Gå til innhold

Er alle menn potensielt utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får en følelse av at "alle" menn har potensiale til å være utro.

Mener også å ha lest at 80 % av alle menn vil være utro i løpet av livet, tror dere disse tallene stemmer?

For min del velger jeg å tro at mannen føler det samme som meg: jeg VET at jeg aldri kunne ha vært utro. For meg er det et aktivt valg man tar. Dersom det skjer i fylla, så har man fremdeles et valg (samt at man kunne velge vekk alkoholen dersom man vet at det vil kunne lede til fristelser). Jeg kunne aldri ha levd med skyldfølelsen.

Men hva med mennene? Skal det virkelig ikke gå an å stole 100 % på partneren sin?

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskning viser at vi damer er like mye utro som gutta.

Den eneste du kan stole 100% på her i livet er deg selv, ettersom du er den eneste personen du kan kontrollere handlingene til. Det vil ikke dermed si at man ikke skal stole på partneren sin, men alle kan gjøre dumme ting her i livet og hva andre gjør kan vi rett og slett ikke styre.

Skrevet

Jeg mener at menn er like ulike som kvinner. Noen har nok mindre selvkontroll, lavere selvfølelse og respekt for dem rundt seg enn andre osv, og har dermed større tendenser til å være utro enn menn som er trygge på seg selv, har evnen til å respektere partneren sin og ikke minst har en god porsjon moral som gjør at det er veldig mye mindre sannsynlighet for at de er utro.

Skrevet
Forskning viser at vi damer er like mye utro som gutta. Den eneste du kan stole 100% på her i livet er deg selv, ettersom du er den eneste personen du kan kontrollere handlingene til. Det vil ikke dermed si at man ikke skal stole på partneren sin, men alle kan gjøre dumme ting her i livet og hva andre gjør kan vi rett og slett ikke styre.

Helt enig! Min mor har sagt til meg fra jeg var liten jente av: "den eneste du kan stole på her i livet, er deg selv!" Og disse ordene tar jeg med meg. Har opplevd å være utrygg på mannen min selv - men latt tvilen komme til gode og trodd på han. Om han er ærlig eller ikke - vil jeg aldri klare å finne ut. Og må bare velge om jeg skal tro på han. Også får jeg glemme det og tenke på alt annet positivt i livet vårt.

Og skal gå rundt å tro at mannen er utro er vel ikke akkurat positivt for forholdet...

Skrevet

Alle kvinner er også potensielt utro

Skrevet

Menn er like forskjellige som oss kvinner. Noen er utro/vil være utro/kommer til å være utro, andre ikke.

Er man sammen med noen, må man nesten ta et valg om man vil stole på dem eller ikke. Et forhold uten tillit- enten det nå går den ene eller den andre veien- er det vel liten vits i.

Skrevet

Kvinner må ha en grunn for å være utro. Menn trenger en mulighet.

Om ikke menn er utro så blir de veldig smigret om de blir lagt an på.

Jeg er pen og populær. Jeg vil anta ca 90% er potensielt utro. Resterende 10% er er kupp.

Skrevet
Kvinner må ha en grunn for å være utro. Menn trenger en mulighet. Om ikke menn er utro så blir de veldig smigret om de blir lagt an på. Jeg er pen og populær. Jeg vil anta ca 90% er potensielt utro. Resterende 10% er er kupp.

Jeg kan også finne på å bli smigret over å bli lagt an på ;)

Skrevet

70% av alle kvinner OG menn er utro minst en gang i løpet av livet. Forskning har ikke vist noen markante forskjeller på kjønnene der. At de forksjellige kjønnene er utro at forskjellige grunner, er en annen sak.

Skrevet

Menn er mer utro. Ene og aleine av kåtskap.

Så har man lause tisper og. Men de er ikke i så stort flertall som de kåte mannfolka.

Skrevet

Tror alle, både kvinner og menn er potensielt loyale;)

Skrevet

Menn er verst.

Hvor mange kvinner forgriper og voldtar? Svært, svært få.

Nå går ikke overgrep og voldtekt inn under vanlig seksualitet. Men har sitt utspring i det. Forkvaklet seksualitet og makt.

Så viser hvilket kjønn som kan styre seg minst.

Skrevet

Men cheat for the same reason that dogs lick their balls. Because they can! - Samantha

Skrevet

Det sies at vakre kvinner er mest sjalu.

Fordi de vet best av alle den sørgelige sannhet om hvor fortapt menn kan være i nærheten ev ei vakker kvinne.

