Gjest 2prinsesser11&12 Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Far har krav på permisjon ved fødsel, men hvordan var dette igjen? Har han krav på to uker uten lønn, eller to uker hvor en er med lønn og en uten? Det står helt stille her hos meg nå, og jeg husker absolutt ikke hvordan det var sist selv om det bare er 17 mnd siden. Så kan noen hjelpe meg og svare på dette?
<3 2G <3 Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Kommer helt an på arbeidsplassen hans, men det er vanlig med to uker betalt perm når du lommer hjem.
Gjest 2prinsesser11&12 Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Ok. Så dem kan faktisk "nekte" han å få lønn begge ukene da?
lUmlUm med tulla si Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Ok. Så dem kan faktisk "nekte" han å få lønn begge ukene da? Ja.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Det er helt opp til arbeidsgiver å avgjøre. Her tok han litt avspasering og litt feriedager som ble til sammen litt over en uke. Ingenting som heter at de har rett på to uker med lønn. Han kan så klart søke perm uten lønn.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 Han har krav på to uker, men ikke lønnet. Det er opp til den enkelte bedriften å bestemme.
Gjest 2prinsesser11&12 Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Tusen takk for svar Ble usikker da jeg ikke klarte å huske hvordan det var
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Jobber man i det offentlige så får men vanligvis 2 uker me lønn. Jobber man i det private så er det mye mer uvanlig. Han har krav på 2 uker fri, uten lønn. Så ja, de kan nekte å betale lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå