Gå til innhold

Inspirert av annen tråd! :) sminke og norske kvinner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å tenke litt når jeg leste den tråden om at norske kvinner var opptatt av å se bra ut..

Meeeen, det jeg lurer på er. De/dere som ser ut som dere seriøst har sklidd og falt med trynet først oppi et malingsspann, HVORFOR sminker dere dere slik? Tråkker kanskje på noen tær nå, men det har jeg ALLTID lurt på.

Hvorfor kliner dere et 1cm tykt lag med brunkrem og klæsjer oppå der igjen blush og pudder og you namn it! Synes dere selv at det er pent? Hadde jeg vert gutt hadde jeg aldri kunna rota med ei slik jente og for jenten sin del så må det jo være et herk med klær å prøve klær i butikk! Dere legger jo spor fra dere overalt!

Hvorfor kan dere ikke bruke bare mineralpudder eller noe som jevner seg litt med huden? Og dere som bruker det for å dekke kviser osv, det ser jo mye verre ut :(

Bare lurer hvorfor dere sminker dere slik. Forstår jo 14 åringer som ikke kan sminke seg, men dere som er 18+ hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ikke å snakke om de som har "tatoverte", svarte øyenbryn! Det ser jo bare skummelt ut! :P

Skrevet

He,he,he godt spørsmål. Kanskje de ikke ser det selv, så jeg dytter i denne

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Enkelte klesbutikker har sånne engangsgreier for å ha over hodet/ansiktet når man prøver klær for å unngå sminkeflekker...hihi...ser for meg alle de som har klint og grist mens de selv synes de ser så lekre ut. Ikke for det, jeg bruker sminke jeg altså, men liker å kunne bli strøket over kinnet/kysset av kjæresten eller sønnen min uten at de blir fæle etterpå.

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg ler litt av de som sier "jeg bruker mye tid på å sminke meg for det er viktig å se bra ut". Det er faktisk svært få som kan sminke seg ordentlig. De værste er de hvor du ser skille rundt halsen og hårfestet, grøss. Hvordan går det an å bruke så lang tid også se så lite bra ut etterpå??!

Bruk heller tiden på ett sminkekurs- evt litt bedre lys?!?

Jeg sminker meg litt, noen ganger. Ser helt ok ut uten sminke og hvis jeg først bruker 10 min på det så ser det naturlig ut. Selv når jeg skal ut på byen ;)

Skrevet

Når vi er inne på tema lys og sminke. Hva slags lys er best å sminke seg i? Bruker ikke slikt til daglig, men jeg har ganske stygg hud og kunne godt tenkt meg å sminke meg litt mer. Men jeg er så redd for å se verre ut med sminke enn uten, så jeg lar heller være.

Skrevet

Er det ikke lys nedover sidene av speilet som er best? Og ikke på toppen av speilet, som kanskje mange har...

Skrevet

Når vi er inne på tema lys og sminke. Hva slags lys er best å sminke seg i? Bruker ikke slikt til daglig, men jeg har ganske stygg hud og kunne godt tenkt meg å sminke meg litt mer. Men jeg er så redd for å se verre ut med sminke enn uten, så jeg lar heller være.

Er det ikke naturlig lys da? Altså hvis du hadde tatt speilen og sett deg i et stuevindu eller noe ? :) jeg husker for noen år siden så hadde jeg kjøpt foundation hoss body shop, jeg sa jeg ble brun og var nå ganske "blek" hun fant noen nyanser mørkere og sa denne ble perfekt. Sminket meg i dårlig lys på badet og gikk ut, jeg var BOKSTVELIGTALT grå i ansiktet og foundationen var 3nyanser for lys : P Hehe

Skrevet

Ehh. trodde sånn sminking var fjortis jeg!

men jeg er jo en "gammal" dame da....

Skrevet

Lurer på hvorfor så mange sminker vippene slik de gjør, jeg. Virker som om veldig mange, også de over 15, tror at øyenvipper er lekrere jo lenger de er. Vet om damer som "bygger opp" vipper til de når opp til brynene. De tror tydeligvis selv at de er råflotte, men det ser skikkelig grusomt ut! Litt slik som dette:

http://www.fotoeske.no/cattalie/5388

Skrevet

Lurer på hvorfor så mange sminker vippene slik de gjør, jeg. Virker som om veldig mange, også de over 15, tror at øyenvipper er lekrere jo lenger de er. Vet om damer som "bygger opp" vipper til de når opp til brynene. De tror tydeligvis selv at de er råflotte, men det ser skikkelig grusomt ut! Litt slik som dette:

Herregud. fins jo en mellomting mellom det bilde og se ut som ei kjerring da.
Skrevet

Helt enig, og du ser på det bilde (selv om det er i sort/hvitt) hva jeg mener med æsj sminke! Er en grunn til at det bildet ikke er i farge men sort/hvitt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...