Om menn får disse kvinnene til sengs er en helt annen sak.. Men et høyt ønske om det har de.

Skrevet

Da må jeg være usannsynlig vakker... ;)

Skrevet
Det sies at vakre kvinner er mest sjalu. Fordi de vet best av alle den sørgelige sannhet om hvor fortapt menn kan være i nærheten ev ei vakker kvinne. Om menn får disse kvinnene til sengs er en helt annen sak.. Men et høyt ønske om det har de.

Det var nettopp det han skrev til meg i går:

"Du er så VAKKER!"

Skrevet

Menn er verst.

Hvor mange kvinner forgriper og voldtar? Svært, svært få.

Nå går ikke overgrep og voldtekt inn under vanlig seksualitet. Men har sitt utspring i det. Forkvaklet seksualitet og makt.

Så viser hvilket kjønn som kan styre seg minst.

Fasinerende at du drar inn voldtekt i denne diskusjonen, når det overhodet ikke har noe med saken å gjøre...

Menn og kvinner er like ille, all statistikk viser det.

Skrevet

Ja, de aller fleste menn er utro en gang eller mer i løpet av livet. Grunnen er at menn og damer tenker så forskjellig. Kvinner er gjerne utro av en grunn, kan være alt fra bitterhet, kjedsomhet, hevn osv osv, mens menn er utro om de får muligheten. Menn legger ikke følelser i det som regel, de handler mer på impuls. Eks på jobbfest: er flott dame som flørter/frister, litt alkohol da så kan mannen miste hodet helt, å tenke med andre ting enn hodet for å si det slik. De tenker ikke alltid konsekvensene, og de kan gjerne elske konen sin, men alikevel ha sex med enn annen dame fordi de har LYST der og da.

Kvinner tenker mer, og er som regel ikke utro bare fordi de er kåte, men at det da ligger noe annet bak som dårlig forhold, kjedsomhet, mangel på oppmerksomhet fra partneren osv osv.

Har jobber i utebransjen og andre manns dominerte yrker før, og tro meg, de snilleste, beste og kjærligste familiefedrene var ofte utro! Værste jeg hører er at mannen min ikke kommer til å være utro, det er jeg 100% sikker på....vel..not....

Skrevet

ALLE menn og ALLE damer kan være utro. Det er naivt å påstå noe annet. Noen vil kanskje aldri være det, men alle KAN være det, selv om dere ikke ser for dere at dere kan være det nå, så vet dere ikke hvor dere står om noen år. Man vet aldri hva som skjer, og jeg mener at alle kan være utro.

Skrevet

Du fikk sagt det. 100% enig med deg. Dette sier min erfaring. Og all forskning jeg har lest støtter dette.

Menn kan få bj av kona før julebordet og likevel være utro. Menn sitt utroskap er ofte uavhengig hjemmesituasjon.

Kvinners utroskap bunner mer i hjemmesituasjon og et resultat av tomhetsfølelse og ikke å ha det bra. Og kan lett bli vippet av pinnen av at noen lytter og ser de. Ikke på grunn av sexy kropp og akutt kåtskap.

Skrevet
Ja, de aller fleste menn er utro en gang eller mer i løpet av livet.

Hva baserer du denne påstanden på? De aller fleste, virkelig?

Skrevet

Alle MENNESKER er potensielt utro. Det er det som ligger i "potensielt".

Skrevet

Tror ikke alle har det i seg å gjennomføre, men tror alle kan ha lyst til å være det. Min mann var skolens mest populære og kunne få hvem han ville. Likevel var han aldri utro. Stoler 100 % på han på det området. Faktisk. Min mor sa alltid at de menn som åpenlyst kommenterer at andre kvinner er vakre er de som har minst å skjule. Synes det er godt å stole på mannen min, ikke føler jeg meg naiv heller ;)

Skrevet

I enkelte tilfeller kan man ikke en gang stole på seg selv. Mange har falt av sin høye hest å gjort ting de aldri hadde trodd på forhånd at de skulle gjøre. Mange damer som AAAALDRI skulle være utro og som har måttet spise i seg ordene sine i ettertid.

Skrevet

Nå har ikke jeg lest de andre tilbakemeldingene du har fått, jeg skal bare svare på det du spør om.

Nei alle menn er ikke potensielt utro. Da er isåfall kvinner like potensielt utro. Like mange kvinner som menn som er utro, bare at her inne er det jo selvsagt alltid mannfolka som er de store stygge ulvene. Holdningene og verdiene man har i livet avhenger av personlighet og ikke kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...