Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Jeg har 4uker til termin, og babyen i magen sitter nå i seteleie. Han er fornøyd, og har enda ikke merket noe til at han faktisk vil snu seg eller prøver å gjøre det. (Han lå med hodet ned for 4uker siden, men har siden det snudd seg til tverrleie, og til sete) Det blir ikke noe snuforsøk, men skal til ul om en uke for å sjekke ståa da. Er ks noe man kan velge? Eller Må han føde i sete om bekken er stort nok? Tar de hensyn til hvordan tidligere fødsler har gått? Førstemann kom 2uker før termin. Jeg vil gjerne føde vanlig, men må si jeg er litt redd, for førstemann kom på 2timer, og jeg gikk fra umoden til full åpning på en time. Rekker jeg feks epidural da? Noen som har hatt fine opplevelser med setefødsel?
Mustimus Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Jeg hadde en veldig fin fødselsopplevelse med min førstefødte som lå i seteleie. Rakk så vidt epidural, men det er også slik at det ofte litt seinere i åpningsfasen når rumpa ligger ned - den lager ikke åpning like fort som hodet Skulle jeg valgt mellom sete og hode, ville jeg faktisk gått for sete!!
LuksusLiv Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Babyen min snudde seg noen dager før termin, så det er enda håp;). Jeg ville valgt keisersnitt hvis babyen ikke hadde snudd seg.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 jeg fikk valget mellom ks og vaginal fødsel. valgte ks og det er jeg veldig glad for, for han lå i tverrleie på ks dagen.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Venninnen min fødte i sete for 3 dager siden. Foten kom først, sluttet og puste og de klarte brekke armen til lille. Den lille hadde også trolig hofte feil, men om det spilte inn er jeg ikke sikker på. Men nå tror jeg virkelig ikke dette er et vanlig problem. Men kjendte for min del, ville jeg bedt om keisersnitt. Da jeg venter trillinger for jeg keisersnitt, for man vet jo aldrig hvordan det hadde gått og føde tre. Nå er nok dette veldig skrekk, men synest heller de bør ta keisersnitt enn at noe kunne gått alvorlig galt. Beklager vist jeg skremte deg, men ville vært 100% sikker på at du får det du føler deg tryggest på.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 Jeg produserer store barn så jeg måtte ha keisersnitt om det ble seteleie, på sykehuset her tar de keisersnitt om sete-babyer er estimert til over 4 kg. Men min lille akrobat klarte å snu seg 3 uker før termin, så kom han med hodet først 13 dager før termin.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Jeg får en liten baby, eller rundt 3kg mest sannsynlig, så vekten vil ikke være et problem. Jeg håper jo virkelig at han snur seg, men kan ikke si at det frister med hverken setefødsel eller ks. Hvor er storken når man trenger han? Selv om ks høres tryggest ut med tanke på alt, er jo redd for at det skal gå veldig fort. :s Vet at det ikke er så enkelt å få det heller om alt ligger til rette for en fødsel. Glad jeg skal på ul og samtaler til uka. Mye å tenke på.. HI
To gutter små Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Jeg hadde såkalt liten baby (estimert til 3,2 kg ved termin). Sa jeg skulle ha keisersnitt. Fikk det uten at de sjekket størrelsen på bekkenet mitt. Vi forsøkte ikke å snu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå