Gå til innhold

Hvordan er dette igjen?


Anbefalte innlegg

Gjest 2prinsesser11&12
Skrevet

Far har krav på permisjon ved fødsel, men hvordan var dette igjen?

 

Har han krav på to uker uten lønn, eller to uker hvor en er med lønn og en uten?

Det står helt stille her hos meg nå, og jeg husker absolutt ikke hvordan det var sist selv om det bare er 17 mnd siden. Så kan noen hjelpe meg og svare på dette? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på arbeidsplassen hans, men det er vanlig med to uker betalt perm når du lommer hjem.

Gjest 2prinsesser11&12
Skrevet

Ok.

 

Så dem kan faktisk "nekte" han å få lønn begge ukene da?

Skrevet
Ok. Så dem kan faktisk "nekte" han å få lønn begge ukene da?

 

Ja.

Skrevet

Det er helt opp til arbeidsgiver å avgjøre.

Her tok han litt avspasering og litt feriedager som ble til sammen litt over en uke.

Ingenting som heter at de har rett på to uker med lønn.

Han kan så klart søke perm uten lønn.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Han har krav på to uker, men ikke lønnet. Det er opp til den enkelte bedriften å bestemme.

Gjest 2prinsesser11&12
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Ble usikker da jeg ikke klarte å huske hvordan det var :P

Skrevet

Jobber man i det offentlige så får men vanligvis 2 uker me lønn. Jobber man i det private så er det mye mer uvanlig.

Han har krav på 2 uker fri, uten lønn. Så ja, de kan nekte å betale lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...