Gå til innhold

FAEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi gått uten fyring i huset hele sommeren og mannen har skullet bestille i flere mnd. Vi har akkurat kjøpt nytt hus og jeg er ganske ny på det med fyring, men bestemte meg for å bestille jeg. Vi har liksom glemt det litt begge to, men så husket jeg det og gjorde det. I går fylte de opp tanken, men tror du ikke jeg har klart å bestille olje til parafintanken! Nesten så jeg har lyst til å bare prøve å brenne oljen, for alternativet er å rekvirere sugebil og betale for ny påfyll av parafin. Og vi som er studenter. Føler meg som verdens dummeste, og gruer meg skikkelig til den sugebilen kommer, håper det ikke er samme mannen en gang til.. Huff, nei, neste gang skal virkelig mannen få ordne opp! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde olje bare var et annet navn på oarfin jeg, er det ikke det?

Skrevet
Trodde olje bare var et annet navn på oarfin jeg, er det ikke det?
Takk! Det trodde jeg også, men nå har jeg visst lært det at det er IKKE det samme :s Det rareste er at med alle mine søk har jeg ikke klart å finne ett eneste tilfelle der det samme har skjedd? Ikke står det noe "warning" på nettsiden der du bestiller heller. Litt rart da det sannsynligvis vil koste oppimot 10 000 kr å få rettet opp i feilen.. :(
Skrevet

Har du prøvd å kontakte forsikringselskapet deres? Mulig dette kan gå på forsikring.. Aner ikke, me det skader jo ikke å prøve. Verste er at de sier at det ikke dekkes, men da har du prøvd.

Skrevet

Det var ikke dumt å kontakte forsikringen... Har faktisk forelesninger i juss for tiden, så tenkte jeg muligens kunne komme med et forslag til tvist (litt halvanonymt ;) ) i timen. Hehe.. Hvis jeg hadde fått en uttalelse (skriftlig løsningsforslag) fra en jussprofessor der det kommer frem at selskapet må ta kostnadene så hadde det jo vært veldig greit.. Men sannsynligheten er vel heller laber. Det er bare så ekstremt irriterende at han fylte opp tanken for det stinker jo parafin i kjelleren der tanken står (og parafin og oljetanker er vel ikke helt like? vår står åpent i kjelleren, så han ser hele tanken) så han burde jo i det minste ha stilt et kontrollspørsmål før han fylte opp hele tanken og dro. Jeg var nemlig hjemme, og han er kanskje den merkeligste skruen jeg har møtt på en stund.. Ellers så ser jeg jo selvfølgelig at dette i utgangspunktet er min, og bare min (dessverre...) feil. Det er et hardt liv! Høhø

Skrevet

parafin kalles vel fyringsolje?

Tipper tankbilmannen vet hva han gjør ;) og ikke fyller feil. "min" tankbilmann hadde i hvertfall alltid rett :D

Skrevet

Parafin kalles ikke fyringsolje, selv om jeg også trodde det før. Vi har ringt og det er ikke det samme.. Dessverre... Men med tilbakemeldingene herfra så kanskje jeg kan finne noen paragrafer og ta opp merking på nettsidene. Det står nemlig ingenting om hva som er hva på nett, bare at det brenner rent (begge deler). Interessant tanke. :)

Skrevet

Vel, det kan du jo si, og det trodde jeg også. Men denne mannen gjorde tydeligvis ikke det. Jeg føler mer og mer for å ikke bare legge meg langflat i denne saken, for dette er visst kanskje noe de burde ha opplyst bedre på sine nettsider (det var Shell som fylte) og burde sjekke litt nøyere under tanking. Det lukter virkelig stramt parafin i kjelleren der tanken står (der mannen sto og fylte på i kanskje en halvtime i går...).

Skrevet

Har du prøvd å snakke med dem?

Skrevet

Ja det lurer jeg også på, har du snakket med de om dette??? :)

Skrevet

Dette er nok din feil, men en menneskelig feil! Veldig ergelig, men får gå på kontoen for tabber. Vet hvor dyrt dette er, vi har også oljefyr. Hos oss er inntaket ute, mannen fyller bare på det du har bestilt, så bestiller man feil er det ens eget problem, litt som diesel på en bensinbil...

Klem! Og god helg.

Skrevet

Gjorde samme tabben i fjor. Kontakt forsikringen og snakk med de som fylte. Merket det når vi tente ovnen og den ble nedsotet inni med en gang, og brant fryktelig dårlig og ujevnt. Er du helt sikker på at brenneren deres bare kan bruke parafin? Det er ikke så vanlig lenger. Vår kjempe gamle med veke kan bare ta parafin, men disse brennerne med potte tar alt.

Skrevet

Er det ikke billigere å bytte brenner da ?

Skrevet

Smart ;) Jeg fikk inntrykk av at noen i tråden mener tankbilsjåføren skulle visst bedre, men tror dere ikke han bare gjør jobben sin da? Dersom jeg bestiller 2000 liter parafin forventer jeg at han stiller med parafin og fyller der jeg har anvist. Er bare å fyre opp og se hvordan det brenner? Ifølge google kan det gå greit avhengig av hvilken ovn du har.

Skrevet

Vi har snakket med Shell og de mener vi ikke burde fyre oljen, men å skifte brenner kunne kanskje være en ide.. Vi har en potte, ikke veke, men det er en gammel ovn (1970ish).. Er det godt nok å ringe til ESSO som uavhengig leverandør eller hvem andre vet noe om dette? Kanskje på tide å skifte brenner uansett.. Den ovnen vi har er ganske stygg, så jeg hadde heller betalt 10000 for å skifte ovn ja :) Kanskje vi kan vri det over til noe positivt! Bare synd at vi må ha det beinkaldt så lenge.. ;)

Skrevet

Akkurat i vårt tilfelle står ikke tanken nedgravd, men i kjelleren, og dermed ser tankmannen tanken og lukter parafinstanken... Det burde han i det minste ha luktet for det lukter skikkelig parafin i den kjelleren ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...