det på nært hold.

Så. GOD HELG PREMIEHøNER!!! Nå skal jeg kose meg med ungen hele helga, og jeg forslår at dere gjør det samme :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...