*Kengumamma* Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Dagens hjertesukk..... Her på forumet florerer det av skremselspropaganda for og i mot vaksiner, k-vitamin, kunstig søtningsstoffer, sukker, fett, lavkarbo, høykarbo, vegetarmat, frittgående høner, sigarettrøyk, skolemedisin og u name it! ALT og ingenting er farlig nå om dagen! Egentlig er det helt utrolig av vi lever alle sammen. Så vidt jeg husker fra min egen barndom og ungdomsår så fikk alle vaksiner, ingen stilte spørsmålstegn ved k-vitamin og skolemedisin, vi spiste variert mat med passelig mengder fett, sukker og proteiner, vi syklet med og uten hjelm, lykken var å få sitte på fanget til far å "kjøre" hjem fra bensinstasjonen, vi klatret i trær og falt ned, foreldrene røyket inne og ute, i bilen og i busskuret, ingen brydde seg om lavkarbo, og skulle vi være skikkelig gale så kjøpte vi en flaske cola light, stappfull av aspartam! Og foreldrene våre sendte oss til besteforeldrene våre titt og ofte, gjerne en helg i slengen. Vi løp rundt i nabolaget på trafikkerte veier for å besøke hverandre allerede fra 4 årsalder, og var ikke den ene hjemme, ja da løp vi bare til neste hus. Vi var jo på feltet, så hvis foreldrene skulle ha tak i oss før middag måtte de stikke opp å se etter oss, eller ringe en annen forelder å høre om de så oss noe sted. Har kua glemt at a var kalv? Så mye skriking det er her om det ene og det andre, har dere tenkt over hvordan ting var da dere var barn? Dere lever jo fortsatt?! Jeg sier ikke at alt var bedre før, for det var det ikke. Vi har blitt mye mer opplyste og helt sikkert bevisste på mye de siste 20 årene, men slapp av! Senk skuldrene, la ungene kose seg litt. Alt med måte, bruk sunn fornuft! Det blir folk av alle sammen!
Pesta Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Bra skrevet! Det er litt vel mye hysteri nå om dagen ja ;-)
Lettie Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Min mor var også "hysterisk", både når det gjaldt vaksiner, kosthold, sikkerhet osv. Tror ikke dette er noe nytt fenomen akkurat, men i dag har vi internett og det er lettere å ytre sin mening. Og de som har en sterk mening er som regel de som skriker høyest!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Det dør da også færre barn i ulykker og av sykdom i dag enn for 20-30-40 år siden. Så alt er ikke BARE hysteri. Vi lever dessuten i et helt annet samfunn enn den gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå