Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Mulig at jeg tar helt feil og er på bærtur, men det jeg har lagt merke til i det siste er at norske jenter/damer er mer opptatt av å se pen ut enn å ha sin egen stil. Sant eller usant?
Gjest Miryks Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Kommer an på hva du definerer som pen. Den typen jenter/damer jeg ser her er ikke pene; brunkrem/spraytan, stort hår med nok hårspray i til å lage minst fire nye hull i ozonlaget, altfor mye sminke osv. Det er ikke alltid go with the flow skal følges...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! Og er det ikke deilig? Grunnen til at damene i andre land er stashet opp til enhver tid er at de er mye mer avhengig av å få en mann enn det vi er pga at de ikke har økonomi til å forsørge seg selv. Jeg pynter meg ofte og legger stolthet i å se bra ut, men jeg er jammen glad for at jeg ikke må det for å kunne klare meg her i verden.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Unge kvinner: JA! Der har det godt over stokk og staur. Modne kvinner kan heller bli flinkere.
Gjest Miryks Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! ....her er det mye russere. Og jeg vil påstå at de er ikke mye pene når de kommer med oppsatt hår som om de skal i bryllup, klær som om de har møte med kongen selv og sminke som skriker OPPMERKSOMHET.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! Og er det ikke deilig? Grunnen til at damene i andre land er stashet opp til enhver tid er at de er mye mer avhengig av å få en mann enn det vi er pga at de ikke har økonomi til å forsørge seg selv. Jeg pynter meg ofte og legger stolthet i å se bra ut, men jeg er jammen glad for at jeg ikke må det for å kunne klare meg her i verden. Så du mener at damer som er opptatt av å se bra ut gjør det pga at de ikke kan forsørger seg selv?
LuksusLiv Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Jeg er opptatt av å se ut som mitt beste, med min stil og mitt utseende. Prøver å gjøre det beste ut av det jeg har, rett og slett. Jeg liker ikke bimbo-stilen, bare så det er sagt!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #9 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! Og er det ikke deilig? Grunnen til at damene i andre land er stashet opp til enhver tid er at de er mye mer avhengig av å få en mann enn det vi er pga at de ikke har økonomi til å forsørge seg selv. Jeg pynter meg ofte og legger stolthet i å se bra ut, men jeg er jammen glad for at jeg ikke må det for å kunne klare meg her i verden. Så du mener at damer som er opptatt av å se bra ut gjør det pga at de ikke kan forsørger seg selv? Nei og det er heller ikke det jeg har skrevet. Jeg sier at i mange land er det sånn at kvinnen ofte er avhengig av å få seg en mann for å klare seg økonomisk. Ergo blir det fort litt mer viktig å se bra ut for å kapre en partner enn det er for oss. Vi har til salt i maten åkke som og derfor blir ikke utseendet viktig for oss i samme grad.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #10 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! Og er det ikke deilig? Grunnen til at damene i andre land er stashet opp til enhver tid er at de er mye mer avhengig av å få en mann enn det vi er pga at de ikke har økonomi til å forsørge seg selv. Jeg pynter meg ofte og legger stolthet i å se bra ut, men jeg er jammen glad for at jeg ikke må det for å kunne klare meg her i verden. Tull. Jeg kommer fra et annet land og stæsjer meg opp, ikke fordi jeg er avhengig av mann (har høyere utdanning og stilling med bra lønn, har klart meg alene uten gjeld, støtte eller økonomiske problemer i flere år), men synes det er sjuskete å gå rundt med joggebukse og rett-ut-av-senga-sveis.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #11 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! Og er det ikke deilig? Grunnen til at damene i andre land er stashet opp til enhver tid er at de er mye mer avhengig av å få en mann enn det vi er pga at de ikke har økonomi til å forsørge seg selv. Jeg pynter meg ofte og legger stolthet i å se bra ut, men jeg er jammen glad for at jeg ikke må det for å kunne klare meg her i verden. Så du mener at damer som er opptatt av å se bra ut gjør det pga at de ikke kan forsørger seg selv? Nei og det er heller ikke det jeg har skrevet. Jeg sier at i mange land er det sånn at kvinnen ofte er avhengig av å få seg en mann for å klare seg økonomisk. Ergo blir det fort litt mer viktig å se bra ut for å kapre en partner enn det er for oss. Vi har til salt i maten åkke som og derfor blir ikke utseendet viktig for oss i samme grad. Og i Norge er det 1 millin single, dvs hver 3.-4. voksne person. Man er ikke lenger opptatt av forhold, men kun av egoistiske behov og puling uten forpliktelser. Fikk helt hetta av holdninger til norske menn og kvinner da jeg ble skilt og begynte å date. De fleste kvinner jeg snakket med skjønte ikke hvorfor jeg ønsket forhold, det var da mye mer deilig å være fri og singel og ha sex med den man vil til enhver tid. Samtidig som de fleste norske menn jeg kom i kontakt med på nettsider bare var ute etter sex og var "redd" for forpliktelser. For min del er det bedre at kvinnen stæsjer seg opp og mannen kurtiserer henne med tanke på forhold og ekteskap.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #12 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! Og er det ikke deilig? Grunnen til at damene i andre land er stashet opp til enhver tid er at de er mye mer avhengig av å få en mann enn det vi er pga at de ikke har økonomi til å forsørge seg selv. Jeg pynter meg ofte og legger stolthet i å se bra ut, men jeg er jammen glad for at jeg ikke må det for å kunne klare meg her i verden. Tull. Jeg kommer fra et annet land og stæsjer meg opp, ikke fordi jeg er avhengig av mann (har høyere utdanning og stilling med bra lønn, har klart meg alene uten gjeld, støtte eller økonomiske problemer i flere år), men synes det er sjuskete å gå rundt med joggebukse og rett-ut-av-senga-sveis. Hvorvidt det er tull avhenger jo hvilket land du er fra. Det er da ikke til å stikke under en stol at mannen stiller langt sterkere enn kvinnen i ganske stor andel av verdens land. Da gjelder det å stikke seg ut i konkurransen.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #13 Skrevet 31. august 2012 Norske damer liker også å pynte seg, men liker ikke å skille seg ut i mengden...Hvis noen skiller seg ut eller ser bedre ut så blir de fryst ut.... sånn er det bare... Du skal ikke komme her og tro at du er noe..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #14 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! Og er det ikke deilig? Grunnen til at damene i andre land er stashet opp til enhver tid er at de er mye mer avhengig av å få en mann enn det vi er pga at de ikke har økonomi til å forsørge seg selv. Jeg pynter meg ofte og legger stolthet i å se bra ut, men jeg er jammen glad for at jeg ikke må det for å kunne klare meg her i verden. Tull. Jeg kommer fra et annet land og stæsjer meg opp, ikke fordi jeg er avhengig av mann (har høyere utdanning og stilling med bra lønn, har klart meg alene uten gjeld, støtte eller økonomiske problemer i flere år), men synes det er sjuskete å gå rundt med joggebukse og rett-ut-av-senga-sveis. Hvorvidt det er tull avhenger jo hvilket land du er fra. Det er da ikke til å stikke under en stol at mannen stiller langt sterkere enn kvinnen i ganske stor andel av verdens land. Da gjelder det å stikke seg ut i konkurransen. Ikke for å virke bedrevitende, men da jeg kom til Norge i voksen alder ble jeg veldig overrasket over hvor LITE likestilling det egentlig er her, reelt. Her på forumet blir man omtalt som egoistisk hvis man ikke vil gå hjemme med barna og stelle for dem og mannen i flere år. Hvis man jobber fullt og har barnet fulle dager i barnehagen. Mens ingen betegner fedre som "dårlige foreldre" fordi de jobber fullt, nei, det er et menneskerett de har. Der jeg kommer fra har svært stor andel av kvinner hatt arbeid ihvertfall siden 2. verdenskrig, på lik linje og med lik lønn som menn. Vi har ikke trend med cupcakesbakende glamorøse bloggere og deres tilhengere. Selv om vi selvfølgelig også har rikmannsfruer som sitter på ræva i villaen og ikke gjør en dritt, bare bruker penger. Det er ikke vanlig hos oss at kvinnen er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #15 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! Og er det ikke deilig? Grunnen til at damene i andre land er stashet opp til enhver tid er at de er mye mer avhengig av å få en mann enn det vi er pga at de ikke har økonomi til å forsørge seg selv. Jeg pynter meg ofte og legger stolthet i å se bra ut, men jeg er jammen glad for at jeg ikke må det for å kunne klare meg her i verden. Tull. Jeg kommer fra et annet land og stæsjer meg opp, ikke fordi jeg er avhengig av mann (har høyere utdanning og stilling med bra lønn, har klart meg alene uten gjeld, støtte eller økonomiske problemer i flere år), men synes det er sjuskete å gå rundt med joggebukse og rett-ut-av-senga-sveis. Hvorvidt det er tull avhenger jo hvilket land du er fra. Det er da ikke til å stikke under en stol at mannen stiller langt sterkere enn kvinnen i ganske stor andel av verdens land. Da gjelder det å stikke seg ut i konkurransen. Ikke for å virke bedrevitende, men da jeg kom til Norge i voksen alder ble jeg veldig overrasket over hvor LITE likestilling det egentlig er her, reelt. Her på forumet blir man omtalt som egoistisk hvis man ikke vil gå hjemme med barna og stelle for dem og mannen i flere år. Hvis man jobber fullt og har barnet fulle dager i barnehagen. Mens ingen betegner fedre som "dårlige foreldre" fordi de jobber fullt, nei, det er et menneskerett de har. Der jeg kommer fra har svært stor andel av kvinner hatt arbeid ihvertfall siden 2. verdenskrig, på lik linje og med lik lønn som menn. Vi har ikke trend med cupcakesbakende glamorøse bloggere og deres tilhengere. Selv om vi selvfølgelig også har rikmannsfruer som sitter på ræva i villaen og ikke gjør en dritt, bare bruker penger. Det er ikke vanlig hos oss at kvinnen er hjemme. Hva i huleste har det med saken å gjøre...?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #16 Skrevet 31. august 2012 Norske damer liker også å pynte seg, men liker ikke å skille seg ut i mengden...Hvis noen skiller seg ut eller ser bedre ut så blir de fryst ut.... sånn er det bare... Du skal ikke komme her og tro at du er noe.. Ja, og pynter man seg LITT mer enn andre, så blir man sagt til at man ser ut som hore, sett ned på osv. Virker som mange joggebuksedamer er redd for at mennene deres synes andre damer er pene. Jeg har skiftet stil fra kjempejålete til ganske sjuskete da jeg er alvorlig syk OG gravid, men har ikke noe sjalusi i meg og omtaler ikke jålete jenter som horete. Men møtte slik holdning da jeg flyttet til Norge, at jenter som pynter og sminker seg og er utenlandske er horer og postordrebruder.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #17 Skrevet 31. august 2012 Nei! Norske damer bryr seg generelt mye mindre om å se pene ut enn damer fra de fleste andre land. Foreks i de baltiske landene ( polen, russland, krotia osv)., er damene MYE mer utseendefikserte enn norske damer, og bruker generelt mye mer sminke, negler osv osv. Samme gjelder for sør-amerika blant annet........ Tror ikke det er så mange andre land i verden der damer går så mye i fjellsko og bergans fritidstøy enn i norge! Og er det ikke deilig? Grunnen til at damene i andre land er stashet opp til enhver tid er at de er mye mer avhengig av å få en mann enn det vi er pga at de ikke har økonomi til å forsørge seg selv. Jeg pynter meg ofte og legger stolthet i å se bra ut, men jeg er jammen glad for at jeg ikke må det for å kunne klare meg her i verden. Joda forsåvidt enig i den, jeg er glad jeg ikke har press på meg til å gå ut døra med nymalte negler og tung sminke hver dag! Men gud som jeg elsker å pynte meg, å elsker å få oppmerksomheten når jeg er ute
Light of my life Skrevet 31. august 2012 #18 Skrevet 31. august 2012 Jeg er opptatt av å se bra ut for min egen del, men også for min mann. På samme måte er min mann også opptatt av å se velstelt ut i hverdagen. Vi har begge høyere utdannelse, tjener godt og ganske likt (jeg ligger vel en 100 000 over akkurat nå), så her er ingen avhengig økonomisk i hvert fall. Har for øvrig vært gift i over 10 år og er fortsatt forelsket og fysisk tiltrukket av hverandre Det styggeste jeg ser er Ola og/eller Kari med allværsjakke, sokker i sandalene, ryggsekk og kortklippet ustelt musegrått hår. Dette med håret ser ut til å være en gjengs unisex frisyre alle over 40-50 år har.... Grøss...
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. august 2012 #19 Skrevet 31. august 2012 Det styggeste jeg ser er Ola og/eller Kari med allværsjakke, sokker i sandalene, ryggsekk og kortklippet ustelt musegrått hår. Dette med håret ser ut til å være en gjengs unisex frisyre alle over 40-50 år har.... Grøss... Merker at jeg har lett angst for at jeg en dag skal våkne opp og finne den frisyren "lettstelt og praktisk". Grøss, ja...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #20 Skrevet 31. august 2012 Norske damer liker også å pynte seg, men liker ikke å skille seg ut i mengden...Hvis noen skiller seg ut eller ser bedre ut så blir de fryst ut.... sånn er det bare... Du skal ikke komme her og tro at du er noe.. Ja, og pynter man seg LITT mer enn andre, så blir man sagt til at man ser ut som hore, sett ned på osv. Virker som mange joggebuksedamer er redd for at mennene deres synes andre damer er pene. Jeg har skiftet stil fra kjempejålete til ganske sjuskete da jeg er alvorlig syk OG gravid, men har ikke noe sjalusi i meg og omtaler ikke jålete jenter som horete. Men møtte slik holdning da jeg flyttet til Norge, at jenter som pynter og sminker seg og er utenlandske er horer og postordrebruder. Det samme har jeg også opplevd. Gikk med joggebuske og joggesko før (da ble jeg akseptert). Ble lei av å se grått ut, så jeg begynte å pynte meg litt. Ikke mye. Kun dagkrem med farge og litt mascara. Begynte å bruke olebukse (typ slim modell) og fin topp da ble jeg ekskludert...
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 31. august 2012 #21 Skrevet 31. august 2012 Jeg må si jeg undrer meg over hvilke venner dere egentlig har... Jeg har aldri opplevd at noen har blitt "fryst ut" fordi de ikke går i joggebukse, det høres jo helt fjernt ut! Selv liker jeg å se pen ut. Altså, jeg kan godt komme på jobb uten sminke og med håret i hestehale, men jeg trives best med litt maskara, pene klær og høye hæler. Har aldri opplevd at noen ikke vil være sammen med meg fordi jeg vil være den peneste versjonen av meg selv.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 31. august 2012 #22 Skrevet 31. august 2012 For øvrig tror jeg de færreste heller kler seg i det "alle andre" kler seg i, bare fordi alle andre gjør det. Man finner noe man trives i - om det er noe helt eget eller noe alle andre også synes er pent, er vel akkurat det samme..?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #23 Skrevet 31. august 2012 Norske damer liker også å pynte seg, men liker ikke å skille seg ut i mengden...Hvis noen skiller seg ut eller ser bedre ut så blir de fryst ut.... sånn er det bare... Du skal ikke komme her og tro at du er noe.. Ja, og pynter man seg LITT mer enn andre, så blir man sagt til at man ser ut som hore, sett ned på osv. Virker som mange joggebuksedamer er redd for at mennene deres synes andre damer er pene. Jeg har skiftet stil fra kjempejålete til ganske sjuskete da jeg er alvorlig syk OG gravid, men har ikke noe sjalusi i meg og omtaler ikke jålete jenter som horete. Men møtte slik holdning da jeg flyttet til Norge, at jenter som pynter og sminker seg og er utenlandske er horer og postordrebruder. Det samme har jeg også opplevd. Gikk med joggebuske og joggesko før (da ble jeg akseptert). Ble lei av å se grått ut, så jeg begynte å pynte meg litt. Ikke mye. Kun dagkrem med farge og litt mascara. Begynte å bruke olebukse (typ slim modell) og fin topp da ble jeg ekskludert... Det er det dummeste jeg noen gang har hørt! Mener du for alvor at du ble ekskludert fordi du kasta joggebuksa og begynte å bruke jeans????? Ekskludert fra hva, må jeg få lov til å spør? Om noen ikke vil være sammen med deg, er det nok dessverre på helt annet grunnlag enn at du bruker samme kleshabitt som 70 % av landets kvinner gjør Herlighet, dette var dagens, nei, MåNEDENS, tåpeligeste innlegg Men takk for en god latter, den gjorde godt :)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #24 Skrevet 31. august 2012 Jeg må si jeg undrer meg over hvilke venner dere egentlig har... Jeg har aldri opplevd at noen har blitt "fryst ut" fordi de ikke går i joggebukse, det høres jo helt fjernt ut! Selv liker jeg å se pen ut. Altså, jeg kan godt komme på jobb uten sminke og med håret i hestehale, men jeg trives best med litt maskara, pene klær og høye hæler. Har aldri opplevd at noen ikke vil være sammen med meg fordi jeg vil være den peneste versjonen av meg selv. Da er du heldig. Her jeg bor så blir man fryst ut hvis man "ser bedre ut" enn andre. Man blir faktisk baksnakket. Har tenkt å flytte herifra da jeg er dritt lei rykter og baksnakking... det rare er at de damene som lager rykter og baksnakke andre, det er de som pynter seg mer enn meg...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #25 Skrevet 31. august 2012 Synes det har blitt så utrolig mye "giltter og glam" i stilen til yngre damer i det siste. På skolen jeg går på går halvparten av damene i tyveårsalderen rundt som sånne Kim Kardashian lookalike. Ser ut som det ligger utrolig mye arbeid bak den hverdagslooken der, og må si at jeg synes det er mye penere med joggesko og jeans/skjørt og strikk i håret på en skole. Hjelper ikke med gullfarger i ansiktet når man ser sur og irritert ut hele tiden. Noe annet blir jo å pynte seg til en fest f.eks, da. synes jeg man skal kjøre på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå